افزایش قیمت دلار تا مرز 9000تومان و بحران اقتصادی رژیم

افزایش قیمت دلار تا مرز 9000تومان و بحران اقتصادی رژیم

گزارشهای رسیده از تهران، حاکی از افزایش نرخ دلار در بازار آزاد تامرز ۹ هزار تومان است.

روز یکشنبه بهای هر سکه طلا نیز از مرز دو میلیون و 800هزار تومان گذشت و به دو میلیون و 822 هزار و 500 تومان رسید. هر سکه طلا سال گذشته یک میلیون و ششصد هزارتومان قیمت داشته است.

در همین حال قیمت هر سکه برای آبانماه بیش از سه میلیون و صد هزار تومان تعیین شده و معامله می شود.

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت درباره بحران اقتصادی و وضعیت انفجاری در ایران نوشت: «اقتصاد ایران در آستانه انفجار» است. هر روز که می‌گذرد ارزش پس‌انداز مردم کمتر و کمتر می‌شود. امروز دیگر با پایه حقوق‌شان حتی یک عدد سکه هم نمی‌توانند بخرند و تصویری مبهم از آینده در ذهن آنها نقش بسته است که مملو از یاس و نا‌امیدی است... در شرایطی که دولتمردان چشمان خود را بر واقعیت‌ها بسته‌اند... تورم تغییر مسیر داده و وارد کانال دو رقمی شده است. دلار از مرز هشت هزار تومان گذشته و سکه به دو میلیون و 800 هزار تومان رسیده است. کنترل قیمت‌ها تورم را علاج نمی‌کند و مثل درمانی است که از خود بیماری بدتر است سیاست‌های دستوری نه تنها بحران را رفع نمی‌کند بلکه آن را به تعویق انداخته و سبب انفجار کوره اقتصاد ایران خواهد شد.

 

در همین حال در جلسه مجلس ارتجاع برای بررسی مشکلات اقتصادی، که با شرکت اسحاق جهانگیری معاون اول آخوند روحانی، برگزار شد، شماری از اعضای مجلس خواهان پاسخگویی کابینه‌ آخوند روحانی در باره "وضعیت بد اقتصادی" شدند.

 

جهانگیری در این جلسه گفت جای نگرانی درباره وضعیت معیشتی و تأمین مالی مایحتاج مردم نیست. اما حرفهای وی

از سوی باند خودش نیز مورد حمله قرار گرفت .یک رسانه باند روحانی خطاب به وی نوشت: این وضع دلار و سکه و قیمتهای سر به فلک کشیده، آیا جای نگرانی ندارد؟! ما از بی‌خیالی معاون اول روحانی نگرانیم!
لطفا به اشتراک بگذارید: