نگاهی به سخنان خامنه‌ای در دانشکده افسری

نگاهی به سخنان خامنه‌ای در دانشکده افسری


گفتگو با علیرضا معدنچی – ۱۰ تیر۱۳۹۷


«اگر درمانی» خامنه‌ای


 

خامنه‌ای دیروز در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشکدة افسری رژیم شرکت و سخنرانی کرد که ما قسمتهای کوتاهی از اون رو الان شنیدیم. گفتگوی امروز ما با علیرضا معدنچی در همین باره است.

س: حرف اصلی خامنه‌ای در این سخنرانی چی بود؟ چه مسأله‌یی را می‌خواست حل بکنه؟

ج: این روزها هر کدوم از سردمدران اصلی رژیم که صحبت می‌کنند هدفشون رو به راه جلوه دادن اوضاع است و این که به امور مسلط هستند و... و روحیه دادن به نیروهای رژیمه که در سطوح مختلف دچار ریزش و بریدگی شده‌اند.

همان طور که روحانی به «باید درمانی»‌ متوسل شد، خامنه‌ای هم به «اگر درمانی»‌ متوسل شد:

اگر صبر کردیم, افقهای دور مال ما است؛ اگر شما امروز ایستادید, نسلهای آینده به آن قلّه دست خواهند یافت. آنها به قلّه میرسند

اگر آن صبر و این تقوا را شما جوانان عزیز و مسئولان مسائل نظامی و امنیّتی و اقتصادی و دیگران در درجه‌ی اوّل, و سایر مردم و عموم ملّت ایران در درجه‌ی بعد, به کار ببندند...؛ هیچ ضربه‌ای, هیچ آزاری نمیتوانند به شما برسانند؛

مسئولین مراقب باشند از سهل‌انگاری, از غفلت, از تنبلی, از اشرافیگری, از تکبّر نسبت به آحاد مردم و تکیه‌ی به جایگاه چند‌روزه‌ی ریاستی, اجتناب بکنند؛ اگر این [طور] شد, خدای متعال توفیقات خود را همچنان‌که تا امروز به شما ملّت ایران مرحمت فرموده است, بعد از این [هم] عطا خواهد کرد.

اگر را با مگر تزویج کردند از آنان بچه ای شد کاشکی نام


عزیزان من, جوانان من! امروز شما با جمهوری اسلامی‌ای مواجهید که نسبت به آن روزی که شماها در این جمهوری متولّد شدید, زمین تا آسمان تفاوت کرده؛ حرکت, امکانات, توانایی‌ها, تجربه‌ها, کارکردها بمراتب پیشرفت کرده و بالا رفته

و با دجالگری می‌خواست وانمود کند که گویا این نظام پلید نظر کرده خداست و از این گردنه‌ها عبور خواهد کرد. و در عین حال اعتراف می‌کرد که رژیم غرق فساد است

مسئولین مراقب باشند از سهل‌انگاری, از غفلت, از تنبلی, از اشرافیگری, از تکبّر نسبت به آحاد مردم و تکیه‌ی به جایگاه چند‌روزه‌ی ریاستی, اجتناب بکنند؛ اگر این [طور] شد, خدای متعال توفیقات خود را همچنان‌که تا امروز به شما ملّت ایران مرحمت فرموده است, بعد از این [هم] عطا خواهد کرد.

 

س: منظور خامنه‌ای از این همه که تکرار می‌کرد که باید مراقب دشمن باشیم و نباید تسلیم بشیم و... اینا چی بود؟

ج: خامنه‌ای چندین بار از کلمة تسلیم استفاده کرد و گفت که نباید تسلیم شویم:

بعضی نسخه‌ی دیگری را تجویز میکنند, میگویند تسلیم بشویم تا دشمن علیه ما موذیگری نکند؛ اینها نمیدانند که هزینه‌ی تسلیم شدن بمراتب بیشتر از هزینه‌ی مقاومت کردن و ایستادگی کردن است.

صبر یعنی چه؟ صبر یعنی در میدان باقی ماندن, از میدان بیرون نرفتن. بعضی از میدان میگریزند؛ بعضی نمیگریزند امّا بتدریج از میدان کناره میگیرند؛ این خلاف صبر است.

اذعان صریح به این که یک عده در نظام از تسلیم یعنی از مذاکره با آمریکا صحبت می‌کنند. و یک عده از میدان گریخته‌اند یا یواش یواش دارند کناره می‌گیرند.

معلوم است که تشتت در نظام در بالاترین حد است و رژیم دارد پاره پاره می‌شود.

اگر منظورش روحانی است او هم که گفته نباید تسلیم شد. پس معلوم است فشار و تحریمهاست و خامنه‌ای می‌بیند که نمی‌توانند کاری بکند بنابراین ناچارند به باید درمانی و اگر درمانی پناه می‌برند.

 

س: خامنه‌ای به وجود زمینه‌ها و مؤلفه‌های قدرت در نظام تأکید می کرد و می‌گفت با اتکا به اینها می‌توانیم از این مرحلة سخت و خطرناک عبور کنیم؛ آیا واقعا با اتکا به اینها می‌تونه نظام رو از این گردنه عبور بده؟

ج: یکی از باصطلاح مؤلفه‌های قدرت که روی آن تأکید می‌کرد صبر و تقوا بود که در این رژیم هیچ معنایی ندارد.

اما یک مؤلفه قدرت که اسم برد، سپاه بود که گفت :‌ سپاه یکی از مؤلّفه‌های قدرت است؛ سپاه را روزبه‌روز باید اعتلاء و کیفیّت بخشید.

و تازه همانجا هم ناچار شد اعتراف کند که بعضی در درون رژیم می‌گویند: «آقا, شما در تشریح و توصیف قدرت ملّت ایران مبالغه نکنید»

و پشت سرش هم گفت که

آن هم در شرایطی که خود نیروی قدس در لیست تحریم قرار گرفته و سپاه هم در آستانة‌ آن است و این مولفه قدرت دارد به پاشنه آشیل رژیم تبدیل می‌شود و اگر دقت کرده باشید دیگر هیچ حرفی از موشکی و نفوذ منطقه‌یی رژیم نزد.

خامنه‌ای در صحبت دیروز خود هیچ اشاره‌یی به قیام که لرزه بر سراپای رژیم انداخته نکرد و تنها یک جا به اغتشاش و ناآرامی اشاره کرد که گویا آن هم کار دشمنان خارجی است. کما این که وقتی به مجاهدین اشاره کرد، به عنوان جریانی که از بین رفته‌اند آن را هم سعی کرد به قدرتهای خارجی نسبت دهد و به این ترتیب با پاک کردن صورت مسأله به نیروهایش دلگرمی بدهد. اما مگر واقعیتها با اگر و مگر و باید و شاید و... اینها تغییر می‌کند؟‌ تغییر و سرنگونی این رژیم حکم تاریخ و ارادة‌ مردم و مقاومت ایران است و با این حرفهای سخیف هیچ تغییری و تأخیری در آن رخ نمی‌دهد.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: