قیام، شرایط انفجاری و واکنشهای ضد و نقیض – ۷تیر۱۳۹۷

قیام، شرایط انفجاری و واکنشهای ضد و نقیض – ۷تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و رسانه های رژیم


 

 

‌ با قیام تیر ماه، اکنون بجز روحانی و اطرافیانش کس دیگری در رژیم پیدا نمی‌شود که انکار کند که وضعیت انفجاری است و بحرانها از هر سو بر رژیم جاری شده است. اما در عین حال همین کسانی که به وضعیت انفجاری جامعه اذعان می‌کنند، در مورد آن ارزیابی واحد یا حتی مشابهی وجود ندارد و اظهارات ضد و نقیض بسیار است و اگر بحث راه حل به میان بیاید، بین این نظرات متفاوت، دره‌های عمیق نمودار می‌شود. گروهی این وضعیت را ناشی از توطئه دشمنان قلمداد می‌کنند، گروهی آن را ناشی از برجام می‌دانند و می‌گویند راه نجات آویختن به روسیه است و گروه دیگری راه نجات را در آویختن به اروپا جستجو می‌کنند. برخی روحانی و دولت فاسد و ناکارآمد او را مقصر این وضعیت می‌دانند و بر طبل استعفا و برکناری روحانی می‌کوبند. بعضی هم انگشت اشاره را به سمت خامنه‌ای می‌گیرند و فساد نهادهای تحت نظر او یا تناقض ساختاری نظام یا بی‌تصمیمی در رأس نظام را عامل اصلی می‌دانند. در اینجا توجهتون رو به گزیده‌یی از این اظهارات متناقض جلب می‌کنم:  

تلویزیون رژیم 5 تیر


آملی لاریجانی : مردم عزیز باید هوشیار باشند و این عملیات روانی را باید خنثی کنند.

با کسانی که اخلال می کنند, شیشه ی مغازه ها را می شکنند آتش می افروزند بدانند که برخورد قاطع خواهد شد,و این نکته را باز تاکید می کنم که انشالله این عزیزان بازاریان محترم صف خودشان را از این اخلال جدا کنند و این کار کردند و انشالله ادامه بدهند اینکار را.

سایت حکومتی بهار 6 تیر


این اعتراض و اعتصاب‌ها را جدی بگیریم

اعتراض و اعتصاب چند روز اخیر در بازار تهران از جمله موضوعاتی است که نمی‌توان و نباید به سادگی از کنار آن عبور کردواقعیت آن است که آنچه در یکی دو روز گذشته رخ داده است در تاریخ پس از انقلاب بی سابقه بوده و موضوع اعتصاب و اعتراض بازار را می‌باید به عنوان یک موضوع فوق‌العاده مورد بحث و بررسی جدی قرار داد.بی کفایتی و سیاست‌های ناکارآمد اقتصادی وضعیتی را پدید آورده است که حالا همه ناراضی و معترض هستند و برای اولین بار پس از چهل سال سخن از اعتصاب بازار است.ضرورت دارد برخی سیاست‌ها نیز تغییر کرده تا از آغاز تحریم‌های جدی و گسترده جلوگیری به عمل آید.

محمدحسین مقیمی استاندار رژیم در تهران 6 تیر


رد پای عوامل ضد انقلاب و منافقان که با رسوخ بین صفوف برخی کسبه در شهر تهران که اعتراض های صنفی و اقتصادی خود را مطرح می کنند مشهود است. درخواست های برخی کسبه, اقتصادی و مشخص است که در مسیر درست خود باید مطرح شود اما باید هوشیار بود زیرا برخی عوامل سوءاستفاده گر قصد بهره برداری از این وضعیت را دارند

آخوند موسوی جزایری نمایند خامنه ای در اهواز


دشمن همواره در حال دسیسه علیه انقلاب اسلامی و به دنبال ناامن سازی کشور هستند لذا نباید لحظه ای از مکر آنها غفلت کرد.آیا اینکه افرادی با خرید سکه و احتکار آن, بازار سیاه را داغ می کنند, جز اقدام برای براندازی نظام, تخریب دولت و آب به آسیاب دشمن ریختن است , آیا نباید برای مقابله با این افراد راهکاری اندیشیده شود؟

عباس عبدی از باند اصلاح طلب 6 تیر


آنچه این روزها شاهد آن هستیم، می‌تواند به دلایل سیاسی و حتی روانی رخ داده باشد،نترل قیمت ارز و تورم به خودی خود هیچ افتخاری نبوده و نیست با تزریق دلارهای نفتی و دلارهایی که بر اثر رفع تحریم‌ها آزاد شده بود، نمی‌توان اقتصادی مقاوم و درون‌زا و برون‌گرا ایجاد کرد. قبول است که برخی تحرکات یا حساسیت‌های روانی موجب تشدید این وضع شده است ولی اینها مساله اصلی نیست. بلکه این موارد اگر هم باشند حاشیه‌ای هستند. مساله اصلی بی‌توجهی کلی به ساختارهای اجتماعی و اقتصادی است که بر اثر سیاست‌های مداخله‌جویانه شکل می‌گیرد و نتایج خاص خود را بازتولید می‌کند.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی 6 تیر


در چهار سال گذشته هنوز نتوانسته‌ایم به وضعیت سال 83 برسیم. باید ببینیم محدودیت‌هایی که در اقتصاد ایجاد می‌شود تا چه اندازه بر سطح امید مردم نسبت به آینده و انتظارات تورمی آنان اثر منفی می‌گذارد. اگر اثر آن جدی است با بگیر و ببند نمی‌توانیم آن را جبران کنیم و باید در راهکارهای‌مان تجدیدنظر کنیم.به‌گمان من روش‌های سهمیه‌ای و کنترلی که این روزها در درون دولت و بیرون آن طرفداران فراوانی یافته است، تمام این ویژگی‌های نگران‌کننده را دارد و یقینا خوبی‌هایی که در مورد آنها بیان می‌شود را ندارند

محمد کیانوش‌راد عضو سابق مجلس ارتجاع 6 تیر


اعتراضات اخیر، انباشت مطالبات است

یکی از دلایل وجود مشکلات‌اقتصادی، وجود بنگاه‌های عظیم مالی همچون بنیاد مستضعفان، ستاداجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی با فعالیت‌های بسیار گسترده مالی است خراب کردن شرایط فعلی بر سر دولت و مقصر نشان دادن دولت، آدرس غلطی است که مخالفان دولت سعی در انتشار آن دارند. اگر فضای ناآرامی‌ها گسترش پیدا کند، نه تنها دولت فعلی بلکه هر دولتی با چالش‌های اساسی در آینده مواجه خواهد بود.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: