گزارش۴ ـ هشدار دبیر کل ناتو-20دقیقه-گزارش4-3تیر

گزارش۴ ـ هشدار دبیر کل ناتو

دبیرکل ناتو هشدار دارد که اختلاف نظرهای سیاسی و خطر درگیریهای داخلی، اتحاد نظامی بین المللی از بین میبرد

دبیر کل ناتو ینس استولتنبرگ YANS STOLTENBERG در یک سخنرانی در لندن اعلام کرد:‌ بقای ناتو ، به نفع 29 کشور عضو است.

ینس استولتنبرگ: «اختلاف نظر واقعی استو (قرار بر این نیست که ) این پیمان تا ابد باقی بماند. اما من معتقدم که ما آنرا حفظ خواهیم کرد».

این اظهار نظر ها و درخواستٍ استولتنبرگ برای همبستگی پیش از جلسه ناتو در ماه آینده بیان میشود . این در حالی است که ترس ازآشکار شدن اختلافات بین کشورهای عضو وجود دارد.

دبیرکل ناتو گفته است گرایشات سیاسی در میان (کشورهای) اروپا و جابجایی ارزشها ، میتواند، تاثیر منفی در تقویت این اتحاد داشته باشد . روشهای تجاری، تغییرات آب و هوایی و آینده توافق هسته ای با رژیم ایران موضوعات کلیدی در مباحثات بین واشنگتن و شرکاء آن هستند.

اما علارغم اختلافات سیاسی ، یک تحلیلگر سیاسی می گوید: نقشی راکه ناتو بازی میکند، بقای آن را تضمین میکند.

 چریس بمبریCHRIS BAMBERY تحلیل گر سیاسی: این دیگر یک اتحاد دفاعی نیست ، این (به صورت ) بسیار زیادی، یک اتحادٍ تهاجمی است ، بطور خاص در رابطه با فدراسیون روسیه ، بدلیل گسترش مرزهای روسیه ، و امکان ملحق شدن اوکراین به ناتو ،که بطور موثری ، قسمتی از آن اتحاد در شرایط فعلی است . حضور ناتو در اروپای شرقی و ساختن پایگاه های ناتو دقیقاً در مرزهای جنوبی و همچنین غربیِ فدراسیون روسیه بیانگر این حالت تهاجمی است.

این یک بازی خطرناک است و من فکر میکنم که ناتو در جای خودش باقی خواهد ماند ،بدلیل اینکه، برای ایالات متحده آمریکا، گسترش ناتو تقریباً در اطراف فدراسیون روسیه موضوع بسیار مهمی است. به همین دلیل حضور ناتو در مرز های روسیه ، افزایش پیدا کرده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: