واکنشها به شکست برجام وگرداب بر سرلوایح سه گانه پولشویی

واکنشها به شکست برجام وگرداب بر سرلوایح سه گانه پولشویی

گزارشی از ادامه جدال میان باندهای حکومتی بر سر شکست برجام و پیوستن به معاهدات بین‌المللی مبارزه با تروریسم و پولشویی

 

گزارش:

وکیلی، یک عضو هیأت رئیسه مجلس رژیم اعلام کرد روحانی و علی لاریجانی با خامنه‌ای در مورد لایحه اف.ای.تی.اف دیدار و گفتگو می‌کند تا از نظر دقیق خامنه‌ای مطلع شوند.

وکیلی هم‌چنین گفت: برداشت ما از سخنان خامنه‌ای درباره اف.ای.تی.اف مخالفت مطلق نبوده بلکه برداشت ما این بود که او معتقد است که FATF نکات مثبتی دارد.

وی افزود: اعلام خارج شدن این لایحه از دستور کار مجلس نظر شخصی افراد بوده و نظر هیات رییسه مجلس نیست. و تا الان که من در جریان قرار دارم هیات رییسه مجلس هیچ تصمیم قطعی در خصوص این موضوع نگرفته است.

 

جواد ظریف وزیر خارجه رژیم درباره موج حملات به آخوند روحانی به خاطر شکست برجام خطاب به باند رقیب گفت: ناموفق شدن برجام برای ما خطرناک است. آمریکاییها مجاری تنفسی ما را شناسایی کرده‌اند.

جواد ظریف درباره خروج شرکتها از ایران نیزگفت:

این را هم بدانید که یک گروهی از، یک گروه مشخصی توسط یکی از کشورهای همسایه ما داره حمایت مالی میشه که در دنیا سل فولینگ پروفسی رو پخش بکنه که همه دارند از ایران خارج میشند. و این باعث میشه که مثل یک بهمن تشدید بشه. یک گروهی هم هستند توی ایران منتظر نشستند که بگند تحریمها موفق شد. البته یادشون نمیاد که پریروز می‌گفتند برجام هیچی نداشته. متأسفانه خیلی فراموشکارند. الان هم دارند تحریک می‌کنند بازار رو که همه دارند از ایران میرند. بیچاره شدیم و اینطوری.

 

عراقچی، معاون وزیر خارجه رژیم درباره اثر شکست برجام درشدت گرفتن مخاصمات درونی رژیم گفت: برخی کاسبان تحریمند که آنها سر جای خود هستند . ما نباید با برخی از اظهارات و سخنان به بازگشت تحریم‌ها کمک کنیم. متأسفانه برخی از تحلیل‌ها و صحبت‌ها در رسانه‌های داخلی در جهت آب ریختن به آسیاب دشمن است.»

روزنامه حکومتی آرمان نوشت: روزهای سخت و نامعلوم به‌سرعت در حال پیش آمدن هستند. دونالد ترامپ با بیرون آمدن از برجام شرایط ناپایداری را به‌وجود آورده‌ (و) تحریم‌های بیرحمانه‌ای در سر دارد تا از مردادماه جاری نتایج آن را کسب نماید.

این روزنامه افزود: آمریکا طرحی سه مرحله‌ای در ذهن دارد که مرحله اول آن اعمال تحریم‌هاست و سپس محدودیت به‌ترتیبی که شبیه پروژه نفت در برابر غذای دوران عراق، (نظام) را ضعیف‌تر و فرتوت‌‌تر سازد و مرحله سوم تسلیم و اگر نشد درگیری نظامی به‌وجود آورد..

این روزنامه باند روحانی درباره نقش روسیه نیز نوشت: روسیه که نه تنها در صحنه سوریه به (نظام) ایران از پشت خنجر زد بلکه داوطلبانه با عربستان برای بیرون کردن سهم (ما) در صادرات نفت اوپک اعلام آمادگی نمود تا هر چه زودتر به نگاه به شرق ما پاسخی دندان‌شکن داده باشد .
لطفا به اشتراک بگذارید: