بررسی روزنامه‌های حکومتی امروز – ۱۲تیر۱۳۹۷

بررسی روزنامه‌های حکومتی امروز – ۱۲تیر۱۳۹۷


نگاهی به مهمترین تیتر روزنامه های امروز رژیم


 

 

مهم ترین عنوان صفحات اول روزنامه های باند روحانی امروز سه شنبه 12تیرماه به تبلیغات حول سفر آخوند روحانی به دو کشور اروپایی اختصاص یافته است. در کنار آن خبرهای مربوط به فساد و رانت خواری در دولت روحانی و پیامدهای ارز 4200 تومانی و وعده وعیدها برای شیرین کردن آب خرمشهر در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه برجسته شده است. اما در صفحات داخلی روزنامه ها بیشترین مطالب و برخی سرمقاله ها به سوز و گداز از برگزاری اجلاس بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت اختصاص یافته است. در میان سیل لجن پراکنی های معمول، وحشت رژیم را از اقتدار مقاومت و پیام سرنگونی در این گردهمایی دیده می شود:

 

جوان: امسال هم فرانسه میزبان تجمع مجاهدین در حمایت از رهبران این سازمان از جمله مریم رجوی بود؛ همایشی که هر سال با زرق و برق فراوان‌تری برگزار می‌شود... جد بابین، معاون سابق وزیر دفاع در دولت بوش می‌گوید: باید نام مجاهدین خلق از لیست سازمان‌های تروریستی حذف شود. نام این سازمان- به طور عجیب- به درخواست تئوکراسی تهران توسط دولت کلینتون در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گرفت.

رسالت: بیانیه اف ای تی اف در حالی در پاریس صادر می شود که مجاهدین به راحتی در پاریس میتینگ جنگ افروزانه برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار می‌کنند.

سخن رهبر مجاهدین در میتینگ امسال پاریس، دو بخش بود؛

1- تشویق غرب به تشدید تحریم ها.

2- فرمان به هواداران برای براندازی و آشوب در ایران.

کیهان: اخراج سفیر فرانسه کمترین پاسخ به جولان قاتلان 17 هزار ایرانی در پاریس: ... متاسفانه دولت آقای روحانی با بی‌اعتنایی به عزت ایرانیان، هیچ واکنش قابل توجهی نسبت به این رفتار گستاخانه پاریس نشان نداد و از احضار و اخراج سفیر نیز امتناع کرد.

از سوی دیگر،‌ روزنامه ارگان دولت روحانی، از تصمیم مهمی که در رأس نظام گرفته شده خبر داده و آن پذیرش لوایح ۴گانه مرتبط با اف ای تی اف است:

روزنامة ایران: صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت مجلس از توافق سران سه قوه برای تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با FATF خبر می‌دهد. او توضیح داده که اگر کار این لوایح تا سه ماه آینده به پایان نرسد، به‌دلیل شروع عضویت اسرائیل و عربستان در کارگروه FATF احتمال خروج کشورمان ازفهرست سیاه بسیار سخت خواهد شد، وی گفت: اصلاً بحث فعلی کمیسیون امنیت ملی و حتی مجلس ... این بحثی است که در سطح سران سه قوه هم پیگیری شده و حتی در مجلس شنیده می‌شود که با رهبر معظم انقلاب هم هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

سایر بحران های رژیم در تیترهای دیگر روزنامه های سامروز دیده می شوند:

آرمان: حسن خمینی: عبور از انشقاق شجاعت لازم دارد

آرمان: پدیده آقا زادگی از علل نارضایتی مردم

آفتاب یزد: سریع القلم: برای حل مشکلات به خانه تکانی فکری نیاز داریم

ابرار اقتصادی: عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس: برخی دولتی ها در افزایش قیمت ها دست دارند

حمایت: مهاجرت سالانه ۷۰۰هزار روستایی به شهرها

رسالت: طهماسب مظاهری: دلیل گرانی ها، رشد 150درصدی نقدینگی

کیهان: دستاورد برجام در حوزه بانکی تقریبا هیچ بود

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: