قیام باهزارکانون شورشی همراه باارتش آزادی-گردهمایی بزرگ مقاومت درپاریس

قیام باهزارکانون شورشی همراه باارتش آزادی-گردهمایی بزرگ مقاومت درپاریس

 

قیام و ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی

 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

پاریس9 تیر 139۷ (30 ژوئن 2018)

 

حمایت از شوراهای مقاومت و کانونهای شورشی

 همبستگی ملی برای سرنگونی فاشیسم دینی

 

آنته بورگدورف

خانم ها آقایان

لطفا به اولین هیات امروز خوشامد بگوئید

هیات متخصصان ایرانی که سخنران آن دکترجهان سوز ازآمریکا-عضو شورای ملی مقاومت ایران است .

پس ازاین سخنرانی دکترجهان سوز، ویدئویی رادریاد بود سی امین سالگرد قتل عام سی هزار زندانی سیاسی درسال 1988 خواهیم دید که برای مخاطبان ایرانی مامعنا ومفهوم خاصی دارد چون بسیاری ازشما دراین قتل عام بستگانتان راازدست داده اید :

دکتر حسین جهانسوز

هموطنان عزیز امروز این گردهمایی پرشکوه را در شرایط بسیار ویژه‌ای برگزار می‌کنیم: گسترش اعتراضات در روزهای اخیر در تهران لرزه بر اندام رژیم آخوندی انداخته است. تظاهرات هموطنان در اهواز، در اصفهان و در کازرون، به‌ویژه در روزهای اخیر در تهران، صحت استراتژی مقاومت ایران و نقش تعیین‌کنندهء کانونهای شورشی در سازمان دادن و استمرار قیام را به نمایش گذاشت. بدین ترتیب بطلان نظریه‌هایی که قیام را تمام‌شده می‌پنداشتند به اثبات رسید. طی چهل سالی که از سلطه نظام آخوندی بر میهنمان می‌گذرد، اوضاع سیاسی چه در داخل و چه در مناسبات دیپلماتیک، شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی، محیطی ایران هرگز به وخامتی که امروز دارد نبوده است به‌ویژه از آغاز سال جدید سقوط آزاد در همه زمینه‌ها شتابی مضاعف گرفته است. سیر شتابان تورم، افزایش سرسام‌آور نقدینگی، رشد انفجاری قیمتها، گسترش فزایندهء بیکاری و سقوط بی‌سابقه ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی، توأم با فساد، دزدیها و غارت و چپاول ثروت مردم ایران از گردانندگان حاکمیت آخوندی شرایط انقلابی را ایجاد کرده است. هموطنان در سراسر کشور یک خواسته را فریاد کرده‌اند: سرنگونی رژیم آخوندی. آنها شعارهای مشابهی را فریاد کردند: مرگ بر خامنه‌ای؛ مرگ بر روحانی؛ سوریه را رها کن فکری به حال ما کن. بله امروز خواسته‌ها و شعارهای مردم همان خواسته‌ها و شعارهای مقاومت ایران است. سرنگونی رژیم با همهء باندها و دسته‌جات جنایتکار آن. مردم ایران راه و مسیر خودشان را انتخاب کرده‌اند، نفی سازشکاران و نفی کسانی که چشم امید به نیروهای سرکوبگر بسیج و پاسداران جهل و جنایت دارند. آلترناتیو این رژیم نیرویی است که در پروسهء چهل سال گذشته پرچمدار مبارزه با رژیم بوده است. نیرویی که علیه دیکتاتوری شاه و شیخ بوده و ریشه‌های عمیق در میان مردم ایران دارد؛ نیرویی که از یک تشکیلات قدرتمند برخوردار باشد و دارای پلتفروم سیاسی اعلام‌شده برای ایران باشد، نیرویی که از اعتماد جامعه ایران برخوردار باشد، نیرویی که توان انتقال آرام قدرت را بعد از سرنگونی داشته باشد. ما متخصصان ایرانی مفتخریم که با اینچنین جنبشی یار و همراهیم. این آلترناتیوی است که می‌تواند حاکمیت مردم و تمامیت ارضی ایران را تضمین کند؛ متشکرم.

 

آلکس تیلور

خانم ها وآقایان

ازشما می خواهم خوشامد بگو‌ئید به یک هیات بسیاربزرگ ازشهرداران فرانسوی که میخواهند همبستگی خودشان را با شما ابراز کنند.

شهردار منطقه یک پاریس –ژان فرانسوا لوگاره را دعوت به سخنرانی می کنم ،آقای شهردار بفرمائید

 

ژان فرانسوا لوگاره را- شهردار منطقه یک پاریس

بنام هیات نمایندگی منتخبان فرانسه، به همراه همکارم «ژان پیر مولر»، مشاور کمیته استانی استان «وال دواز» و رئیس مشترک «کمیته شهرداران فرانسه برای ایران دموکراتیک»،‌ و همراه با حدود صد تن از شهرداران و منتخبان فرانسه که در اینجا دیده می‌شوند، به حضورتان در فرانسه، مهد حقوق بشر، خیرمقدم می‌گوییم. با وفاداری به شعار محوری کشورما که «آزادی،‌برابری، برادری» است. شعاری که بر سردر هر شهرداری نوشته شده، ما تصمیم به حمایت از مقاومت ایران گرفتیم. ما از تلاشهای خستگی‌ناپذیر این مقاومت برای برقراری یک دموکراسی در ایران حمایت می‌کنیم.

تعداد 14هزار تن از ما (شهرداران) طی سالیان اخیر چنین تعهدی را پذیرفته‌ایم و به این تعهد پایبند خواهیم ماند،‌ تا پیروزی آرمان آزادی و رئیس‌جمهور آن، مریم رجوی.

برنامه ده‌ماده‌ای ایشان شامل تعهد به برقراری یک ایران آزاد، لغو حکم اعدام، برابری زن و مرد و جدایی دین از دولت است. این همان اصول و ارزشهایی است که به‌رغم هر اختلاف سیاسی بر آن وحدت داریم.

در این مبارزه تا آخر کنار شما خواهیم کرد، ‌برای آلترناتیوی دموکراتیک که توان سرنگونی استبداد مذهبی را دارد، استبدادی که مستمرا منشا تولید بی‌ثباتی در خاورمیانه و ناامنی در کشورهای ماست، به دلیل حمایتش از تروریسم و افراط‌گرایی و به نام اسلامی انحرافی.

قیامهایی که از اول امسال در شهرهای ایران رخ می‌دهد، اعتصابهای متعددی که حکومت آخوندها را فلج کرده، درگرگونیهای بزرگی را در کشورتان نوید می‌دهند. رنجها و فداکاریهای اعضای مقاومت شما، به‌زودی توسط مردم ایران و توسط تمام بشریت مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

امیدوارم روزی فرابرسد که رئیس‌جمهور شما مریم رجوی همان سخنان تاریخی ژنرال دوگل را در تهران تکرار کند که: «ایران مورد اهانت قرار گرفت، ایران را در هم شکستند، ایران را شهید کردند، ‌ولی ایران آزاد شد».

 

میشل دو ووکولور - نماینده مجلس ملی فرانسه

یک سال پیش، در حالیکه به تازگی انتخاب شده بودم و در برابر شما سخنرانی می‌کردم، فرانسه دستخوش تغییرات عمده سیاسی شده بود. امسال بار دیگر شما را باز می‌یابم، در حالیکه کشورتان دستخوش تکانهای شدید است، با قیامهای مردمی که در ماه ژانویه اخیر کشور را به لرزه درآورده و هنوز نیز در سراسر کشور ادامه دارند. خواستة آنها پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی است، ‌همانطور که در روزهای اخیر نیز در بازار بزرگ تهران و شهرهای بزرگ دیگر شاهد آن بودیم.

در همین دوران،‌ ما کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک را در مجلس فرانسه بازسازی کردیم و من افتخار ریاست آن‌را دارم. همراه همکارانم با گرایشات مختلف سیاسی، حول تفکر و امید دموکراسی واقعی در ایران گردهم آمده‌ایم برای پایان‌دادن به احکام مرگی که بی‌رحمانه توسط این رژیم اعمال می‌شود، برای برقراری یک دموکراسی واقعی که جدایی دین از دولت را رعایت کند، یک حکومت دموکراتیک واقعی که تضمین‌کنندة برابری کامل بین زنان و مردان باشد.

ما از خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی دعوت به عمل آوردیم تا به مجلس بیایند تا تحلیلهای ایشان را بشنویم و از اقدامات ایشان برای ایران آزاد و دموکراتیک حمایت کنیم.

به عنوان یک زن سیاستمدار از نقش جدی زنان در مقاومت ایران ابراز خرسندی می‌کنم و به شهامت این زنان درود میفرستم. آنها با نیروهای سرکوبگر حکومت درگیر می‌شوند.

برای حمایت از خواست مردم ایران که آزادی است و از همت آنها برای رقم زدن این آزادی، ‌بهترین سخنانی که یافتم، این کلمات گاندی است:

«دموکراسی واقعی محصول تصاحب قدرت توسط برخی نیست، بلکه محصول، قدرت همه برای مخالفت با برخی است»

متشکرم

 

فیلیپ گوسلن، نماینده مجلس ملی فرانسه

سلام، سلام!

سلام به دوستان عزیز ایرانی، مهمانان عزیزی که از سراسر جهان آمده‌اید،

سلام به زنان و مردانی که در ایران ما را می‌شنوند، و نه فقط در اینجا و در ویلپنت.

سلام به زنان و مردانی که در سراسر جهان ما را می‌شنوند.

به عنوان نماینده مجلس فرانسه و همراه همکارانم در کمیته پارلمانی برای ایرانی دموکراتیک، ما تعداد زیادی در مجلس فرانسه هستیم که در ورای گرایشات سیاسیمان، سالیان طولانی است که از آرمان دموکراسی در ایران و آزادیهای بنیادین مردم ایران دفاع می‌کنیم.

آری، چون نگرانی ما باید معطوف به مردم، مردم ایران باشد؛ مردمی که سالیان طولانی اینقدر رنج کشیده اند

مایه شعف ماست که در اینجا، در این گردهمایی بزرگ هستیم که حول مقاومت شکل گرفته تا از فداکاریهای شما تقدیر به عمل بیاورد.

ما خواهان شکوفایی شما هستیم؛ شکوفایی در کشور بزرگی که بالاخره از شر دیکتاتوری مذهبی رها شده باشد.

گذر زمان حق را به ما داد. امروز جهان قبول دارد که اوضاع کنونی باید تغییر کند. ما در ابراز نگرانیهای تکرار شده رئیس‌جمهورمان و وزیر امور خارجه آن سهیم هستیم. آری، حکومتی هست که مایه بی‌ثباتی منطقه است؛ و این حکومت، حکومت ایران است. و البته برنامه موشکهای بالستیک در این بی‌ثباتی سهم دارد.

اخیرا، کشور شما دستخوش تکانهای زیادی بوده و باید باز هم بیشتر تکان بخورد.

شما از حمایت ما برخوردارید.

همگی با هم، مبارزه کنیم برای ایرانی آزاد، ‌ایرانی آزاد از همین فردا! بگذارید ایران دوباره عظمت خود را باز یابد.
لطفا به اشتراک بگذارید: