مرور روزنامه‌های حکومتی امروز – ۱۱تیر۱۳۹۷

مرور روزنامه‌های حکومتی امروز – ۱۱تیر۱۳۹۷


نگاهی به تیترها و مطالب مندرج در روزنامه های امروز رژیم


 

 

در روزنامه های حکومتی امروز دوشنبه 11 تیر97، مهم ترین عنوانهای مشترک روزنامه ها عبارتند از: بحران آب خرمشهر، فضاحت دلارهای 4200تومانی در دولت روحانی و سوز و گداز از برپایی گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس. در کنار اینها بحران های اجتماعی اقتصادی و انزوای جهانی رژیم و جدالهای باندی حول این موضوعات سایر عنوانها را به خودش اختصاص داده. اول مهم ترین تیترهای روزنامه های باند حسن روحانی را نگاه می کنیم:

آرمان:‌علی مطهری: رئیس جمهور ساختار را اصلاح کند

آرمان:‌هاشمی طبا: سیاست ها را تغییر دهیم تا کابینه

آفتاب یزد: خرمشهر آرام است اما...

آفتاب یزد: میلیاردها دلار ارز دولتی کجا خرج شد؟

ابتکار: زمین سوخته ، زمین تشنه؛ چند وچون مواجهه حاکمیت با اعتراض مردم خرمشهر و آبادان در خصوص آب آشامیدنی،

اعتماد:‌ یزله برای آب – چرا خوزستان امروز چنین تجربه یی دارد

بهار:‌ در خرمشهر چه می گذرد؟‌ مردم شهر تشنه اند

بهار:‌ رحمانی فضلی : اعتراضات به آب امنیتی نیست

تجارت: انحراف در تخصیص ارز دولتی – کاسبی نجومی با دلار 4200 تومانی

تجارت:‌روزگار تلخ حقوق بگیران

شرق: پشت پرده لیست ارز بگیران دولتی

قانون:‌ خشکسالی مدیریت منابع آبی

عنوانهای روزنامه های باند ولی فقیه ارتجاع هم کم و بیش مشابه همین هاست فقط آنها از خط استیضاح روحانی برگشته و در وحشت از قیام مردم ایران با شرطهایی، ادامه کارش را پذیرفته اند:

کیهان: نه استیضاح نه چک سفید تعامل با دولت برای تأمین مطالبات ملت

تلاطم‌ در وضعیت اقتصادی کشور از جمله نابسامانی بازارهای سکه، ارز، طلا و مسکن و همچنین فشار دشمن، موضوع اصلی و اساسی که در برابر ما قرار داده آن است که چگونه می‌توان بر این چالش ناشی از نقشه دشمن و سوءتدبیرهای داخلی فائق آمد؟... موضوع استیضاح رئیس‌جمهور در این شرایط به معنای بحران‌سازی و اضافه کردن یک مشکل سیاسی به سایر مشکلات است... راهکار درست کمک به دولت برای برآوردن مطالبات واقعی مردم به خصوص در حوزه معیشت ... است.

در روزنامه های باند روحانی نسبت به تشدید انزوای جهانی رژیم ابراز نگرانی شده است. یک نمونه را می بینیم:

شرق: خروج ایالات متحده از برجام، تقاضای روس‌ها از ایران برای خروج از سوریه، آغاز تحریم‌های جدید علیه ایران، نزدیکی اسرائیل به روس‌ها، دعوت ترامپ از روس‌ها برای بازگشت به گروه کشورهای صنعتی، هم‌آوایی روس‌ها و عربستان در اوپک و چندین نکته دیگر همگی نشانه‌هایی از آن است که خاورمیانه آبستن حوادثی ناگوار ... است.

رسوایی دلارهای دولتی و رو شدن دست مقامات دولت روحانی بسیاری از روزنامه های این باند را هم به حمله به دولت کشانده و برخی هم اونو مایه طنز کرده اند:

جهان صنعت: یه شرکت تولید پارچه و یه شرکت سنجش بتن 120 هزار یورو لوبیا چیتی وارد کردن. کسی که متخصص سنجش بتُنه 140 هزار یورو هم بابت چای گرفته، 6 هزار یورو هم بابت واردات کاغذ!

این وسط یه باشگاه ورزشی هم به اسم «البدر» یک میلیون و 682 هزار و 689 یورو ارز دولتی از بانک مرکزی گرفته و تایر خودروی سواری وارد کرده. اما این همه ماجرا نیست. «البدر» 510 هزار و 336 یورو هم گرفته تا تایر اتوبوس و کامیون وارد کنه. به اندازه کافی طنزه؟ لازمه من حرف طنزی بزنم؟

آقای روحانی! حالا هی بیا سخنرانی کن، داد بزن بگو ما می‌توانیم. ما مقاومت می‌کنیم...

من جای تو بودم به جای اینکه سخنرانی کنم، یه کم به خودم ارز دولتی می‌دادم می‌رفتم پاستیل وارد می‌کردم.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: