مروری بر روزنامه‌های حکومتی – ۵تیر۱۳۹۷

مروری بر روزنامه‌های حکومتی – ۵تیر۱۳۹۷


نگاهی به تیترها و مهمترین مطالب مندرج در روزنامه های امروز رژیم


 

 

روزنامه های حکومتی امروز در یک تلاش هماهنگ با تیترهای درشت و عکسهای نیم صفحه یا تمام صفحه تلاش کرده اند نتایج مسابقه فوتبال را مرهم بحرانها و زخمهای التیام ناپذیر خود کنند و به این وسیله قیام مردم تهران در روز گذشته را هم تحت‌الشعاع قرار دهند.

از این که بگذریم، در تیترهای روزنامه ها اظهارات هراس آلود مقامات حکومتی در واکنش به قیام ایران اعم از وعده و وعیدهای اقتصادی یا رسیدگی به جرایم موسسات غارتگر بخش قابل توجهی از عنوانها را به خودش اختصاص داده. از تیترهای اول و تقلا برای کوچکنمایی قیام تهران شروع می کنیم:

آرمان: نوسان نرخ ها بازار را نا آرام کرد

ابتکار: تعطیلی بازار تهران بعد از 40 سال ؛ گرانی های روز افزون و کاهش ارزش ریال صدای بازاریان را درآورد

اعتماد: حمله به بازار

بهار: چشم کسبه به آرامش

تجارت: نارضایتی بازاریان از نوسانات ارز و مشکلات گمرکی

جهان صنعت: اعتراض بازاریان به بی تدبیری های دولت؛ طراحان ارز تک نرخی پاسخگو باشند

جوان: اقدامات امیدوار کننده برای کنترل نابسامانی های بازار

جمهوری اسلامی: رییس اتاق اصناف ایران: ناآرامی های بازارتهران سازمان یافته است

روزنامه های باند خامنه ای ریشة قیام تهران و اعتراض بازار را به «بیرون» و برخی صراحتا به مجاهدین نسبت داده اند. روزنامه های باند حسن روحانی قیام را اساسا تحرکات سازمانیافته باند خامنه ای برای برکناری دولت روحانی توصیف کرده اند. اما وحشت از پیامدهای آن و سرنگونی نظام درهر صورت با اشاره های مستقیم و غیر مستقیم به مجاهدین در روزنامه های هردو باند دیده می شود:

رسالت: دیروز عده ای با سوء استفاده از نارضایتی بازار با فرصت طلبی درصدد اغتشاش برآمدند و اعتراض صنفی برخی از اصناف را رنگ و لعاب سیاسی دادند.بلافاصله (مریم رجوی) با استقبال از این رویکرد بر این موج اعتراض همانند دی ماه گذشته سوار شدند.

خراسان: به گزارش تسنیم، بلافاصله بعد از انتشار خبر تجمع در بازار تهران مریم رجوی ... با انتشار مطالبی در توئیتر از اغتشاش‌گران حمایت کرد. همچنین پایگاه اطلاع رسانی (مجاهدین) نیز تمام خبرهای صفحه اول خود را به این موضوع اختصاص داد.

جهان صنعت: اقتصاد کشور دچار بحران شده است و این حقیقت را نباید کتمان کرد. باید پذیرفت جامعه و اقشار مختلف آن دچار التهاب شده‌اند. این بحران نه‌تنها قابل چشم‌پوشی نیست بلکه در صورت ادامه سیل عظیمی خواهد آمد

ابتکار: رئیس اتاق اصناف ایران: به هیچ وجه ما منکر مشکلات پیش رو نیستم اما این نوع حرکت‌ها، حرکت‌هایی سازمان یافته در جهت اغراض دشمن است

آرمان: آسیب رفتارهای احساسی در شرایط سخت: این‌چنین نیست که بتوان عکس‌العمل‌های جامعه را که از عدم اعتماد به آنها نشات می‌گیرد، به‌راحتی کنترل و مدیریت کرد.

برجام و هشدار نسبت به پیامدهای مذاکره نکردن با آمریکا موضوع مشترک روزنامه های باند روحانی است:

آرمان:‌ وزیر اطلاعات: برجام در وضعیت اضطراری

جهان صنعت: در این شرایط تهران از طریق دور زدن تحریم‌ها و پیدا کردن راه‌هایی برای زنده ماندن، قدرت چانه‌زنی خویش را حفظ می‌کند...از این منظر و براساس آنچه برخی سیاستمداران ایرانی در محافل نیمه‌رسمی می‌گویند حداقل تا پایان سال‌جاری سختی‌ها در ایران و منازعه تهران- واشنگتن ادامه پیدا خواهد کرد. در چنین سناریویی، اگرچه طرفین از توسل به جنگ پرهیز می‌کنند اما شدت یافتن منازعه اقتصادی- سیاسی ممکن است کنترل اوضاع را از دست سیاستمداران خارج سازد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: