کیهان خامنه ای-بی حاصلی سفرروحانی به سوئیس و اتریش

کیهان خامنه ای-بی حاصلی سفرروحانی به سوئیس و اتریش

کیهان خامنه‌ای درمورد بی حاصلی سفر روحانی به سوئیس و اتریش نوشت: آیا دولت قرار است در مقابل کارشکنی آمریکا، برجام را با اتریش و سوئیس سرپا نگه دارد؟ یا در تعامل با «فرانسه و انگلیس و آلمان» که عینا مواضع دولت ترامپ را تکرار می‌کنند؟ اکنون موضع فرانسه و انگلیس وآلمان به عنوان ارکان برجام است که محل مناقشه است یا دو کشور غیرعضو برجام؟ وقتی فرانسه پس از همه دست و دل بازی‌های اقتصادی دولت ایران و درست همزمان با سفر روحانی، اجازه برگزاری نشست سه روزه به (سازمان مجاهدین خلق) آن هم با شعار براندازی» می‌دهد، کدام پالس را ارسال کرده است؟

 

یک روزنامه حکومتی دیگر نیز تحت عنوان «تلاش بیهوده برای زنده نگهداشتن برجام» نوشت: اگر روحانی برای بقای برجام به سفر اروپایی به دو کشور سوئیس و اتریش رفته است، چنین سفری نمی‌تواند پیکر مرده برجام را زنده کند.

روزنامه سیاست روز اضافه کرد: اکنون بازیگران اصلی در برجام، انگلیس، فرانسه و آلمان هستند نه سوئیس و اتریش. چنین سفرهایی وقت و هزینه تلف کردن است و فرصت را از نظام برای پرداختن به امور داخلی می‌گیرد.

 

روزنامه وطن امروز از باند خامنه‌ای نیز نوشت: همزمان با سفر حسن روحانی به دو کشور اروپایی اتریش و سوییس ... اروپایی‌ها دست پیش گرفته و (نظام) را متهم به انجام عملیات تروریستی در قلب اروپا کرده‌اند.

رسانه‌های ژاپن گزارش دادند سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران که برای تیرماه جاری برنامه‌ریزی شده بود، لغو شد.

رسانه‌های ژاپن نوشتند: لغو این سفر که در صورت انجام، کم‌سابقه محسوب می‌شد، به دور جدید اقدامات آمریکا علیه رژیم ایران ارتباط دارد. این اقدام دولت ژاپن در پی تلاشهای دونالد ترامپ برای انزوای رژیم ایران با خروج از برجام و تلاش در قطع صادرات نفت ایران صورت گرفته است.
لطفا به اشتراک بگذارید: