نگاهی به روزنامه‌های حکومتی امروز – ۱۷تیر۱۳۹۷

نگاهی به روزنامه‌های حکومتی امروز – ۱۷تیر۱۳۹۷


پرداختن به بسته پیشنهادی اروپا در عناوین روزنامه های رژیم


 

در روزنامه های حکومتی امروز یکشنبه 17 تیرماه مهم ترین عنوانها به بسته اروپایی در مذاکرات وین اختصاص یافته است. در کنار آن جنگ های باندی حول بسته و تبلیغات در مورد بهبود آب خرمشهر و آبادان و مبارزه با قاچاق در کنار عنوانهای مربوط به فساد و بحران اقتصادی – اجتماعی دیده می شود. اما عمده مطالب اصلی آنها سوز و گداز از برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران و شخصیت های شرکت کننده در این مراسم است. که همان ترهات همیشگی را تکرار کرده اند.

تیترهای ضد و نقیض روزنامه های باند روحانی در مورد بسته را مرور می کنیم:

اعتماد: وزیر نفت با اشاره به مقابله ایران با سیاست های آمریکا: این یک جنگ تجاری است – از اتحادیه اروپا انتظار داریم مسولیتش را در حفاظت از برجام انجام دهد

اقتصاد پویا: وزیر نفت: پیشنهاد نفتی اروپا به ایران راضی کننده نیست

بهار: رییس جمهور در جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا: اروپا باید به تصمیم های اجرایی برسد

رویش ملت: ظریف: مطمئن هستیم جهان در برابر آمریکا ایستاده است

جمهوری اسلامی: ظریف: اعضای برجام متعهد به خرید نفت ایران شدند

مردم سالاری: روحانی: اروپا در برجام باید به تصمیم های اجرایی برسد

تیترهای روزنامه های باند خامنه ای در مورد بسته همراه با حملات باندی به دولت روحانی است:

قدس: استادان و دانشجویان در سکوت مسولان بازدید بازرسان آژانس از دانشگاه علم و صنعت را تایید کردند؛ بازرسی اتمی به بهانه یک پایان نامه!

کیهان: آبی از اروپا گرم نشد کشور را بیش از این معطل نکنید – دیروز کلاه گشاد برجام را بزک می کردند امروز بسته خالی اروپا را

وطن امروز: بسته کش دار!

روزنامه های باند ولی فقیه خبر از سازش پنهانی و قطعی شدن توافق جدید هسته یی داده اند:

وطن امروز: همان‌طور که در آن مذاکرات توافقات اصلی در همان فروردین‌ماه حاصل شده و حتی بخش‌‌های مهمی از متن نوشته شده بود، این بار هم بخش مهمی از جزئیات همین حالا توافق شده ولی بنا به دلایلی اعلام آن را به مصلحت ندانسته‌اند. آنچه رخ داده بی‌سروصدا یک توافق هسته‌ای جدید است و عملا اصول و کلیات یک برجام اروپایی نهایی شده است. در واقع یعنی اروپا موفق شده ایران را در تیررس تحریم‌‌های آمریکا نگه دارد و متقابلا مانع هرگونه اقدام متقابل ایران در جواب تحریم‌‌های آمریکا شود.

وطن امروز: به اعتقاد ناظران و کارشناسان سیاسی، برنامه اروپایی‌ها در دور جدید مذاکرات، وقت تلف کردن و گرفتن زمان از ایران برای تصمیم‌گیری موثر است.

کیهان: براساس مستندات منتشر شده، ترامپ پس از اطمینان از ماندن ایران در برجام و ادامه فشار از سوی اروپا، از برجام خارج شد.

مقامات دولت پیش از این اعلام کرده بودند که واکنش ایران به خروج آمریکا از برجام، فوری، غیرقابل تصور، پشیمان‌کننده و دردناک خواهد بود.

پس از اعلام خروج رسمی آمریکا از برجام، روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی شرکت کرد. انتظار افکار عمومی این بود که واکنشی متناسب با موارد اعلام شده از سوی رئیس‌جمهور اتخاذ شود. اما روحانی در اظهارنظری قابل تأمل اعلام کرد که «ایران بدون آمریکا برجام را ادامه خواهد داد».

تداوم فساد و اختلاس و تشدید فقر عمومی، مضمون سایر تیترهای روزنامه های حکومتی است:

جهان صنعت: فقر رفاهی ایرانیان بررسی تطبیقی شاخص های اقتصادی ایران و جهان:

جوان: فراگیر شدن مطالبات عمومی از دستگاه قضایی و دولت برای سرعت بخشیدن به پاسخگویی در باره افتضاح اقتصادی اخیر

صدای اصلاحات: هزار میلیارد قاچاق ارز در 90 روز، فقط ۹میلیارد کشف شد!

عصرایرانیان: قاضی پور: صاحبان برخی شرکت های وارد کننده قطعات خودرو همسر و دختر برخی وزرا بوده اند

 
لطفا به اشتراک بگذارید: