«آتش زیر خاکستر شعله‌ور می‌‌شود»

گزارش خبری چهارشنبه ۶ تیر


«آتش زیر خاکستر شعله‌ور می‌‌شود»


هشدارها نسبت به خشم و بی‌قراری مردم به ستوه آمده و شرایط انفجاری جامعه تمامی ندارد و هر روز هم شدیدتر می‌شود. در این هشدارها گاه نکته‌های تکان دهنده‌یی وجود دارد؛‌نظیر این که «مردم، امید زندگی در ایران را از دست داده‌اند». و شرایط ایران آتش زیر خاکستر است و اگر وضعیت به همین منوال باشد، قطعاً شعله‌ور می‌شود و این که برای مقابله با این وضعیت باید ستاد بحران جنگی تشکیل شود.

گزیده‌یی از اظهارات و هشدار باندهای رژیم از نظرتان می‌گذرد.


 

سایت حکومتی اعتماد آنلاین اول تیر

این روزها همه از مشکلات اقتصادی کشور می­گویند. هرکسی هم راه‌حلی ارائه می­‌کند. اما وضعیت تغییر چندانی نمی­‌کند. برخی تداوم این وضعیت را برای کشور چالش آفرین می‌دانند و معتقدند که شرایط کنونی آتش زیر خاکستر است. آتشی که هرروز گرمایش بیشتر حس می­شود. در این میان مسئولان هم اظهاراتی بیان می‌کنند که می‌تواند جرقه این آتش شود.

شهاب الدین بیمقدارعضو مجلس ارتجاع - اول تیر


بسیاری از مردم، امید زندگی در ایران را از دست داده و تلاش می کنند، هر طور شده، ثروت خود را از ایران خارج کنند.متأسفانه اعتماد عمومی به حاکمیت از بین رفته و این افراد دیگر امیدوار به آینده کشور نیستند و زمانی هم که یکباره به بازار هجوم آوردند، برای همین بود. از سوی دیگر، مردم به شدت نگران آینده هستندمتأسفانه فساد در دستگاه های دولتی بیداد می کند و گفتن فساد هم فساد می آورد؛ اما به هر حال رابطه ها و رانت وجود دارد. امسال واردات خودروهای گران قیمت که مطرح شده، یک فاجعه است.

جلال جلالی زاده عضو سابق مجلس ارتجاع اول تیر


دیدگاه‌ها تغییر نکند، آتش زیر خاکستر جامعه شعله‌ور می‌شود/ «شعار درمانی» مشکلات را حل نمی­‌کند

به نظرم زیر این خاکستر، مشکلات فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه مثل بیکاری جوانان، فقر و گرانی است. مشکلاتی که اجازه داده نمی‌شود مردم درباره آن‌ها آزادانه نظر بدهند.

همچنین اجازه نشر آن‌ها در رسانه‌های گروهی و ملی نیز داده نمی‌شود. این آتش زیر خاکستر نارضایتی مردم است که در وسایل نقلیه عمومی، در مغازه­‌ها و در صف نانوایی‌ها، یا سایر صفوف و داخل رستوران­‌ها از طرف افراد مختلف بیان می‌­شود، ولی این افراد گاه می‌ترسند این‌ها را در نشریات منتشر کنند.

اگر دولت و حاکمیت دیدگاه‌های خودش را در این زمینه تغییر ندهد، قطعاً آتش زیر خاکستر جامعه شعله‌ور خواهد شد و به‌محض پیدا کردن منفذ و مجرایی بروز خواهد کرد. مسئولان نباید به‌ظاهر امور اکتفا کنند و ظاهر را دلیل بر رضایت عمومی بدانند. برای نمونه مسئولان باید اعتراضات اخیر در برخی شهرها مثل اصفهان و کازرون و به‌خصوص اعتراضات دی‌ماه را هشداری برای بروز بیشتر این حوادث بدانند

سایت حکومتی جماران اول تیر:علی رضا بهشتی پور


به نظر می‌رسد ما امروز با دو پارادایم یا جنبش‌های برخاسته از آن روبرو هستیم که از سال هشتاد و هشت و دی ماه 96 برای ما آشکارتر است. یکی جنبش دموکراسی‌خواهی و دیگری جنبش نان است وضعیتی که اکثریت با آن گریبانگیر هستند و همیشه این مساله بوده که ارتباط این دو چگونه رخ می‌دهد.دوستان اصلاح‌طلب ما مسائلی را مطرح می‌کنند اشتراک زبانی ندارند و هرکدام خواسته‌های خود را می‌گویند اصلاح‌طلبی باید درباره عدالت اجتماعی بازنگری کندیک تجدیدنظر باید صورت بگیرد و نگاهی دوباره به توسعه و تغییر مسیر این قطار انجام داد تا بتوان ایران را از این بن‌بست نجات داد.

 

پزشکیان نایب‌ رئیس مجلس ارتجاع - ۳۱ خرداد


نباید شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای باشد که یکی شب بخوابد و روز صاحب میلیاردها تومان شود و دیگری صبح بیدار شود و ببیند نمی‌تواند دیگر در خانه‌ای که زندگی می‌کند بماند.

مسوولان هر سه قوه در این وضعیت مقصریم.عدالت برای همه است نه فقط برای یک عده خاص نمی‌شود به کردستان نرسیم اما انتظار داشته باشیم کردها با انقلاب باشند. یا به خوزستان بی‌توجهی کنیم اما انتظار داشته باشیم همه خوزستانی‌ها پشتیبان ما باشند.آیا ما توانسته‌ایم عدالت قومیتی، جنسیتی و منطقه‌ای را در کشور ایجاد کنیم؟مردم خواهان عدالت هستند.

ما انقلاب کردیم که همه از عدالت اسلامی بهره‌مند شوند نه این‌که تنها عده‌ای از مزایای انقلاب برخوردار باشند.مردم از دعواهای سیاسی خسته‌اند

البته بسیاری از دعواهای سیاسی بر سر پول و شهرت است نه برای خدمت و عدالت.عده‌ای یک شبه با آوردن خودرو یا خرید هزاران سکه میلیاردها تومان سود می‌برندهمین‌ها با این کار زمینه نارضایتی مردم را فراهم می‌کنند.باید ستاد بحران جنگی تشکیل دهیم حدود 80 درصد استان های کشور با معضل کم آبی روبرو هستند
لطفا به اشتراک بگذارید: