مطالب طنز روز – ۱۵تیر۱۳۹۷

مطالب طنز روز – ۱۵تیر۱۳۹۷


نگاهی به کاریکاتورها و مطالب طنز مندرج در رسانه ها و شبکه های اجتماعی






اجازه بدید از روزنامه های حکومتی شروع کنم. فساد، علاوه بر موضوع دعواهای باندی موضوع طنز و مضحکه هم شده. یک نمونه از چرخه رانت خواری و رانت زایی در دولت حسن روحانی را در طنز یک روزنامه همسو با او با هم می خونیم. روزنامة حکومتی جهان صنعت در صفحه طنزش تحت عنوان «جذابیت اقتصادی» نوشته:‌

یکی از جذابیت‌های اقتصاد ما این است که برای واردات موبایل ارز 4200 تومانی در نظر می‌گیریم. یک بخشش را شرکت‌ها می‌خورند و با همان پول موبایل وارد می‌کنند یا با قیمت دلار آزاد در بازار آب می‌کنند که قیمت بکشد بالا! یک بخشی را هم با قیمت 4200 می‌ریزیم داخل بازار که مردم برایش صف بکشند و عکس و فیلم تهیه کنیم و بعد هم مردم بروند همان گوشی‌ها را به قیمت دلار آزاد در بازار بفروشند و یک سودی بکنند یعنی انصافا این جذابیت و کرشمه اقتصاد ما را نه آمریکایی‌ها دارند و نه اروپایی‌ها. حتی ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها هم که ادعای زرنگی‌شان می‌شود نمی‌توانند چنین چشمه‌هایی رو کنند!

در شبکه های اجتماعی امروز، سهم اول سوژه‌های کاریکاتور به تساوی بین خامنه ای و روحانی تقسیم شده. «نه به روحانی» اسم یکی از این تابلوهاست:

نه به روحانی

و «آتش به جان عمود خیمه نظام» هم اسم یکی از تابلوهایی است که در شبکه های اجتماعی به خامنه ای پرداخته:

آتش به جان عمود خیمه نظام



حرفهای مضحک پاسدار جلالی سرکردة‌ پدافند رژیم مبنی بر دزدیده شدن ابرهای کشور موضوع طنزهای مختلف در شبکه های اجتماعی شده. به نظرم این از همه گویاتر بود که علت این دجالبازی های پاسداری را هم رو کرده: ببینید:

ابر دزدی



تابلو آخر را از رسانه های منطقه انتخاب کردم که در شبکه های اجتماعی هم ازش استقبال شده. اسمش هست « اقتصاد ایرانی» که به موقعیت خامنه ای در اثر قیام مردم ایران اشاره کرده:

الاقتصاد الایرانی

لطفا به اشتراک بگذارید: