تلاش ظریف برای امیدوار کردن اتاق بازرگانی نسبت به آینده اقتصاد رژیم – ۴تیر۱۳۹۷

تلاش ظریف برای امیدوار کردن اتاق بازرگانی نسبت به آینده اقتصاد رژیم – ۴تیر۱۳۹۷


گزیده ای از انعکاس تلویزیون رژیم از این دیدار و پاسخ رییس شعبه اتاق بازرگانی خطاب به ظریف


 

 

دیروز ظریف به اتاق بازرگانی تهران رفت و تلاش کرد آنها را نسبت به آیندة وضعیت اقتصادی امیدوار کند. این که چرا به جای وزیر اقتصاد وزیر خارجه به اتاق بازرگانی می‌رود تا دربارة وضعیت اقتصادی، امید پراکنی کند، خودش جای بحث دارد. البته لابد به این خاطر که ظریف می‌خواست به آنها بگوید که کلید مسائل مالی ما در خارجه است. گوش کنید:

 

این بود راهکار مشعشع ظریف برای خروج از بحران! شرکتهای خرده ریز اروپایی!

ظریف از یک طرف می‌خواهد مخاطبان خود را قانع کند که آنچه که آنها و همة دنیا از وضعیت اقتصادی ایران می‌بینند، واقعی نیست این ساخته و پرداخته یک کشور همسایه و خبرگزاریهای خارجی و مشخصا رویتر فلان فلان شده است که روزی 50خبر در این باره می‌دهد و از طرف دیگر حرفش این است که بزک نمیر بهار می‌آد، اروپا با قاقالی لی می‌آد. این قاقالی‌لی هم چیزی نیست جز شرکتهای خرده ریز. این که میگم خرده ریز، برای جوک و تحقیر نمی‌گم اولا تعداد این شرکتها که اروپاییها معرفی کرده‌اند بیش از 5هزار است و دیدید که خود ظریف گفت بروید اینها را شناسایی کنید تا فردا حریفان نگویند این شرکتها ورشکسته بودند.

اما حرفهای ظریف در همان جلسه توسط یکی از مخاطبانش به نام مهدی بهکیش به چالش کشیده شد و او این طور گفت:

 ظریف در برابر این حرفها، چیزی جز این نداشت که بگوید مواظب باشید همه در یک کشتی نشسته‌ایم. مواظب باشید این کشتی سوراخ نشود!

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: