همایش سراسری قوه قضاییه – ۵تیر۱۳۹۷

همایش سراسری قوه قضاییه – ۵تیر۱۳۹۷


گزیده ای از سخنان سران سه قوه نظام آخوندی


 

 

به دنبال خیزش بازار تهران که دیروز و امروز جریان داشت و شعله کشیدن قیام در سایر شهرهای کشور، رؤسای سه قوهة، یعنی روحانی و دو تا لاریجانیها که در همایش قوة قضاییه در محل این قوه شرکت کرده بودند، هر سه راجع به بحران اقتصادی و خیزش بازاریان صحبت کردند. روحانی مثل همیشه گفت که کمبود ارزی نداریم و کسانی در کوچه پس‌کوچه ها بازار ارز» و این بحران را ایجاد کرده‌اند و قوة قضاییه باید با اینها و کسانی که سیاه نمایی می‌کنند برخورد کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع هم گفت غوغای دیروز تهران را دشمنان راه انداخته بودند و ما عوامل آنها را باید شناسایی و دستگیر کنیم.

اجازه بدین اول به حرفهای روحانی بپردازیم. روحانی ضمن لفاظی در مورد شکست دشمنان نظام و اینکه تمام گرانی ها و کمبودها واقعی نیست ارز به انداز کافی هست و مواد غذایی به قدری هست که نیاز به واردات نیست منکر همه کمبودها شد، این قسمت از حرفهایش را می‌شنویم

« یک زمانی درآمد ریالی و ارزی دولت کم می شود که در این صورت حق را به مردم می دهیم چرا که دولت پول، ریال و دلار ندارد در حالی که چنین نیست.
آقای روحانی افزود: درآمد ما در سه ماه گذشته نسبت به سه ماه سال قبل حدود 50 درصد افزایش یافته است و مخارج ما نیز 44 درصد رشد داشته است.

من به زبان ساده می گویم سیاه نمایی آینده و ترساندن و نگران کردن مردم از آینده است.

اگر نگرانی 2 تا 5 درصد است دشمنان ما و یک عده افرادی که آگاهی ندارند در داخل جامعه می خواهند این نگرانی را تبدیل به 100 درصد کنند،در بازاری که 50 تا 100 نفر در کوچه پس کوچه ها درست می کنند ارز هر قیمتی پیدا کند؛ برای زندگی عادی مردم و تأمین نیازها، ارز رسمی کشور حتماً کافی خواهد بود و ما هیچ مشکلی نداریم چرا ما مردم را نگران می کنیم؟

اما از آنجا که این روزها تعدادی از سردمداران و مهره‌‌های باند خامنه‌ای همة کاسه کوزه ها رو سر روحانی و دولت او می‌شکنند و برکناری او را مطرح می‌کنند، روحانی وسط حرفهاش این نکته را هم به زبان معکوس به باند رقیب گوشزد کرد که اگر بخواهند وی را حذف کنند نظام از هیچ مشکلی عبور نخواهد کرد. قسمتی از حرفهای روحانی را می‌شنویم:‌

در بازاری که 50 تا 100 نفر در کوچه پس کوچه ها درست می کنند ارز هر قیمتی پیدا کند؛ برای زندگی عادی مردم و تأمین نیازها، ارز رسمی کشور حتماً کافی خواهد بود و ما هیچ مشکلی نداریم چرا ما مردم را نگران می کنیم؟

نگذاریم در فضای کشورمان هیچ کس از هیچ تریبونی برای تخریب و تهمت، افترا و دروغ، حاشیه امن داشته باشد، این وظیفه ماست اگر می خواهیم نظام را حفظ کنیم.

انتقاد دلسوزانه مفید است اما تخریب، افترا و سوءظن هیچ وقت خوب نیست و آثار خطرناکی دارد.
 دستگاه های فرهنگی و قضایی ما باید کنار هم قرار گیرند، چرا عده ای می خواهند اعتماد به مسئولان نظام را بکاهند؟

رئیس قوة قضاییه آخوند صادق لاریجانی هم برای باصطلاح اخلالگران اقتصادی که بحران کنونی رو به وجود آوردند، خط و نشون کشید. البته او ابتدا بحران کنونی را ناشی از عملیات و جنگ روانی دشمن قلمداد کرد. قسمتی از حرفهای او را بشنویم:

امروز مسئله اقتصاد، مسئله اول کشور است و دشمن در فکر رخنه کردن از همین منافذ و فشار از طریق مشکلات اقتصادی و ایجاد مشکل در معیشت مردم است.....

دشمن برای تاثیرگذاری و هدایت کردن نیروی های خود در درون کشور، فشار می آورد و این تخیل نیست بلکه یک امر واقعی است. امروز دشمن امید بسته با ایجاد عملیات روانی در بستر اقتصادی، وضع کشور را به هم بریزد. در همین روز گذشته برخی راه افتادند و می خواستند بازارها را تعطیل کنند.................

به اخلالگرا نظام اقتصادی هشدار می‌دهم که خوب گوش کنند و پنبه‌ها را از گوش درآورند و چشم‌هایشان را باز کنند زیرا این کار مجازات های بسیار سنگینی دارد....................

فردا نمی توانند عذر بیاورند که قصد ما مقابله نبود. امروز کسی نیست که نداند که اگر در بازار اخلال ایجاد کرد، به تمام امنیت کشور اضرار رساندند.

بالاخره این بحران و این خیزش و قیام ناشی از جنگ روانی دشمن است یا بر اثر اخلاگری مفسدان اقتصادی به وجود آمده؟ و اگر اخلالگران اقتصادی مقصرند، اولا چرا اسم و رسم آنها اعلام نمی‌شود؟ ثانیاً چرا حالا و بعد از قیام به فکر مجازات آنها افتاده‌اند. البته پاسخ این سؤالها را مردم ایران خوب می‌دانند. اخلالگران جز همان حاکمان یا شرکای آنها که با رانتخواری طی همین روزها صدها میلیارد به جیب زدند نیستند و این خط و نشان کشیدنهای رئیس قوة قضاییه هم الکی است و چاقو دسته خودش را نمی‌برد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: