«زمانی تا یک انفجار بزرگ باقی نمانده»

گزارش خبری دوشنبه ۱۱ تیر


«زمانی تا یک انفجار بزرگ باقی نمانده»


:‌شعله کشیدن مجدد قیام موجب شده فریادهای هشدار و اعلام خطر بلندتر و گوشخراش‌تر شود. طرفین به هم هشدار می‌دهند «انفجار بزرگ در راه است»،

«بحرانها به اوج رسیده» مواظب باشید قایقی را که همه سوارش هستیم را سوراخ نکنید!

مردم ناراضی‌اند، مردم خسته و ناامیدند، مردم به ستوه آمده‌اند و... اما از این وحشت مشترک و از این هشدارها هر یک از دو باند حاکم نتیجة‌خود را می‌گیرند،

باند روحانی نتیجه می‌‌گیرند که در این شرایط حساس و خطرناک، دولت را تضعیف نکنید. به دولت حمله نکنید! و البته در کنار اون تکرار می‌کنند که راه نجات ایجاد رابطه با آمریکا و مذاکرة مستقیم با آمریکاست

اما باند خامنه‌ای و دلواپسان نتیجه می‌گیرند که مسبب اصلی این وضعیت روحانی و دولت او و وزرای تنبل و خسته و اشرافی اوست و از این جهت روحانی باید استعفا دهد و این دولت باید برکنار شود.

یا در خفیف‌ترین حالت یک خانه تکانی اساسی در دولت لازم است تا تعداد زیادی از وزیران برکنار شوند. توجه شما رو به گزیده‌یی از تک و پاتکهای دو باند در این زمینه جلب می‌کنیم.

سایت حکومتی بهار ۴ تیر


از توهم دست برداریم!


به جامعه که نگاهی کنیم شاهد گسست اجتماعی هستیم. مردم به راهی می‌روند و حاکمان راه دیگری را انتخاب کرده اندآنچه در دی ماه 96 رخ داد مصداق عینی این شکاف بود و خیلی مسائل دیگر که بیشتر زیر پوست جامعه در جریان است وضعیت کشور وضعیت ناگواری است؛

حالا مقامات دولتی به آمارهای اقتصادی دلخوش باشند مشکل اساسی این است که بسیاری از مسئولان هنوز صورت مسئله را نتوانسته‌اند درک کنند و تصور می‌کنند ما با مشکلی مانند دیگر مشکلات چهار دهه اخیر روبرو هستیم و می‌توان با راه حل‌های تکراری گذشته به جنگ مشکلات رفت.از سوی دیگر فرصت نیز اندک است.

چه در حوزه سیاست خارجی و برجام و تحریم ها، چه در مسائل اجتماعی و شکاف‌های موجود در جامعه و چه در موضوع بحران فراگیر اقتصادی زمانی تا یک «انفجار بزرگ» باقی نمانده است و لازم است تا بیش از این دیر نشده «تصمیم‌های سخت و فوری» روی میز تصمیم گیران قرار بگیرد.

عبدالرضا هاشم‌زایی عضو مجلس ارتجاع ۴ تیر


تنها مشکلات اقتصادی را عامل نارضایتی نمی‌دانم بلکه مردم دچار برخی دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی هستند که عدم رسیدگی به آنها از سوی مسئولان باعث می‌شود هرگونه اعتراض شکل گرفته با ریشه اقتصادی و بصورت مدنی با همراهی این افراد به ناآرامی تبدیل شود.

وقتی حتی به مردم اجازه تجمع و بیان دغدغه‌ها و مشکلات داده نمی‌شود در این حالت است برخی دنبال بهانه‌ای هستند تا در صورت شکل‌گیری هرگونه تجمع بر موج سوار شده و سوء‌مدیریت و عدم پاسخگویی باعث سوق دادن این اعتراض‌ها به ناآرامی می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی عضو مجلس ارتجاع ۴ تیر


این هیئت وزیران خسته، تنبل و اشرافی‌گر ظرفیت مقابله با جنگ اقتصادی را ندارند.ما از دولت و شخص رئیس جمهور انتظار داریم که نسبت به قول ها و وعده هایی که به مردم داده پاسخگو باشد، اما متاسفانه آقای روحانی عین خیالش هم نیست.متاسفانه رئیس جمهور در سیر و سلوک نگاه به غرب که بی فایده است، سیر می‌کند، باید تکبر را کنار بگذارد و کابینه را ترمیم کرد.

محمود میرلوحی از باند اصلاح طلب ۴ تیر:


مردم ناراضی اند


جامعه امروز ایران در حوزه داخلی از شکاف‌ها، تهدیدها و آسیب‌هایی که متوجه وحدت و رضایت عمومی هستند رنج می‌برد.در حوزه اقتصادی و معیشتی نیز جامعه با مشکلات قابل توجهی روبه‌رو است.

بنابر این اگر در دی ماه سال گذشته شاهد بروز و ظهور برخی از این تهدیدها و گسل‌های فرهنگی و اجتماعی بودیم که قریب100 شهر ایران را تحت تاثیر قرار داد.

نباید با نگاهی سطحی به دنبال عوامل محدود برای تحلیل این وقایع باشیم، بلکه با نگاه عمیق جامعه شناختی زمینه‌های متعدد و متنوع بروز این نارضایتی‌ها را باید بشناسیم.اگر طی یک ماهه گذشته حول محور تقسیمات کشوری در شهرستان کازرون شاهد بروز ناآرامی‌هایی بودیم این فقط موضوع تقسیمات کشوری در درون جغرافیای سیاسی کشور نیست که موجب این ناآرامی‌ها شده بلکه مجموعه‌ای از عوامل یاد شده دست به دست هم داده و زمینه بروز این عوامل شده است.

فکر می‌کنم در شرایط فعلی با توجه به شرایط حساسی که غرب آسیا و منطقه خاورمیانه در معادلات جهانی پیدا کرده و تغییر رویکردهای تاریخی که در روابط و مناسبات بین قدرت‌های محلی شاهد هستیم، حوزه داخلی کشورمان به دلیل پویایی بیش از پیش تحت تاثیر این تحولات است.

پاسدار رحیم‌صفوی ۴ تیر


گاهی به نظر می‌رسد که اگر دولت نباشد، کشور بهتر اداره خواهد شد مردم به ادارات و سازمان‌ها و شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند و مشکلاتشان برطرف نمی‌شود و همین مسائل ایجاد نارضایتی کرده و ضدانقلاب نیز بلافاصله سوءاستفاده می‌کند و مردم را ناراضی جلوه می‌دهد که بخشی از این نارضایتی‌ها به دلیل ناکارآمدی مسئولان است.

فائزه هاشمی دختر رفسنجانی ۴ تیر:


نباید منفعل عمل کرد بلکه باید با آمریکا به زودی، قبل از آنکه شرایط بدتر شود، مذاکره نمود... هیچ گزینه دیگری نداریم، مذاکرات دیرهنگام می‌تواند بعد از فشار بیشتر انجام بگیرد

من در حال حاضر خطر فروپاشی را نمی‌بینم اما اگر راه حلی‌هایی پیدا نشود، کشور می‌تواند به آن سمت پیش برود ...

اکنون بحران در تمام جنبه‌ها به اوج رسیده است در حالی‌که نظام وانمود می‌کند همه چیز عادی است»!
این طور احساس می‌شود که آقای روحانی مسایل کشور را رها کرده است.»

«ما عادت کردیم مشکلات را بعد از آنکه به نقطه بحرانی رسید،‌حل کنیم مثل آزاد کردن گروگان‌های آمریکایی [در سال ۱۳۶۰] و قبول صلح کردن با عراق [در سال ۱۳۶۷]. احتمالا در مورد آقای ترامپ هم همین‌گونه اقدام می‌کنیم».
لطفا به اشتراک بگذارید: