بیانیه کمیته بین المللی درجستجوی عدالت-فراخوان به اخراج تروریستهای رژیم

بیانیه کمیته بین المللی درجستجوی عدالت-فراخوان به اخراج تروریستهای رژیم

 بیانیه کمیته بین المللی در جستجوی عدالت

دربرگیرنده ۴۰۰۰پارلمانتر در اروپا و آمریکا:

فراخوان به اخراج دیپلمات – تروریستهای رژیم

و بستن سفارتخانه های این رژیم در کشورهای اروپایی

 

این تلاش تروریستی با انگیزه های سیاسی در اروپا

مستلزم محکومیت فوری رژیم ایران توسط اتحادیه اروپا

و تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست

 

آژانس های اطلاعات و امنیت بلژیک اعلام کرده اند که یک طرح تروریستی که گردهمایی بزرگ اپوزیسیون دمکراتیک، شورای ملی مقاومت ایران در روز شنبه 30 ژوئیه در پاریس را هدف قرار داده بود خنثی کرده اند.

دهها هزار شرکت کننده از تمام نقاط جهان در ویلپنت پاریس جمع شده بودند تا از فراخوان رهبر اپوزیسیون، مریم رجوی برای تغییر دموکراتیک در ایران حمایت کنند. صدها شخصیت اروپایی، آمریکایی و بین المللی در این مراسم حضور داشتند.

یک زوج ایرانی با تابعیت بلژیکی روز شنبه توسط پلیس بلژیک دستگیر شدند. مواد منفجره و چاشنی انفجاری در اتوموبیل آنها برای استفاده در هدف قراردادن گردهمایی ویلپنت کشف شد.

به گفته دفتر دادستانی کل بلژیک، یک دیپلمات رژیم ایران از سفارت این رژیم در اتریش در وین نیز به عنوان « نفر رابط » با تروریست ها در آلمان دستگیر شده است.

ما از شنیدن خبر چنین حمله تروریستی جدی و شنیعی که با دخالت مستقیم مقامات رژیم ایران در اروپا برنامه ریزی شده و در حال وقوع بود شوکه شدیم.

این طرح، بیانگر میزان اهمیتی است که رژیم ایران برای این جنبش به رهبری خانم رجوی قائل است که جایگزین دموکراتیک رژیم مذهبی را نمایندگی میکند.

طرح ۱۰ ماده ای شورای ملی مقاومت ایران شامل آزادی بیان، انجمن و مذهب، جدایی دین و دولت، برابری بین زن و مرد، لغو مجازات اعدام، ایران غیر اتمی و انتخابات آزاد و شفاف مجلس موسسان در طی شش ماه اول پس از تغییر رژیم می باشد. حسن روحانی، رئیس جمهور رژیم ایران، در ماه ژانویه، از رئیس جمهور ماکرون درخواست کرد تا از فعالیت های خانم رجوی جلوگیری کند.

این تلاش تروریستی جدید با انگیزه های سیاسی در اروپا مستلزم محکومیت فوری رژیم ایران توسط نماینده عالی اتحادیه اروپا، و تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

رژیم ایران تاریخچه ای از طرح و اجرای حملات تروریستی علیه مخالفان خود در اروپا را دارد. در سال ۱۹۹۷، بدنبال ترور رسوای مخالفان کرد در رستوران میکونوس در برلین، اتحادیه اروپا سفرای خود از ایران را خارج کرد و دیپلمات های رژیم ایرن را از اروپا اخراج کرد.

در پی این طرح جدید و پس از موجی از ترور چندین مخالف ایرانی در سال گذشته از جمله در هلند و ترکیه، اتحادیه اروپا باید خواستار بسته شدن سفارتخانه های رژیم ایران و اخراج دیپلمات های این رژیم از اروپا گردد.

آلخو ویدال کوادراس،

رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت

نایب رئیس پیشین پارلمان اروپا تاسال ۲۰۱۴
لطفا به اشتراک بگذارید: