آمریکا درحال گفتگوبامتحدان خود برای پایان دادن واردات نفت ازایران

آمریکا درحال گفتگوبامتحدان خود برای پایان دادن واردات نفت ازایران

بلومبرگ: مقام ارشد وزارت خارجه گفت این اقدام از اولویتهای ماست وایالات متحده آماده تحریم علیه شرکت های هر کشوری است که همچنان به خرید نفت ایران پس از 4 نوامبر ادامه بدهد.

واشینگتن‌تایمز: مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: این اقدام تکمیل خروج آمریکا از برجام و بخشی از استراتژی منزوی کردن رژیم ایران و متوقف کردن فعالیتهای شریرانه آن در سراسر خاور میانه است.

آمریکا اعلام کرد درحال گفتگو با متحدان خود برای پایان دادن به خرید نفت از رژیم آخوندیست.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری بلومبرگ گفت:‌ ایالات متحده تلاش می کند متحدان خود را وادار کند که تا قبل از 4نوامبر ۲۰۱۸برابر با 15آبان۹۷ به واردات نفت از ایران پایان دهند و ما هیچ استثنایی را بررسی نخواهیم کرد

این مقام آمریکایی گفت، ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای گفتگو با دولتهای ترکیه، هند وچین است تا منابع تامین نفت دیگری غیر از نفت ایران پیدا کنند.

مقام ارشد رسمی وزارت خارجه گفت ما این اقدام را یکی از اولویت های امنیت ملی در نظر میگیریم. ایالات متحده آماده تحریم علیه شرکت های هر کشوری است که همچنان به خرید نفت ایران پس از 4 نوامبر ادامه بدهد.

 

روزنامه واشینگتن‌تایمز نیز با نقل اظهارات مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشت: این یک تلاش برای تکمیل خروج آمریکا از برجام و بخشی از استراتژی منزوی کردن رژیم ایران و متوقف کردن فعالیتهای شریرانه این رژیم در سراسر خاور میانه است.

این تهدید تحریمها که به عنوان تحریم های ثانویه شناخته می شوند, برای بسیاری از متحدان آمریکا غیر خوشایند است, اما اغلب کشورها, از جمله ژاپن, تمایل نشان داده‌اند که به خاطر روابط نزدیک خود با ایالات متحده آن را بپذیرند. رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم دولتی است, بی ثباتی به سراسر منطقه پخش میکند و به توسعه موشکهای دور برد ادامه میدهد.
لطفا به اشتراک بگذارید: