راهپیمایی بازاریان تهران از مسیر جمهوری تا بهارستان در اعتراض به گرانی دلار

راهپیمایی بازاریان تهران از مسیر جمهوری تا بهارستان در اعتراض به گرانی دلار


تظاهرات بازاریان در تهران و پشت پرده افزایش قیمت دلار و طلا چیست ؟


امروز یکشنبه جمعی بازاریان در مقابل این پاساژ علاء الدین تهران تظاهرات کردند و خشم خود را از بحران ارز ابراز کردند. آنان که مغازه های خود را بسته بودند به سمت میدان بهارستان راهپیمایی کردند. تظاهرکنندگا شعار می دادند: دلار 10تومانی نمی خواهیم نمی خواهیم، اعتصاب اعتصاب و سوریه ر ا رها کن فکری به حال ما کن

پشت پرده افزایش قیمت دلار


در حالیکه نرخ ارز و طلا به سرعت رو به ا فزایش است و ناشی از اوضاع بهم ریخته اقتصادی رژیم بعد از خروج آمریکا از برجام می‌باشد خبرگزاری تسنیم وابسته به نیروی قدس رژیم به نقل از یک کارشناس اقتصادی روز یکشنبه ۳تیر ۹۷ در مطلبی با عنوان «قاچاق ارز»، اختراع جدید دولت؛ «بابک زنجانی» جدید در راه است؟ نوشت: دولت با این سیاست ارزی فقط به رانت جویان و قاچاقچیان ارزی کمک می کند در حالی که در ابتدای کار معاون اول رئیس جمهور قول داد جلوی قاچاق را می‌گیرد.

دولت عامل اصلی بازار قاچاق ارز است

هشیار رستمی، کارشناس اقتصاد اصلاح طلب، می‌گوید: دولت دوازدهم در بازار ارز مدیریت انجام نمی دهد، بلکه یک بازار غیر رسمی بوجود آورده است که در آن قاچاق ارز صورت می گیرد. موید این موضوع هم معاملات پنهانی صرافی هاست. به این شکل که صرافی ها در ظاهر تعطیل شده اند و معامله رسمی دلار ندارند، اما مشتریان صرافی ها می توانند در خودروهای پارک شده مقابل صرافی ها معامله با نرخ بالاتر انجام دهند و نماینده صرافی هم با یک دستگاه پرداخت سیار (P.O.S) مبلغ معامله را دریافت می کند و ارز را تحویل می دهد. در حالی که اسحاق جهانگیری قول داده بود دولت با این طرح جلوی قاچاقچیان ارز را می گیرد.

ایجاد التهاب در بازار نتیجه عدم کنترل دولت است

این کارشناس اقتصاد اصلاح طلب با اشاره به اینکه دولت شرایطی را بوجود آورد که بازار ارز ملتهب شود، اضافه می کند: کنترل از بازار ارز برداشته شده است. مردم هم در شرایطی که اقتصاد در آن قرار گرفته است می خواهند ارزش دارایی های خود را حفظ کنند. برای همین هجوم به سمت بازار ارز و در واقع تقاضا در این بازار زیاد شده است.

تاثیرات خروج آمریکا از برجام برروی افزایش قیمت ارز

این کارشناس اقتصادی رژیم با اشاره به تضاد و درگیری های جناحی گفت :‌ اقتصاد ایران و بازار ارز به شدت تحت تاثیر اخبار سیاسی قرار گرفته است. موضوعاتی همچون خروج ایران از برجام و FATF نباید در کشور یک دوقطبی ایجاد کند. مسئولان می بایست در این زمینه ها تصمیم واحدی بگیرند، رستمی با اشاره به اینکه رفتار آمریکا در خصوص ایران یک واقعیت سیاسی در کشور ماست، تاکید می کند: با توجه به رفتار آمریکا مسئولان کشور باید به گونه ای اقدام کنند که در کشور ثبات ایجاد شود.

افزایش بی رویه قیمت ارز و ناتوانی دولت در مهار بحران

این کارشناس اقتصادی معتقد است نقدینگی سیال در اقتصاد ایران سر از هر بازاری در بیاورد آن بازار را نابود خواهد کرد. از طرفی هم اگر مردم سپرده های خود را از بانک خارج کنند نظام اقتصادی فرو می پاشد.

بازار ارز و عرضه دلار در قیمت های متفاوت











وضعیت بازار ارز و طلا در ایران آشفته‌تر از هر زمانی است. نرخ برابری دلار در بازار آزاد بیش از ۲ برابر نرخ رسمی اعلام شده از سوی دولت است. نرخ یورو از مرز ۱۰ هزار تومان عبور کرده است. قیمت سکه طلا نیز به نزدیکی سه میلیون تومان رسیده و هر یک گرم طلا هم برای چندمین روز پیاپی افزایش یافت و به بیش از ۲۳۰ هزار تومان رسید. بنابر گزارشات دریافت در تهران ،اهوار و بوشهر دلار تا 9هزارتومان و در شیراز تا 9100تومان به فروش میرسد و اخبار رسیده نشان از اعتراضات گسترده علیه افزایش قیمت ارز و طلا در تهران دارد .

مطالب مرتبط :

راهپیمایی بازاریان تهران از مسیر جمهوری تا بهارستان در اعتراض به گرانی دلار


دلار در بازار تهران 8000تومان


 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: