ادامه شوری شدید آب درآبادان وخرمشهر علیرغم وعده های دروغین

ادامه شوری شدید آب درآبادان وخرمشهر علیرغم وعده های دروغین

شوری شدید آب در شهرهای آبادان و خرمشهر علیرغم وعده های کارگزاران رژیم و رنج و مشقت هم میهنانمان در این مناطق همچنان ادامه دارد، این وضعیت بخشی از بحران فاجعه بار و سراسری آب در میهن ماست.

گزارش کوتاهی در این باره:‌

گزارش:‌

 اینها لحظاتی کوتاه بود از قیام مردم به ستوه آمده خرمشهر و آبادان و دیگر شهرهای خوزستان. استان زرخیز ایران ، استان کارون خروشان، که حکومت غارتگر آخوندی آن را به استان محرومیت از آب و آبادانی و استان ریزگردها تبدیل کرده است.

مردم شریف و زحمتکش خوزستان، نه هوای سالمی برای تنفس دارند و نه آبی برای نوشیدن.

 

و اینهم اعترافهای کارگزاران و رسانه های وقیح حکومت پلید آخوندهاست:

یک کارگزار رژیم آخوندی در خوزستان:‌

- وضعیت روستاهای آبادان بحرانی است. روستاییان نگران احشام و زمین‌های خود هستند. زمین‌های کشاورزی به زودی شوره‌زار می‌شود.

-در بخش مرکزی و اروندکنار مشکل همچنان ادامه داشته و آب کاملا شور است.

- در حوزه شهری مردم نگران آب شرب هستند ولی در حوزه روستایی مردم علاوه بر آب شرب, نگران آب مصرفی زمین‌های کشاورزی و احشام خود نیز هستند.

- آب آنقدر شور است که برای مدت زمانی طولانی به نظر می‌رسید این آب دریاست که در لوله‌ها جاری شده است.

- آبیکه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد شور و غیرقابل استفاده است

- به صد در صد از کشاورزان شهرستان آبادان و اروند کنار خسارت وارد شده است.

یکی از هموطنان در این مناطق در درد دلی کوتاه به این وضعیت اشاره می کند و می گوید:‌

یک رسانه رژیم در اعتراف به گوشه یی از بحران فاجعه بار آب در میهنمان و سیاستهای مخرب آخوندهای چپاولگر می نویسد:‌

-کم آبی کشنده‌ 16 استان کشور را در معرض کویر شدن قرار داده است و هر روز هم شن‌های سوزان کویری اراضی بیشتری از مزارع قابل کشت کشور را به شوره‌زاری تبدیل می‌کند.

وقتی برنامه‌های توسعه‌ای اشتباه سبب شود آب کارون و دز در شمال خوزستان برای طرح‌های کشت نیشکر و ذرت دامی مصرف شود, شرایط به چنین روزی می‌رسد, و یا آبهای فراوان سدهای کرج, طالقان, لتیان, لار, ماملو و چند سد کوچکتر انتقالی, آب را برای جمعیت رو به تزاید تهران جمع‌آوری کنند و آب در دشت‌های زیر دست سدها کم شود, نابودی کشاورزی و روستاها و مهاجرت شکل می‌گیرد .

واقعیت این است که دلیل این سیاستهای ویرانگر اساسا غارتگری شرکتهای وابسته به سپاه پاسداران و مهره های حکومتی است که از جمله با سدسازیهای بی رویه چنین فجایعی را به بار آورده اند.
لطفا به اشتراک بگذارید: