برای برجام باید نماز میت خواند – ۸تیر۱۳۹۷

برای برجام باید نماز میت خواند – ۸تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره های مختلف نظام


 

آثار ناامیدی از اروپاییها برای نجات برجام، در باند روحانی هم هر روز نمایان‌تر می‌شود. چرا که از دو سه هفته‌یی که روحانی می‌گفت چند هفته است سپری شده، اما نه تنها خبری از اروپا نشده، بلکه شرکتهای بزرگ اروپایی هم تماماً قراردادهایشان را فسخ کرده و از ایران خارج شده‌اند؛ معامله با بیش از ۵هزار شرکت کوچک هم که اروپاییها پیشنهاد کرده‌اند و نوبخت معاون روحانی هم تلاش می‌کرد آن را حل المسائل تحریمها جلوه دهد، بیشتر به شوخی و جوک است. گزیده‌یی که الان از اظهار نظرها و مطالب سردمداران و مهره‌ها و رسانه‌های رژیم می‌شنوید، فضای رژیم در مورد سرنوشت برجام و این که آیا اروپا دوای درد است یا نه را روشنتر می‌کند:

 

پاسدار علی لاریجانی ۷ تیر


اروپایی‌ها از ما فرصتی خواستند تا در مورد برجام مذاکره کنیم زیرا آنها نمی‌خواستند مانند آمریکا از برجام خارج شوند،با مجموعه‌ای از ملاحظات فرصت چند هفته‌ای را تعیین کردیم تا مذاکرات برجامی با اروپایی‌ها به شرط تأمین شروط ما انجام شود که البته معلوم نیست که بتوانند این کار را انجام دهند ولی تصمیم خوبی بود تا همه بدانند که ملت ایران تلاش خود را برای حل مسالمت‌آمیز مشکلات به کار گرفته‌ تا که مشکلات امنیتی نیز بر مسائل اقتصادی افزوده نشود. این نگاه واقع‌بینانه در عرصه سیاست خارجی کشور است که باید در عرصه اقتصادی نیز این نگاه واقع‌بینانه وجود داشته باشد.

علی مطهری نائب رئیس مجلس ارتجاع ۷ تیر


به جهت اتمام حجت، ظرف بیست روز یا یک ماه، اگر اروپایی‌ها ضمانت‌های مستحکمی را به ما بدهند که در مقابل فشار امریکا و جریمه‌های نقض تحریم ایستادگی کنند و ما مطمئن شویم، در برجام باقی می‌مانیم. اما اگر احساس کنیم که اروپا هم می‌خواهد دو سه سال ما را بازی دهد، باید خارج شویم و یا اقدام دیگری انجام دهند.ما خیلی خوش‌بین نیستیم. ولی دو سه هفته یا یک ماه مهلت می‌دهیم و اگر واقعا احساس کنیم که اروپایی‌ها هم خیلی مصمم نیستند، باید واقعا خارج شویم.

هرمیداس باوند کارشناس رژیم ۷ تیر


فلسفه وجودی برجام منتفی است

تمام فلسفه برجام این بود که همه تحریم‌ها برداشته شوند و جذب سرمایه خارجی صورت بگیرد. اما با خروج آمریکا از این توافقنامه رسما این اتفاق رخ نخواهد داد. زیرا حتی اگر شرکت‌های اروپایی هم آن را رعایت نکنند، با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد و به همین دلیل به احتمال زیاد علاوه بر تحریم‌های یک‌جانبه ما با خروج این شرکت‌ها از ایران هم مواجه خواهیم بود.»بنابراین به نظر می‌رسد دیگر فلسفه وجودی این توافقنامه از نظر ایران منتفی شوددر صورت خروج ایران از برجام، آمریکایی‌ها این را دال بر قصد و نیت ایران تلقی می‌کنند و اقدامات و تصمیمات خود را موجه جلوه می‌دهند؛ لذا از این فرصت استفاده خواهند کرد و همانطور که گفتند، تحریم‌های سنگینی اعمال خواهند کرد که در تاریخ وجود نداشته است.

 

سایت حکومتی فرارو ۷ تیر


برای برجام باید نماز میت خواند

هنوز مشخص نیست که آیا برجام از حالت فعلی خارج می‌شود و به حیات خود ادامه می‌دهد یا خیر. ما باید به فکر پسابرجام باشیم. زیرا حتی اگر برجام بماند هم دیگر مانند قبل نخواهد شد.منظور من این است که دیگر این برجام معنا و مفهومی ندارد اگر هم قرار باشد بماند هیچ سودی برای ایران نخواهد داشت. حالا آقای عراقچی می‌گویند برجام در مراقبت‌های ویژه است، اما من می‌گویم که کارش از این حرفا گذشته و به نظرم بهتر است نماز میت برایش بخوانیم.
اینکه ایران همچنان منتظر هست برجام دوباره جان بگیرد، بسیار عجیب است

حمیدرضا عسکری عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای رژیم ۷تیر


متاسفانه مسئولین ما برای اولین بار نیست که اطلاعات غلط و کذب را به دیگر مقامات کشور منتقل می کنند. از جمله اظهارات بی پایه و اساس آقای ظریف وزیر خارجه در جلسه امروز نمایندگان در خصوص اروپا بود که ادعای نادرستی را بیان کردند مبنی بر اینکه اروپایی ها در کلام و حرف در مقابل امریکا ایستاده اند! در حالیکه بیانیه مشترک رسمی سران 3 کشور اروپایی بعد از خروج امریکا از برجام, دقیقا نشان گر آن است که نه تنها اروپایی ها در کلام و حرف در مقابل امریکا ایستادگی نکرده اند, بلکه کاملا با امریکا هماهنگ و همراه بودند و به دنبال اخذ امتیازات جدید از ایران هستند در حالی که به تعهدات قبلی خود در برجام نیز عمل نکرده اند.آقایان ظریف و تیم مذاکراتی به جای اینکه توجیه گر بی عملی خود باشند و گزارشی از اجرای خطوط قرمز تعیین شده رهبر معظم انقلاب بدهند به دروغ گویی متوسل شده و ما بار دیگر شاهد نقض خطوط قرمز تعیین شده هستیم

 
لطفا به اشتراک بگذارید: