نگاهی به روزنامه‌های حکومتی امروز – ۶تیر۱۳۹۷

نگاهی به روزنامه‌های حکومتی امروز – ۶تیر۱۳۹۷


گزیده ای از تیترها و مطالب مندرج در روزنامه های رژیم


 

در روزنامه های حکومتی امروز چهارشنبه برای سانسور خبرهای قیام قهرمانانه مردم در تهران و شهرهای مختلف، حرفهای سران سه قوه رژیم در روز گذشته را برجسته کرده یا دعواهای روز گذشته در مجلس ارتجاع را تیتر کرده اند. روزنامه‌های امروز همچنین وعده های مقامات و مهره های مختلف را برجسته کرده و تلاش کرده‌اند تصویری از اصلاح و بهبود اوضاع ارائه بدهند. اظهارات دولت آبادی دادستان تهران مبنی بر دستگیری عوامل اغتشاش بازار هم در زمرة همین تلاش هاست. اما در همین تیترها وحشت از قیام مردم دیده می شود:‌

آرمان:‌راغفر: دولت دست ها را در این وضع اضطراری رو کند

ابرار:‌یک نماینده: رئیس جمهور کجاست که در باره نوسانات بازار به مردم پاسخ دهد

ابرار اقتصادی: استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس به دلیل ناتوانی در اداره امور کشور

اعتماد: روحانی حق ندارد منفعل باشد

بهار: رد یابی منشا اعتراضات

تجارت: در همایش سراسری قوه قضاییه از سوی سران قوا تاکید شد؛ تمرکز برحل مشکلات معیشتی مردم

رسالت: رئیس جمهور: اطمینان می دهم مردم در نیازهای روزانه مشکل نداشته باشند

رسالت: رییس مجلس: دشمنان کشور به دنبال مسئله سازی هستند

قانون: بحران ارزی دامن بازار را گرفت

قانون: دلواپسان معیشت؛ سران قوا در همایش سراسری قوه قضاییه نسبت به وضعیت اقتصادی کشور ابراز نگرانی کردند

روزنامه های همسو با حسن روحانی اظهارات او مبنی بر مناسب بودن شرایط اقتصادی را به باد حمله گرفته و به نفرت مردم از نظام اذعان کرده اند:

جهان صنعت: فرافکنی آقای رییس جمهور

اقتصاد در گرداب سیاست‌های نافرجام دولتمردان گرفتار آمده و هرچه بر سر راهش باشد را با خود همراه می‌کند‌... اگر امروز مردم انتظارات تورمی‌شان اوج گرفته، آن اقتصاددانی که بیاید و این انتظارات را کنترل کند چرا در پشت پستوهای دولت پنهان شده و توانی برای پاسخگویی ندارد؟

جهان صنعت: درک اقتصادی مردم از دولت بیشتر است... رییس‌جمهور استدلال اقتصاددانان از حال و روز اقتصاد ایران را سیاه‌نمایی می‌خواند. رییس‌جمهور به جای حل مشکلات صورت مساله را پاک می‌کند‌‌. به دلیل همه این مسایل است که مردم برخلاف آنچه مسوولان می‌گویند راه خود را در بازار می‌روند و دیگر صحبت‌های مسوولان برای مردم خریداری ندارد‌‌. بنابراین ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم افرادی که خود بخشی از مشکلات هستند حلال مشکلات هم باشند و بتوانند متغیرهای اقتصادی را درک کنند‌‌.

در روزنامه های باند روحانی در واکنش به مطالب روزنامه های باند رقیب در مورد عزل روحانی ، تغییر در ساختار های قدرت حاکمیت را راه خروج نظام از بحران معرفی کرده اند و در واقع فلش را روی ولی فقیه برده‌اند:

ایران: سرمقاله: عباس عبدی: در جامعه‌ای که خواست‌های عادی و معمولی مردم نادیده گرفته می‌شود و هنوز حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و دیدن مسابقات، چالش مهمی در عرصه عمومی است، چگونه می‌توان نسبت به دستیابی به انسجام و اجماع خوش‌بین بود؟ باید تغییری جدی در حوزه اختیارات و فلسفه حکومت کردن ایجاد شود.

ایران: تاجزاده: در حال حاضر نه استعفای دولت و نه استقرار دولت نظامی گرهی از مشکلات کنونی نمی‌گشاید. به جای افراد، باید سیاست‌ها و روش‌ها تغییر کند.

سایر بحرانهای رژیم در عنوانهای دیگر روزنامه های چهارشنبه دیده می شوند:

ابرار: استیضاح وزیر اقتصاد با 50 امضا تقدیم هیأت رئیسه شد

ابرار اقتصادی: استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس به دلیل ناتوانی در اداره امور کشور

جهان صنعت: رشد غیر قابل کنترل حاشیه نشینی؛‌ روستاها جای زندگی نیستند

رسالت: سید حسین موسویان: اروپا قادر به تعهدات اقتصادی برجام نیست. همین فردا ایران می تواند از معاهده ان پی تی خارج شود

 
لطفا به اشتراک بگذارید: