مروری بر روزنامه‌های حکومتی امروز – ۱۰تیر۱۳۹۷

مروری بر روزنامه‌های حکومتی امروز – ۱۰تیر۱۳۹۷


نگاهی به مهمترین مطالب مندرج در روزنامه های امروز رژیم


 

 

روزنامه های حکومتی امروز یکشنبه 10تیر ماه در صفحات اولشان مهم ترین تیترها را به اظهارات عجز آلود خامنه ای برای روحیه دادن به نیروهایش اختصاص داده و درکنار دود و دمهای اقتصادی دولت روحانی، هشدارهای اقتصادی دیده می شود.

روزنامه های حکومتی طبعاً هیچ اشاره یی به تظاهرات به خون کشیده شده مردم خرمشهر و آبادان نکرده اند. برخی از مهم ترین این عنوانها را نگاه می کنیم:

اعتماد:‌خامنه ای:‌ نتیجه تسلیم لگد مال شدن است

اخبار صنعت: خامنه ای:‌ می خواهند با فشار اقتصادی ملت را از نظام جدا کنند

ابرار:‌هیئت رییسه مجلس: تیم اقتصادی دولت نیاز به اصلاح دارد

ابرار: مشاور روحانی: بانک مرکزی مقصر نابسامانی ارزی است

ابتکار:‌ دستور کار مهم روحانی در قلب اروپا

بهار: خواسته زیادی ندارند آب می خواهند!/ مطالبه مردم خرمشهر آب شیرین است؛

خراسان: ماجرای خبر انتقال آب ایران به کویت چیست؟

روزنامه های باند روحانی به مذاکره با آمریکا و پذیرش اف ای تی اف توصیه کرده و به کنارگذاشته شدن موقت ظریف اشاره کرده اند:

شرق: علی خرم: خیلی زود مشخص شد شرق و در رأس آن روسیه، در حد اروپایی‌ها هم قصد دفاع از ایران را ندارند و از پشت خنجرزدن مکرر روس‌ها، اظهرمن الشمس است.

تیمی شامل آقایان صالحی و خرازی به اروپا سفر کردند و همان کار تیم دیپلماسی وزارت امور خارجه را انجام دادند. آقای دکتر ظریف هم وقت خود را به نوشتن نامه سرگشاده به دولتمردان آمریکا گذراند تا دوباره فرصت فعالیت پیدا کند... مطابق با اصول و رویه‌های بین‌الملل و شرایط ایجادشده، مذاکره و رفع خصومت با آمریکا با در‌نظر‌گرفتن منافع ملی و شأن کشور، امری مؤثر است؛ اما این مذاکره باید در زمین بازی روابط دوجانبه باشد و نه در زمین بازی برجام.

جهان صنعت: نظر به همزمانی مذاکره با اروپا بابت حفظ برجام، به نظر نمی‌رسد انفعال ایران در تصویب لایحه، کمکی به اخذ تصمیمات جدی اروپا در حفظ برجام و مقابله با سیاست‌های کار‌افزایانه آمریکا کند‌ بلکه بر‌عکس، انفعال ایران موجب سوء‌ظن اروپا در قبال سیاست‌های منطقه‌ای ایران خواهد شد.

رسانه های حکومتی هر چند اساسا در مورد برگزاری گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس سکوت کرده اند اما بعضا غیظ و کین خود را نسبت به مجاهدین و مقاومت ایران و سوزش رژیم از این گردهمایی به صورت حتی بی قافیه یی بروز داده اند:

رسالت: خامنه ای: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سه جریان معارض در داخل کشور وجود داشتند؛ «جریان باصطلاح لیبرال که دلبسته آمریکا و غرب بود»، «کمونیست‌های اسلحه به‌دستی که از هیچ اقدامی ابا نداشتند» و «منافقین، با ظاهر اسلامی ... و اکنون هم مشغول ارائه خدمات جاسوسی و خبرچینی برای دولت هایی امثال فرانسه و انگلیس و آمریکا هستند.

سیاست روز: نخست آنکه غرب چگونه از بسته حمایتی از برجام می‌گوید در حالی که همزمان نشست (سازمان مجاهدین خلق) ... در قلب اروپا (فرانسه) برگزار می‌شود و مقامات غربی و آمریکایی نیز در آن شرکت می‌کنند.

ایران: مدارای کج دار و مریز با «اف‌ای‌تی‌اف»

از طریق همین قوانین FATF مشخص شده است که امریکایی‌هایی که در جلسات (مجاهدین خلق) ایران سخنرانی می‌کنند، از 10 تا 100 هزار دلار پول گرفته‌اند. این مقررات برای اداره کشور به‌صورت قانونی و همچنین تنظیم روابط بین‌المللی بسیار کارگشاست.

رسالت: مرتضی نبوی: به عنوان یک مسئول آن روزها که صبح از خانه خارج می‌شدیم انتظار بازگشت نداشتیم. (مجاهدین) در هدف خود در مبارزه با اسلام و انقلاب راسخ بودند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: