تلاش برای برابری زن و مرد در تونس-20دقیقه-گزارش6-3تیر

گزارش 6 ـ تلاش برای برابری زن و مرد در تونس


تونس گام دیگری در مسیر برابری زن و مرد بر می دارد. این بار در زمینه تساوی ارث

سازمانهای مدنی در تونس از رئیس جمهور این کشور خواستند تا با اقداماتی جدی ارثیه میان زن و مرد در تونس مساوی باشد ولی این خواسته با چالشهایی روبرو شده است.

عده ای با آن مخالفت کردند و می گویند با برابری ارثیه میان زن و مرد هویت اسلامی و تونس در معرض تهدید قرار می گیرد ولی عده ای می گویند که این باعث برابری میان تمامی مردم تونس خواهد شد.

بر خلاف وجود چنین موانعی سازمانهای مدنی در تونس فعالیتهایشان را ادامه می دهند تا ایده برابری میان زن ومرد در کشورشان محقق شود . آنها می خواهند دولت با تصویب قوانین و چهارچوبهای قانونی مساوات میان هر دو جنس را برقرار کند ولی این سازمانها با مخالفت برخی اقشار و در صدر آنها آخوندها روبرو شده اند.

این خواسته در گذشته در سایر کشورهای عربی نیز مطرح شده است . مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم یکی از موانع برسر راه این اقدام است. امری اقشار وسیعی از مردم تونس نیز با آن روبرو هستند .

چالش جدید در برابر زنان تونس مخالفت گروههایی که تحت پوشش اسلام فعالیت می کنند و حاضر به دست برداشتن از این تبعیض جنسیتی نیستند. آینده مشخص خواهد کرد مبارزه زنان تونس ایا قدرت غلبه بر این موانع را دارد؟
لطفا به اشتراک بگذارید: