رئیس جمهور آمریکا-تحریم شرکتهایی که بارژیم ایران تجارت میکنند

رئیس جمهور آمریکا-تحریم شرکتهایی که بارژیم ایران تجارت میکنند


رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد شرکتهای اروپایی که دیکتاتوری آخوندی تجارت‌کنند تحریم خواهند شد.

به دنبال تاکیدات اخیر مقامات آمریکا مبنی براجرای تحریمهای ثانویه علیه معامله کنندگان با رژیم آخوندی و تلاش برای به صفر رساندن فروش نفت توسط این رژیم، دونالد ترامپ طی مصاحبه با تلویریون فاکس نیوز گفت :شرکتهای اروپایی که با رژیم ایران تجارت ‌کنند تحریم خواهند شد این کاریست که ما انجام میدهیم و به طور قطع این تحریمها اعمال خواهد شد.

ناظران سیاسی اظهارات رئیس جمهور آمریکا را نقطه پایانی بر پاره یی از گزارشهای خبری مبنی بر احتمال برخی معافیتها ازسوی آمریکا، ارزیابی کرده اند.

گزارشی از استراتراتژی آمریکا درباره تحریم نفتی دیکتاتوری آخوندی وتاکیدات مقامات ارشد این کشور طی هفته گذشته،

گزارش


‌هفته گذشته اظهارات مقامات ارشد آمریکا درباره تشدید تحریمها علیه فاشیسم دینی حاکم برایران به ویژه تحریم نفتی به مهمترین خبرها در رسانه های آمریکا و جهان تبدیل شد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری بلومبرگ گفت:‌ ایالات متحده تلاش می کند متحدان خود را وادار کند که تا قبل از 4نوامبر ۲۰۱۸برابر با 13آبان۹۷ به واردات نفت از ایران پایان دهند ما هیچ استثنایی را بررسی نخواهیم کرد.

این مقام آمریکایی گفت، ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای گفتگو با دولتهای ترکیه، هند وچین است تا منابع تامین نفت دیگری غیر از نفت ایران پیدا کنند.

 مقام ارشد رسمی وزارت خارجه گفت ایالات متحده آماده تحریم علیه شرکت های هر کشوری است که همچنان به خرید نفت ایران پس از 4 نوامبر ادامه بدهد.

روزنامه واشینگتن‌تایمز نیز با نقل اظهارات مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشت: این یک تلاش برای تکمیل خروج آمریکا از برجام و بخشی از استراتژی منزوی کردن رژیم ایران و متوقف کردن فعالیتهای شریرانه این رژیم در سراسر خاور میانه است.

این تهدید تحریمها که به عنوان تحریم های ثانویه شناخته می شوند, برای بسیاری از متحدان آمریکا غیر خوشایند است, اما اغلب کشورها, از جمله ژاپن, تمایل نشان داده‌اند که به خاطر روابط نزدیک خود با ایالات متحده آن را بپذیرند. رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم دولتی است, بی ثباتی به سراسر منطقه پخش میکند و به توسعه موشکهای دور برد ادامه میدهد.

به گزارش رویتر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا بر همکاری با کشورهایی که نفت خام ایران را وارد می‌کنند، تمرکز داریم و می‌خواهیم آنها قانع کنیم تا روز چهارم نوامبر خرید نفت از رژیم ایران را به صفر برسانند.

وی افزود: ما آماده‌ایم با کشورهایی که واردات خود را کاهش دهند به صورت موردی همکاری کنیم.

در همین حال وزیر خارجه آمریکا بر اعمال شدید ترین تحریمها علیه دیکتاتوری آخوندی تاکید کرد.

مایک پومپئو که در جلسه استماع در سنای آمریکا صحبت می کرد گفت : آمریکا در حال گفتگو با کشورهای جهان است تا شدیدترین تحریمهای تاریخ را بر رژیم ایران اعمال کند و من خوشبین هستم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزیر خارجه آمریکا هم چنین طی پیامی نوشت:‌ «رژیم ایران برای سالیان به طور مخفیانه تولید تسلیحات اتمی را پیگیری میکرد و توافق اتمی، این رژیم را از پیگیری آن بازنداشته است. آمریکا خواهان ترتیباتی است که بطور دائمی رژیم ایران را از توان تولید یا دستیابی به تسلیحات اتمی، یا موشکهای بالستیک برای شلیک، بازدارد.»

وی دراین پیام تأکید کرد که خامنه‌ای باید به‌خاطر برهم‌زدن امنیت خلیج‌فارس پاسخگو باشد.

اعلام سیاست آمریکا برای رساندن خرید نفت از رژیم آخوندی به صفر، سران و کارگزاران رژیم را سراسیمه کرده است. گزارشی در این زمینه:

گزارش:


خبرگزاری سپاه پاسداران وحشت زده از تشدید تحریمها در بررسی موضع کشورهای خریدار نفت پس از تصمیم آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت رژیم نوشت: در حالی که دولت آمریکا فشار بر متحدانش برای توقف کامل خرید نفت از ایران را افزایش داده است, شرکت های فوجی اویل ژاپن و فورموسا پتروچمیکال تایوان در حال بررسی قطع خرید نفت از ایران هستند,

همچنین کره جنوبی پیش از این مقداری از خرید نفت خود از ایران را متوقف کرده وقصد دارد نفت امارات را جایگزین نفت وارداتی از ایران کند.

شرکت فوجی اویل احتمالا محموله های نفتی از عربستان, قطر و ابوظبی را با خرید نفت خود از ایران جایگزین خواهد کرد و شرکت فورموسا هم ممکن است تصمیم به خرید نفت از عربستان و عراق بگیرد.

شرکت جی ایکس تی جی, بزرگترین پالایشگاه ژاپن هم گفته قصد دارد از دستورالعمل های دولت ژاپن در زمینه تحریم ها پیروی کند .

درهمین حال و در شرایطی که گزارشها حاکی از قصد کشورهایی نظیر عربستان و روسیه برای جبران کاهش نفت رژیم در بازارهای جهانی شده اند، اسحاق جهانگیری، معاون اول آخوند روحانی ضمن خائن نامیدن این گونه کشورها، از بخش خصوصی رژیم- که عمدتا شرکتهای خصولتی وابسته به پاسداران غارتگر هستند- خواست در صدور و غارت نفت ایران شرکت کنند. وی گفت:

جهانگیری


آمریکاییها در تحریمهایشان سه نقطه را هدف گیری کردند. نقطه اولش نفته. اونها میخواهند نفت ایران فروش نره. با پررویی هم اومدند هفته گذشته اعلام کردند که در آبانماه میخواهیم نفت ایران به صفر برسونیم... اینها الان افتادند به دست و پای سعودی که شما بیا افزایش نفت بده که اگر نفت ایران کم شد اتفاقی در بازار جهانی نیفته. فکر می‌کنند همین‌جور راحت است که سعودی یک دفعه اراده بکند چند میلیون بشکه نفت به نفت جهان اضافه بکنه. اولاٌ هر کشوری در این مبارزه به جای ایران بخواد بازار نفت بگیره این خیانت بزرگی به ملت ایران و به فضای بین‌المللی میکنه و روزی حتماٌ تقاص این خیانتش را خواهد داد.

من امروز خدمت شما فعالان اقتصادی عرض می‌کنم نفت خام ایران در بورس عرضه خواهد شد. بورس داخلی. بخش خصوصی شفاف نفت بخره، صادر بکنه. به میزانی که ما نیاز داشته باشیم، بخش خصوصی وارد این عرصه میشه و در تناژهای مختلفی میتونه عملیات انجام بده. البته الان هم نفت در بورس عرصه میشه. میخرند. روزی حدود 60هزار بشکه نفت. بیشتر برای فعالیتهای داخلی است. محصولش را صادر می‌کنند. ولی میتونند برای صادرات حضور پیدا بکنند.

یک دیپلومات سابق رژیم به نام خرم نیزگفت: برخی مانند روسیه منتظر فرصت طلایی فشار آمریکا بر (نظام) ایران هستند تا از یک سو جیب خود را در تنگناهای اقتصادی (ما) پر کنند و از سوی دیگر با کارت (جمهوری اسلامی) مشکلات سیاست خارجی خود را با آمریکا و غرب حل و فصل کنند.

روزنامه حکومتی اعتماد نوشت: اولویت اصلی دستگاه سیاست خارجی در شرایط کنونی باید رصد و پیگیری اقدامات ایذایی آمریکا باشد که چهاردهم آبان ماه جاری را به عنوان ضرب‌الاجل قطع کامل صادرات نفت خام ایران قرار داده ‌است.

دراین میان، پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان با اشاره به سخنرانی اخیر روحانی که در آن در برابر باند رقیب کرنش کرده‌بود گفت:روحانی باور کرده‌است که ما درگیر یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم و از این روی به دولت و مراکز پیرامونی آن دستورالعمل‌هایی برای مقابله داده‌اند....امیدواریم همه بدانند ماجرای کنونی ماجرایی فراگیر است.

از سوی دیگر، روزنامه حکومتی جهان صنعت در پاسخ به کسانی که شکست برجام را بی‌تأثیر در وضعیت اقتصادی رژیم اعلام می‌کنند نوشت: سؤال اینجاست که اگر برجام هیچ تاثیری در روابط اقتصادی‌ما در بازارهای مالی و اقتصادی جهانی نداشته ، پس چه چیز موجب آن شده که بلافاصله پس از اعلام موضع ترامپ برای تحریم‌های مجدد ایران کل بازارهای اقتصادی‌ما را به هم بریزد و همه سرمایه‌گذاران خارجی را از بازارهای اقتصادی‌ما فراری دهد.

مسجد جامعی از اعضای شورای شهر رژیم در تهران در سرمقاله روزنامه متعلق به دولت روحانی نسبت به شدت گرفتن مخاصمات درونی رژیم در این زمینه هشدار داد: ما همه سرنشینان یک کشتی هستیم و در مواقع طوفانی هیچکس نمی‌تواند خود را از دیگران جدا کند تا تنهایی به ساحل نجات برسد.
لطفا به اشتراک بگذارید: