همبستگی شهرداران ایتالیا با همایش بزرگ ایرانیان در پاریس

همبستگی شهرداران ایتالیا با همایش بزرگ ایرانیان در پاریس


 در آستانة گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، شهرداری‌های ریوولی، کاوانیولو ، فوسانو و اتحادیة شهرداران پینه‌رولو در ایتالیا «بیانیة آزادی و دموکراسی برای ایران» را با اکثریت اعضا به تصویب رساندند.

شهرداری‌های ایتالیا در این بیانیه که پس از تصویب به قانون تبدیل شده

ضمن اعلام همبستگی با قیام مردم ایران، حمایت خود را از شورای ملی مقاومت و برنامة ده ماده‌یی خانم مریم رجوی برای استقرار آزادی و دموکراسی در ایران اعلام کردند.

آنها هم‌چنین جامعة جهانی را فراخواندند تا روابط خود را با دیکتاتوری آخوندی، به محترم شمرده شدن حقوق بشر در ایران مشروط کند.

بیانیه آزادی و دمکراسی برای ایران

حدود چهار دهه است که دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران به سرکوب مردم می‌پردازد و بارها از طرف سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های مدافع حقوق بشر محکوم شده است.

بیش از 120000 نفر از مخالفان (رژیم) و مدافعان دمکراسی و حقوق بشر اعدام شده‌اند

در تابستان سال 1988 (1367) رژیم ایران بیش از 30000 تن از زندانیان سیاسی را که اغلب از اعضا و حامیان مجاهدین خلق ایران بودند در زندان‌های سراسر ایران اعدام کرد.

عفو بین‌الملل این قتل عام را «جنایت علیه بشریت» دانسته و خواهان قرار گرفتن مسئولان آن در برابر عدالت شده است.

بنا بر گزارش‌های سازمان ملل متحد، (رژیم) ایران نسبت به جمعیت (کشور)، رتبة اول اعدام‌ها در جهان را دارد.

با وجود چنین سرکوبی، جهان در طول ژانویه 2018 (دی‌ماه 96) دوباره با موجی از قیام‌ها و تظاهرات مردم ایران که در مدت کوتاهی به بیش از 140 شهر گسترش یافت، مواجه شد.

مردم ایران به جهانیان نشان داده اند که آماده‌اند تا همراه با مقاومت سازمان‌یافتةشان، بهای تغییر دمکراتیک و برپایی حکومتی مبتنی بر جدایی دین و دولت را بپردازند و آن را محقق کنند.

ما ضمن اعلام همبستگی با قیام مردم ایران برای آزادی و دموکراسی، حمایت خود را از شورای ملی مقاومت ایران برای یک تغییر دموکراتیک در ایران اعلام می‌کنیم.

ما از جامعة بین‌المللی می‌خواهیم که هرگونه رابطة خود را با رژیم ایران به محترم‌شمردن حقوق بشر مشروط کند و با صدای بلند خواستار آزادی زندانیان سیاسی هستیم.

همبستگی با همایش بزرگ ایرانیان در پاریس


ما از همایش عظیم ایرانیان در پاریس در 30 ژوئن، در حمایت از خواسته‌های قیام‌های مردم ایران برای تغییر این دیکتاتوری مذهبی و استقرار آزادی و دموکراسی در ایران، حمایت می‌کنیم.

ما هم‌چنین برنامة 10 ماده‌یی رئیس‌جمهور منتخب این شورا خانم مریم رجوی را برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت، برابری جنسی، قومی و مذهبی، عاری از برنامة اتمی، لغو مجازات اعدام، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و متعهد به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی، برای تضمین دموکراسی، توسعه و پیشرفت در ایران و جامعة بین‌المللی، مورد حمایت قرار می‌دهیم.

زمان آن رسیده است که جامعة بین المللی خود را در طرف درست تاریخ قرار بدهد.

بیانیه  اکثریت سنای ایتالیا در آستانه همایش بزرگ ایرانیان در پاریس


در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس در ۹تیر ۹۷(۳۰ژوئن ۲۰۱۸)، اکثریت نمایندگان مجلس سنای ایتالیا طی بیانیه‌یی حمایت خود را از قیام و مقاومت مردم ایران برای استقرار آزادی و دموکراسی اعلام کردند و به دولت ایتالیا، کشورهای اروپایی و جامعه بین‌المللی فراخوان دادند تا با اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال دیکتاتوری آخوندی، روابط خود با رژیم را به توقف شکنجه و اعدام، تروریسم، برنامه موشکی و جنگ‌افروزی در کشورهای منطقه مشروط کنند.

بیانیه اکثریت سنای ایتالیا از جمله به امضای ۱۱عضو هیأت‌رئیسه سنا شامل یک معاون سنا، ۲ناظم و ۸دبیر سنای ایتالیا رسیده است.

 

شماری از امضاء کنندگان این بیانیه عبارتند از:

روبرتو کالدرولی Roberto Calderoli نایب رئیس سنا و وزیر پیشین

آنتونیو دپولی Antonio De Poli کوئستور سنا (ناظم سنا)

جانلوکا کاستالدی Gianluca Castaldi دبیر سنا

فرانچسکو ماریا جیرو Giro Francesco Maria دبیر سنا و معاون وزیر پیشین

فرانسچکو لافورجا Francesco Laforgia دبیر سنا

مینهارد دورن والدر Meinhard Durwalder دبیر سنا

داریو استفانو Dario Stefano رئیس کمیته انتخابات و مصونیت پارلمانی سنا

اومبرتو بوسی Umberto Bossi وزیر پیشین

لوئیجی ویتالی Luigi Vitali معاون وزیر پیشین

ایزابلا رائوتی Isabella Rauti معاون وزیر پیشین

ترزا بلانووا Teresa Bellanova معاون وزیر پیشین

آندرآ مارکوچی Andrea Marcucci معاون وزیر پیشین

جانی پیتلا Gianni Pittella رئیس پیشین گروه سوسیال‌دموکرات در پارلمان اروپا

سناتورهای ارشد شامل:

لوچو مالان Lucio Malan

پائولا بینتی Paola Binetti

آنا چینزیا بونفریسکو Anna Cinzia Bonfrisco

روبرتو رامپی Roberto Rampi

مائؤریتزیو بوکارلا Maurizio Buccarella

انریکو آیمی Enrico Aimi

مائورو مارینو Maura Marino

منبع: تصویب بیانیة «آزادی و دموکراسی برای ایران» توسط شهرداری‌های ریوولی، کاوانیولو، فوسانو و اتحادیة شهرداران پینه‌رولو درحمایت ازکهکشان –ژوئن 2018
لطفا به اشتراک بگذارید: