اقدام احمقانه دیپلوماتیک رژیم-فراخواندن سفرای آلمان و بلژیک وفرانسه

اقدام احمقانه دیپلوماتیک رژیم-فراخواندن سفرای آلمان و بلژیک وفرانسه

 

خبرگزاری رویترز - ۵ ژوئیه ۲۰۱۸

وزارت خارجه رژیم ایران

 در اعتراض به دستگیری دیپلماتش در آلمان

سفیران فرانسه، آلمان و بلژیک را فراخواند

رژیم ایران

 فرانسه را متهم به حمایت از مجاهدین کرد

که یک سازمان تروریستی و بدنبال سرنگونی جمهوری اسلامی است

 

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به رویترز گفت :

به مقامات رژیم ایران خاطرنشان کرده است

فرانسه از ایدئولوژی، اهداف و فعالیت‌های مجاهدین حمایت نکرده

اما آنها از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف شده‌اند و این سازمان می‌تواند

فعالیت‌های خود را تا زمانی که نظم عمومی را مخدوش نکرده ادامه دهد

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

رژیم آخوندی در یک اقدام احمقانه دیپلماتیک، سفرای آلمان و فرانسه و بلژیک را به وزارتخارجه خود فراخوانده است تا به دستگیری دیپلمات تروریست خود در اتریش که شخصاً بمب را در لوکزامبورگ به تروریستها داده بود ، اعتراض و آنرا به شیوه آخوندی رفع و رجوع کند.

رژیم مخصوصاً در رابطه با فرانسه که محل برگزاری گردهمایی بزرگ ایران آزاد بود، به طلبکاری پرداخته و با نادیده گرفتن سالگرد شبه کودتای نافرجام علیه مقاومت ایران در فرانسه در 17 ژوئن، دولت فرانسه را به نحو مضحکی به حمایت از سرنگونی رژیم و اهداف مجاهدین متهم کرده است.

رویتر گزارش کرد :

وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه سفیران فرانسه, آلمان و بلژیک را در اعتراض به دستگیری یک دیپلمات ایرانی در آلمان در رابطه با طرح بمب‌گذاری در گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت ایران در حومه پاریس فراخواند.

(رژیم) ایران، همچنین فرانسه را به حمایت از این گروه که از طرف تهران بعنوان یک سازمان تروریستی متهم کرد که به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی است

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به رویترز گفت: به مقامات ایرانی خاطرنشان شد که فرانسه از ایدئولوژی، اهداف و فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق ایران حمایت نکرده اما بر هر حال, آنها از فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا حذف شده‌اند و این سازمان می‌تواند فعالیت‌های خود را، تا زمانی که نظم عمومی را مخدوش نکند, ادامه دهد .

به گزارش رویتر ، مقامات فرانسوی روز چهارشنبه یک درخواست رسمی برای استرداد فرد دستگیر شده در فرانسه از جانب مقامات بلژیک در رابطه با توطئه بمبگذاری، دریافت کرده اند.

رویتر می افزاید بلژیک در حال تحقیقات از دو ایرانی دستگیر شده است که حامل مواد انفجاری TATP بودند. این در حالی است که دیپلمات (رژیم) ایران ،که محل مأموریت او در اتریش بود در آلمان دستگیر شد .همان کسی که در لوکزامبورگ مواد انفجاری را به تروریستها تحویل داده بود .

رویتر همچنین خاطر نشان کرده است که (رژیم) ایران، دست داشتن در این توطئه را تکذیب میکند. (رژیم) تهران از قدیم خواهان سختگیری و بستن دفاتر مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران در پاریس و واشنگتن و ریاض بوده است. این گروه مستمراً در رسانه های (رژیم) ایران مورد تاخت و تاز واقع میشود.
لطفا به اشتراک بگذارید: