قیام خرمشهر-رویارویی جوانان شورشگر با نیروهای سرکوبگردرنقاط مختلف شهر

قیام خرمشهر-رویارویی جوانان شورشگر با نیروهای سرکوبگردرنقاط مختلف شهر

قیام خرمشهر

رویارویی جوانان شورشگر با نیروهای سرکوبگر

در نقاط مختلف شهر

روز شنبه ۹ تیر ماه؛ مردم و جوانان شورشگر در خرمشهر در اعتراض به شوری آب؛ بی آبی؛ بیکاری و فقر دست به تظاهرات زدند و با مزدوران سرکوبگر رژیم درگیر شدند

سراسر روز شنبه خرمشهر حالت جنگی به خود گرفته بود و مردم و جوانان به رویارویی با پاسداران جنایتکار که به سلاح گرم مسلح بودند پرداختند.

رژیم آخوندی نیروهای سرکوبگر ضدشورش و پاسداران جنایتکار رادر وحشت از قیام مردم و گسترش آن به سراسر شهر؛ در میدان الله خرمشهر مستقر کرد.

برغم این بسیج سرکوبگرانه، بعدازظهر شنبه مردم و جوانان خرمشهری، در میدان الله این شهر دست به تظاهرات زدند

این تجمع اعتراضی، مورد یورش وحشیانه ماموران سرکوبگر قرار گرفت. ماموران جنایتکار رژیم به سوی مردم گاز اشک‌آور شلیک کردند که باعث مصدوم شدن شماری از مردم از جمله یک کودک گردید.

 

شب هنگام؛ جوانان دلیر خرمشهری؛ علیرغم بسیج گسترده رژیم در اکثر نقاط شهر، برای ممانعت از شکل گیری اعتراضات مردم به جان آمده، از بی آبی و بیکاری، دست به تظاهرات زدند که با تیراندازی مزدوران سرکوبگر رژیم مواجه شدند. جوانان شورشگر خرمشهری، با روشن کردن آتش و پرتاب سنگ به مقابله با یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر رژیم پرداختند و شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ بر روحانی سردادند که تا ساعتی از شب گذشته این جنگ گریز در خیابانهای خرمشهر ادامه یافت. صدای شلیک گلوله نیروهای سرکوبگر رژیم به سوی مردم بیدفاع در بسیاری ازنقاط این شهر به گوش می رسید. در جریان این درگیریها شماری از جوانان قیام آفرین مجروح و عده ای نیز دستگیر شدند

 

رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی طی پیامی به مردم و جوانان خرمشهر گفت:

به مردم خرمشهر و خیزش قهرمانانه آنها درود می فرستم و عموم مردم بویژه جوانان غیرتمند خوزستان را به حمایت فعال از آنان فرا می خوانم. و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای مقابله با سرکوب وحشیانه رژیم آخوندی هستم.

خانم رجوی افزود: تیراندازی وحشیانه بسوی مردم بی دفاع که در خرمشهر برای آب آشامیدنی بپاخاسته اند، یک جنایت علیه بشریت است. جامعه جهانی بویژه ملل متحد و شورای امنیت باید فورا اقدام کنند.

 

 آبادان – 9تیر97

روز شنبه جمع کثیری از مردم آبادان نیز در اعتراض به بی آبی از مقابل اداره آب و فاضلاب این شهر به سمت مرکز شهر خیابان یک احمد آباد دست به راهپیمایی زدند و علیه کارگزاران رژیم شعار سردادند.
لطفا به اشتراک بگذارید: