بحران رژیم ایران در سوریه-20دقیقه-گزارش1-3تیر

گزارش1 ـ بحران رژیم ایران در سوریه


سرتیپ اسعد الزعبی کارشناس نظامی امور سوریه می گوید رژیم ایران که با اعتراضات و تظاهرات مردم روبروست، نیازمند اقدام نظامی در جنوب سوریه است. این رژیم بحرانهای خود را به بیرون مرزها صادر می کند:

همزمان با گفتگوهایی که در مورد مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه انجام می شود ، رژیم اسد تلاش می کند تا عملیات علیه استان درعا را شروع کند .

در رابطه با تحولات نظامی در جنوب سوریه سرتیپ اسعد الزعبی کارشناس نظامی سوری به اسکای نیوز گفت: برای بررسی این موضوع باید به شروع انقلاب سوریه در سال ۲۰۱۱ برگردیم که تعدادی از جوانان انقلابی در حالی که تنها سلاح های انفرادی و سبک داشتند با باندهای بشار اسد که پنج یا شش لشگر بودند درگیر شدند و بسادگی آنها را کنار زدند.

نزدیک به بیست روز پیش در روزنامه ایزوستیا چاپ روسیه به نقل از یکی از افسران روسی که در سوریه است نوشتند کاری که بشار اسد می کند معنی اش پیروزی با زور بازوی دیگران است . بشار اسد نه ارتش دارد ، نه نیرو دارد و نه تصمیم گیری در دست اوست.تصمیم گیری در سوریه یا در دست روسیه است یا در دست رژیم ایران.

در ارتباط با جنوب سوریه هم باید گفت وقتی رژیم ایران در توافق اتمی شکست خورد و در سوریه هم در توافقاتی که می توانست مقداری از سفره سوریه را بدست بیاورد شکست خورد، با نارضایتی در داخل مواجه شد. در ایران تظاهرات جریان دارد ، نا امیدی و اعتراض وجود دارد . رژیم چون با تهدید سرنگونی روبروست تلاش می کند دست به عملیات نظامی بزند.

سرتیپ الزعبی افوزد:‌ کسانی که الان در جنوب سوریه هستند همگی عناصر نظامی رژیم ایران هستند. رژیم اسد به آنها لباس ارتش خودش را داده، به آنها کارت شناسایی سوری و رتبه و درجه نظامی ارتش سوری داده تا اسرائیل آنها را هدف قرار ندهد. رژیم اسد هم هیچ کاری نمی تواند بکند مگر اینکه به حزب الله و شبه نظامیان تروریستی که وارد سوریه شده اند پناه ببرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: