استرالیا-همبستگی سناتورهای سنا از احزاب مختلف باگردهمایی بزرگ مقاومت

استرالیا-همبستگی سناتورهای سنا از احزاب مختلف باگردهمایی بزرگ مقاومت

سنای استرالیا

همبستگی سناتورها از احزاب مختلف

با گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

اجلاس سنا-26 ژوئن 2018

 

در اجلاس رسمی سنای استرالیا، سناتورها از احزاب مختلف این کشور، طی سخنانی، حمایت خود را از قیام مردم و مقاومت سازمانیافته ایران ابراز کردند و همبستگی خود را ازگردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس اعلام کردند

سناتور ژان ویلیامز، رئیس کمیته قوانین و مقررات و معاون کمیته بررسی لوایح و مسئول حزب ملی استرالیا در سناگفت: میلیونها ایرانی در بیش از ۱۴۰ شهر دراعتراض به سرکوب حاکم به خیابان‌ها آمدند و علیه تمامیت رژیم شعار دادند روز شنبه این هفته یک گردهمایی در حمایت از دموکراسی در ایران در شهر پاریس برگزار خواهد شد و بیش از صد هزارنفر در آن حضور خواهند یافت. من همبستگی و حمایت خود را از گردهمایی بزرگ ایرانیان اعلام می کنم.

سناتور لیسا سینگ از حزب کارگر و معاون کمیته مشترک اجرای قوانین در سنا گفت: من امروز میخواهم بهمراه سناتور ویلیامز، سناتور پترسون و سناتور مور حمایت خودمان را از گردهمایی بزرگ حامیان دموکراسی در ایران که روز شنبه درپاریس، برگزار می شود اعلام کنم و درکنار دهها هزار نفراز جمله سیاستمدارانی که از سرتاسر دنیا برای برقراری یک ایران آزاد ودموکراتیک گردهم می ایند قرار بگیرم. از سال ۱۹۸۰ تاکنون بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر توسط رژیم ایران اعدام شده اند که شامل قتل عام زندانیان سیاسی درسال ۶۷ است. سازمان ملل تاکنون بیش از ۶۴ بار رژیم ایران را بخاطر نقض فاحش حقوق بشر محکوم کرده است.

سپس سناتور جیمز پترسون، رئیس کمیته اقتصاد و امور اداری سنای استرالیا گفت: مطابق گزارشات بدنبال قیام مردم ایران ، بیش از ۱۰۰۰۰ نفر دستگیر، بیش از ۵۰ نفر کشته و در حدود ۱۷ نفر در زیر شکنجه توسط رژیم به شهادت رسیده اند. این اعمال شرم آور یک رژیم وحشی و درعین حال بیانگر شجاعت مردمی است که با سرکوب رژیم به مخالفت برخاسته اند.

سناتور کلر مور، سناتور ارشد از حزب کارگر نیز، طی سخنانی در جلسه سنای استرالیا سرکوب مردم بپاخاسته ایران توسط رژیم را محکوم و حمایت و همبستگی خود را با گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس اعلام کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: