رژیم ایران، قیام مردم و طرح عدم کفایت روحانی

رژیم ایران، قیام مردم و طرح عدم کفایت روحانی


 

در بحبوحه اعتراضات اجتماعی و فوران خشم مردم به ستوه آمده، بحران رأس نظام آخوندی به نحو بی‌سابقه‌ای بالا گرفته و سرکردگان رژیم ایران که در چشم انداز قیام، پایان کار خود را احساس می کنند، به از هم دریدن یکدیگر و حذف و جراحی گسترده در حاکمیت فاسد و تبهکار آخوندی درگرداب بحرانهای بی علاج روی آورده‌اند تا بلکه قیام مردم و سرنگونی تمامیت رژیم ولایت فقیه را به تاخیر بیاندازند.

کنکاش در گوشه‌ای از واکنشهای مقامات رژیم ایران جالب توجه است :

رسانه حکومتی رجا نیوز۳ تیر۹۷، نزدیک به پاسدار سعید جلیلی نمانیده خامنه ای رژیم در شورای عالی امنیت نظام آخوندی نوشت:

« بحثها برای استعفا و یا ماندن روحانی بالا گرفته است.

بسیاری از اصلاح‌ طلبان حالا مصاحبه می‌کنند که دولت فعلی و کابینه توان مدیریت را ندارد، در نتیجه یا استعفا دهد و یا حداقل تیم اقتصادی و وزای خود را عوض کند».

همین رسانه حکومتی نوشت:

«جواد ظریف در صحبتی که به نظر می‌رسد پاسخ به درخواست استعفای دولت توسط رفیق دیرین خودش و روحانی یعنی (موسویان) بوده است، او را از نظام بدون روحانی ترساند و گفت:

خیال نکنید که اگر روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می‌شوند».

رسانه حکومتی اقتصاد ۳ تیر ۹۷ نیز نوشت:

«دراین رابطه موسویان، سخنگوی سابق تیم مذاکره کننده اتمی رژیم می گوید:

استمرار وضع فعلی تا دو سال دیگر لطمات جبران‌ ناپذیر خواهد زد.

بزرگان نظام باید قبل از هر چیز در این مورد چاره‌ اندیشی کنند، حتی به قیمت یک خانه‌ تکانی اساسی در دولت یا حتی استعفای دولت فعلی و برگزاری انتخابات زودرس، زیرا استمرار وضع فعلی تا دو سال دیگر ممکن است موجب لطمات غیرقابل جبران شود».

 

طرح عدم کفایت روحانی


در این میان، کتابی از سوی یکی از عناصر باند خامنه‌ای به نام غضنفری علیه روحانی منتشر شد که در آن طرح عدم کفایت روحانی مطرح شده است.

روزنامه ایران وابسته به دولت روحانی در این‌باره نوشت:

«غضنفری که رسانه‌ه‌ای اصولگرا است، بارها درباره این کتاب و ادعاهای عجیب و غریبش با او گفتگو و مطالبش را بازنشر کردند.

در کتاب «حسن روحانی در یک نگاه» ادعاهای عجیبی را درباره رئیس جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند که احتمال همکاری با ساواک، مجتهد نبودن و در نهایت زمینه سازی برای براندازی جمهوری اسلامی به نیابت از امریکا را شامل می‌شود.

او همچنین از نمایندگان مجلس خواسته است که طرح عدم کفایت رئیس جمهوری را پیگیری کنند.

نکته قابل تأمل اینکه با وجود انتشار این اتهامات درشت، خبری از برخورد احتمالی با وی منتشر نشده است...

کتابی که اتفاقاً از سوی جدی‌ترین مخالفان دولت همچون حمید رسایی بازنشر هم داده می‌شود »

 

پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان (۳ تیر۹۷) نیز با ارائه فهرستی از وعده‌های عمل نشده روحانی خواهان خانه‌ تکانی در دولت او شد و نوشت:

«باید بپذیرید طی ۵ سال گذشته برخلاف قسم جلاله‌ای که یاد کرده بودید توان اداره کشور را نداشته‌اید! نمی‌گوییم « چون به گَردَش نمی‌رسی، برگرد»!!... ولی به صلاح خود شما و نظام است که دست به یک خانه‌ تکانی اساسی و گسترده در دولت بزنید...

تا لا‌اقل بخشی از خسارتهای فراوانی که تا‌کنون دولت جنابعالی به (نظام) تحمیل کرده است جبران شود.

این روزها مدعیان اصلاحات نیز سخن از تغییرات در کابینه دارند».

 

پایان تلخ دولت روحانی


روزنامه حکومتی وطن امروز مورخ ۴ تیر ۹۷ نیز خواهان پایان تلخ دولت روحانی شد و نوشت:

«روحانی آردش را بیخته و الکش را آویخته است.

دولت حالا به سواری می‌ماند که از اسب افتاده ولی همچنان زین را رها نمی‌کند.

چنین وضعیتی، ورای اینکه دولت معمولی روحانی را نامحبوب‌تر می‌کند، صورت منافع (نظام) را نیز با روی زمین کشیده شدن، بیشتر و بیشتر خراش خواهد داد.

دولت باید زین را رها کند تا ما بیش از این روی خار و خاشاک مسیر برجام کشیده نشویم و زخم‌های‌مان عمیق‌تر نشود! این عبارت که حالا کم کم رنگ کلیشه می‌گیرد اینجا به‌درد می‌خورد که:

یک پایان تلخ، بهتر از یک تلخی بی‌پایان است».

 

بنا بر خبری که رسانه حکومتی عصر ایران ۴ تیر۹۷، درج کرد، پاسدار رحیم صفوی، مشاور خامنه‌ای نیز با برملا کردن هراس حکومت آخوندی از تکرار قیام و انزوای بین‌المللی اعلام کرد:

«جنگ نیابتی یک احتمال بود و ستاد کل نیروهای مسلح, هم رده های مختلف فرماندهی و هم نیروی انتظامی در مسایل داخلی برای پیشگیری از مشکلات, تنش ها, مسایل اجتماعی و امنیتی درون کشور همچون رویدادهای دی ماه ۹۶ و مسائل فرامرزی خود را آماده کرده است».

وی سوریه و عراق را عمق دفاع استراتژیکی حکومت آخوندی دانست و در مورد سرکرده حزب‌الشیطان لبنان که به قول خودش تمام پول سلاحها و عواملش را از خامنه ای می گیرد، گفت:

«فرمانده ولایت مدار و شجاع حزب الله لبنان, نیروهای چریکی حزب الله را وارد سوریه کرد».

 

رحیم صفوی: اگر دولت نباشد کشور بهتر اداره می شود


پاسدار رحیم صفوی همچنین در باره بحران مرگبار راس نظام گفت:

«گاهی به نظر می رسد که اگر دولت نباشد, کشور بهتر اداره خواهد شد.

مردم به ادارات و سازمان ها و شهرداری ها مراجعه می کنند و مشکلاتشان برطرف نمی شود و همین مسائل ایجاد نارضایتی کرده و ضدانقلاب نیز بلافاصله سوءاستفاده می کند و مردم را ناراضی جلوه می دهد که بخشی از این نارضایتی ها به دلیل ناکارآمدی است».

 

تاج‌زاده، معاون سابق وزارت کشور رژیم در حساب خود در شبکه توئیتر، درباره حرفهای پاسدار رحیم‌صفوی نوشت: «اظهارات اخیر رحیم صفوی که گاهی به نظر می‌رسد اگر دولت نباشد، کشور بهتر اداره خواهد شد و خودروسازی یک اختاپوس است که اصلاٌ سپاه را به بدنه خود را نمی‌دهد، آیا زمینه‌سازی برای سقوط دولت و استقرار حکومت نظامی تفسیر نمی‌شود؟.

 

بی کفایتی دولت روحانی


خبرگزاری حکومتی خانه ملت ۵ خرداد ۹۷، نیز سخنان ذوالنوری، به اصطلاح نماینده مجلس رژیم ایران را درج کرد که به بی کفایتی دولت روحانی اشاره کرده می‌گوید:

«من معتقدم از فردا بی کفایتی دولت را باید در مجلس رقم بزنیم آقایانی که دولت را حمایت کردند باید پاسخگو بشوند وقتی قمیت ارز دو برابر میشه ظرف چند ماه مگه اینها نبودند میگفتند اگر رئیسی بشه قیمت ارز میشه 7 هزار تومان؟ امروز رئیسی نشد ۹ هزار تومان را کی باید پاسخ بده آقای مطهری؟ ...

در این وانفسای مردم آقای رئیس جمهور با لباس ورزشی برند خارجی تو توچال داره کیف میکنه اینها بیایند با مردم رو زمین راه بروند امروز از مردم فاصله نگیرند»

همچنین همین خبرگزاری به نقل از نماینده دیگر مجلس رژیم ایران حسین مقصودی نوشت:

«رئیس جمهور محترم شاید گوش شنوا نداشت و همه را سیاسی دید سیاسی دید و نتیجه آنرا دیروز در کف خیابانها دیدیم, چشمان خود را بر حقیقت بست صدای نمایندگان را در رای ناپلئونی به وزیر کار ندید و امروز صدای آنرا در کف خیابانها می شنویم...

جناب آقای رئیس جمهور پنبه را از گوش خود در آورید از اتاق شیشه ای بیرون آئید و بین مردم بروید و پاسخ بدهید صدای بیکاران را، صدای زنان بیوه و صدای اعتیاد و صدای افسردگی جوانان و صدای بی ارزشی پول ایران و صدای شکسته شدن کمر کاسبان خرد و کوچک را و فکری به حال وزارتخانه و تیم اقتصادی خود بکنید».

خبرگزاری حکومتی خانه ملت همچنین به نقل از کواکبیان، نماینده دیگر مجلس رژیم ایران نوشت:

«واقعا الان حدود بیست روزه که دولت ساکته رئیس جمهور ما ساکته رئیس جمهور باید با مردم سخن بگه باید به مردم توضیح بده بنده ده روز پیش گفتم که با این وضعیت ما افتخار نداریم که بگیم از این دولت حمایت کردیم بعضی ها به من ایراد گرفتند حالا این مسائل را ببینند بنده دارم میگم اگر رئیس جمهور میگه بعضی ها هستند چوب لای چرخ میگذارند بیاد به مردم توضیح بده ...

یک عده میگند رئیس جمهور متاسفانه تحلیلشون اشتباهه رئیس جمهور عمدأ میخواهد کشور را بهم بریزه».

 

 

بیشتر بخوانید:



· «گردباد سهمگین ناشی از منتفی شدن برجام»


· بحران و استیصال رژیم ایران بر سر پیوستن به FATF 

لطفا به اشتراک بگذارید: