انگلستان-بیانیه بیش از200نمایندگان مجلسین درحمایت ازقیام و مقاومت ایران

انگلستان-بیانیه بیش از200نمایندگان مجلسین درحمایت ازقیام و مقاومت ایران

 بیانیة بیش از 200 تن از نمایندگان مجلسین انگلستان

در آستانة گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

حمایت از قیام و مقاومت ایران و برنامة 10 ماده‌یی مریم رجوی

 ما دولت انگلستان و جامعة بین‌المللی را فرا می‌خوانیم

که شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان آلترناتیو دیکتاتوری مذهبی

به‌رسمیت بشناسند

در آستانة برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس ، بیش از 200 تن از نمایندگان هر دو مجلس انگلستان، از همة احزاب این کشور، شامل بیش از 10 وزیر پیشین و 15 تن از رؤسای کمیته‌های پارلمانی ضمن ابراز همبستگی با قیام مردم ایران علیه فاشیسم دینی حاکم ، دولت انگلستان و جامعة بین‌المللی را فراخواندند که سیاست قاطعی را علیه رژیم آخوندی اتخاذ کنند و شورای ملی مقاومت ایران را به عنوان آلترناتیو این رژیم به رسمیت بشناسند.

بیش از 200 نمایندة مجلسین انگلستان در این بیانیه که توسط کمیتة بریتانیایی برای یک ایران آزاد منتشر شده، قیام بزرگ مردم ایران را «نشان‌دهندة خواست و اراده واقعی» آنها «برای تغییر دیکتاتوری مذهبی و رد عمومی گسترش تروریسم و جنگ‌طلبی رژیم در منطقه» دانستند و تأکید کردند:

ما همبستگی خود را با مردم ایران اعلام و از اهداف دموکراتیک آنها حمایت می کنیم.

آنها هم‌چنین خواهان آن شدند که روابط با رژیم آخوندی، «به پایان شکنجه، اعدام، (برنامة) موشک‌های بالستیک و گسترش تروریسم و جنگ در منطقه مشروط شود».

بیانیة بیش از 200 نمایندة مجلسین انگلستان

حدود چهار دهه است که رژیم ایران به‌دلیل ادامة نقض شدید حقوق بشر محکوم شده است؛ بیش از 120000 مدافع دموکراسی و حقوق بشر در ایران به‌طور خودسرانه دستگیر، شکنجه و اعدام شده‌اند. در تابستان 1988 (1367) بیش از 30000 زندانی سیاسی به‌خاطر مخالفت با دیکتاتوری مذهبی و حمایت از جنبش دموکراتیک سازمان مجاهدین خلق ایران تنها ظرف دو ماه قتل عام شدند. عفو بین‌الملل این قتل عام را یک «جنایت علیه بشریت» نامید که عاملان و آمران آن باید در مقابل عدالت قرار گیرند. به گفتة سازمان ملل، رژیم ایران بالاترین تعداد اعدام را در جهان نسبت به جمعیت (کشور) دارد.

اما به‌رغم چنین سرکوبی، جهان، در ژانویه 2018 (دی‌ماه 96)، شاهد موج قیام‌ها و اعتراضات مردم ایران بود که به‌سرعت به بیش از 140 شهر گسترش یافت. مردم فریاد می‌زدند: «مرگ بر خامنه ای و روحانی» و«اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا»،  «سوریه را رها کن فکری بحال ما کن».

این نشان‌دهندة خواست و ارادة واقعی مردم ایران برای تغییر این دیکتاتوری مذهبی و رد عمومی گسترش تروریسم و جنگ‌طلبی رژیم در منطقه است.

ما ضمن اعلام همبستگی‌ با مردم ایران، از اهداف دموکراتیک آنها حمایت می‌کنیم. این حقیقت که این قیام‌ها با شعارهای سراسری به‌سرعت به بیش از 140 شهر گسترش یافت، بیانگر نقش رهبری‌کننده قوی سازمان مجاهدین خلق در این تظاهرت است. رئیس‌جمهور رژیم و ولی فقیه آن و بسیاری از مقام‌های دیگر این رژیم، تصدیق کرده‌اند که اپوزیسیون اصلی ایران و حامیانش، نقش کلیدی در سازماندهی این تظاهرات و ادامة آنها داشته‌اند.

دوران در ایران تغییر کرده است. مردم ایران برای تغییر دموکراتیک و برقراری آزادی در ایران قیام کرده‌اند که به (برقراری) صلح و امنیت در کل منطقه منجر خواهد شد. ما دولت‌های بریتانیا و اروپا و همچنین جامعة بین‌المللی را فرا می‌خوانیم که سیاست نرمش خود (در قبال این رژیم) را به برخورد قاطع تغییر دهند. نیروی تروریستی قدس رژیم ایران، حزب‌الله و سپاه پاسداران باید از منطقه اخراج شوند. روابط با این رژیم باید به پایان شکنجه، اعدام، (برنامة) موشک‌های بالستیک و گسترش تروریسم و جنگ در منطقه مشروط شود.

ما هم‌چنین با گردهمایی بزرگ مردم ایران در پاریس در 30 ژوئن در حمایت از قیام‌ها در ایران برای برقراری آزادی و دموکراسی ابراز همبستگی می‌کنیم.

ما دولت خود و جامعة بین‌المللی را فرا می‌خوانیم که با مردم ایران همسو شوند و شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان آلترناتیو واقعی در برابر این دیکتاتوری لرزان مذهبی به‌رسمیت بشناسند. ما از برنامة 10 ماده‌یی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدة شورای ملی مقاومت ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت، برابری جنسیتی، قومی و مذهبی، غیر اتمی، لغو حکم اعدام، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و متعهد به پیمان‌ها و قوانین بین‌المللی برای تضمین حکومت مردمی، توسعه و پیشرفت در ایران و سراسر جهان، حمایت می‌کنیم.

اکنون زمان آن است که جامعة بین‌المللی در طرف درست تاریخ قرار بگیرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: