بستة‌اروپا و پیوستن به FATF شیرینی یا جام زهر؟

گزارش خبری یکشنبه۱۷ تیرماه


بستة‌اروپا و پیوستن به FATF شیرینی یا جام زهر؟


 

در درون رژیم بحث و جدل زیادی دربارة بستة اروپاییها به رژیم در مورد احیای برجام در جریان است. باند روحانی صحبت از این می‌کنند که در این بسته اروپا متعهد به خرید روزانه یک میلیون بشکه نفت از رژیم شده و همچنین پذیرفته است که ۱۰ میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند.

اما رسانه‌های باند خامنه‌ای خبر می‌دهند که یکی از خواسته‌های اروپا در این بسته تصویب لوایح مربوط به FATF است.

و این البته اضافه بر شروط قبلی اروپا در مورد دست برداشتن رژیم از پروژة موشکهای بالستیکی دوربرد و دخالتهای منطقه‌یی و بیرون آمدن از سوریه و یمن و غیره است.

در گزارشی که اکنون از نظرتان می‌گذرد، گزیده‌یی از اظهارات و مطالب دو باند حول این موضوع را می‌بینیم و می‌شنویم:

خبرگزار حکومتی ایسنا ۱۲ تیر


پس از دو ماه بسته اقتصادی ۱+۴ جمعه رونمایی می‌شود


در تهیه و تنظیم و مذاکرات جزیی و کارشناسی این بسته، مقامات و کارشناسان ایرانی در جوانب مختلف اقتصادی، تجاری، مالی، هسته‌ای و سیاسی حضور داشته‌اند و این گونه نیست که ایران از این بسته و محتوای آن بی اطلاع باشد؛

از این رو باید گفت بسته اقتصادی پیشنهادی ۱+۴ میزان قابل توجهی از «موافقت» ایران را هنوز باز نشده در بر دارد؛ با این حال این بسته باید در اختیار مقامات ارشد و عالی کشور نیز قرار گیرد و نظر آنها نیز در این‌باره اخذ شود.

سایت حکومتی قدس آنلاین ۱۲ تیر


درخواست عجیب روحانی از دبیر شورای نگهبان برای فضاسازی در مجلس به نفع FATF

جواد کریمی قدوسی از نامه حسن روحانی به دبیر شورای نگهبان برای کمک به فضا سازی در مجلس برای تصویب لایحه عضویت ایران در کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم خبر داد.

عبارت فوریتی که در نامه رئیس جمهور عنوان شده، بدین معنی است که درباره FATFرسیدگی صورت نگیرد و به ایرادات آن نسبت به قانون اساسی و شرع توجه نشود.

آقای لاریجانی نباید بعد از دیدار با رهبری رفتاری را از خود نشان دهد که بیانگر حرکت در جهت خواسته‌هایFATF باشد چون با تذکر رهبری تکلیف ما در موردFATF مشخص است و اظهارات رهبری در این باره فصل الخطاب است.

آقای لاریجانی گفت آخر همین هفته اروپایی‌ها بسته پیشنهادی خودشان درباره برجام را ابلاغ می‌کنند. البته این بسته به دولت داده شده است و بنابر آنچه ما می‌دانیم و برخی از مسئولان از جمله آقای عراقچی مذاکره کننده ما و آقای صالحی هم اذعان کرده‌اند،

این بسته حتی کف خواسته‌های ما را هم تأمین نکرده است، اما در آن بسته تصویب FATF یکی از مطالبات اروپایی‌هاست.

صفاری نطنزی عضو مجلس ارتجاع ۱۲ تیر


احتمال بررسی لوایح مرتبط با «اف ای تی اف» با توافق سران سه قوه


این بحثی است که در سطح سران سه قوه هم پیگیری شده و حتی در مجلس شنیده می‌شود که با رهبر معظم انقلاب هم هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

بر این اساس آن‌طور که تا الان حداقل ما در جریان هستیم نظام به این نتیجه رسیده که چهار لایحه‌ای که در دستور کار بودند تصویب شوند و یک مقداری جلوگیری کنند از مسائل سخت‌تر بعدی که در صورت تصویب نکردن آنها در انتظار ما خواهد بود.

آنچه ما شنیدیم این است که این بحث در سطحی که گفتم مطرح شده و با توجه به زمانی که بابت تمدید سه ماه تعلیق ما از فهرست سیاه ایجاد شده, تصمیم بر این شده که از این فرصت استفاده شود.
در آن صحبت‌ها هم رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی داشتند اما فرمانی ندادند که ما کار را متوقف کنیم یا نکنیم. آنجا بیشتر بحث پیوستن به کنوانسیون‌هایی بود که بیم آن می‌رفت برای ما حاشیه‌هایی داشته باشد.

حاجی‌دلیگانی عضومجلس ارتجاع ۱۲ تیر


پس از بیانات رهبر انقلاب، همه تصور کردند کار FATF تمام شده است، اما آقای لاریجانی بعد از آن به مجلس آمد و گفت فلان کشور چنین حرفی گفته و باید زودتر کاری بکنیم و باید زودتر به FATF بپیوندیم!چهل سؤال و ابهام را نسبت به FATF مشخص کرده‌ایم باید پرسید که آیا یک نفر وجود دارد که به این ابهامات پاسخ دهد؟

خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۲ تیر


کشور امروز در بن بست نیست. کسانی در بن بست هستند که وضعیت فعلی را ایجاد کردند.

عده‌ای هستند که سخنرانی انقلابی می کنند ولی از آن طرف در پشت پرده فشار می آورند که fatf تصویب شود و سعی می کنند بگویند که رهبری چنین نظری دارد در صورتی که رهبر انقلاب صریحا نظر خود را درباره این لایحه دادند.کسانی که می خواهند این لایحه استعماری را به ما بخورانند باید بدانند که مشکلات کشور با این لوایح حل نمی شود و اگر اراده ندارند به مردم بگویند خسته شده اند و کنار بروند ما حاضریم در ادامه این مسیر ایستادگی و مقاومت کنیم.
لطفا به اشتراک بگذارید: