سوریه-حملات شدید اسد و روسیه به استان درعا با صدها هزار آواره

سوریه


حملات شدید اسد و روسیه به استان درعا با صدها هزار آواره


به گزارش خبرگزاری اورینت نیوز متعلق به اپوزیسیون سوریه پس از شکست مذاکرات روسیه با رزمندگان سوری در استان درعا و عدم موافقت آنها با تسلیم و تحویل سلاحهای سنگین ، مناطق تحت کنترل آن‌ها در این استان از چهارشنبه شب گذشته هدف بمبارانهای وحشیانه اسد و جنگنده‌های روسی قرار گرفته است.

در جریان این حملات که تا روز پنج‌شنبه ۱۴ تیر ۹۷ نیز ادامه داشت، صدها موشک و بشکه انفجاری توسط هواپیماهای روسی و اسد روی مناطق تحت تصرف اپوزیسیون ریخته شده است.

 

کشتار ساکنان بی دفاع درعا


اورینت نیوز در این رابطه نوشت : پس از اعلام شکست مذاکرات توسط کمیته مذاکره کننده با اشغالگران روسی که به دلیل عدم تحویل دهی تسلیحات سنگین آنها بوده موشک های روسی شهر ها و شهرک های درعا را هدف آتش خود قرار داد و پیر و جوان و خانواده های ساکن این استان را کشتار کرد

خبرنگار اورینت نیوز گفت : کمیته مذاکرات گفته است اشغالگران روسی تهدید کرده اند که استان درعا را ویران می کنند . آنها به نمایندگان گروههای رزمنده گفته اند که درعا را در آتش می سوزانند و ۴۰ هواپیمای جنگی در فرودگاه نظامی حمیمیم آماده است تا شهر درعا را بمباران کند .

 

شدیدترین بمبارانها


یورونیوز نوشت : این بمباران‌ها شدیدترین مورد از ۱۹ ژوئن تا کنون یعنی از زمان آغاز حملات رژیم اسد به این استان اعلام شده است. به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه «با بمباران هیستریک درعا با هدف تسلیم کردن شورشیان پس از خودداری آنها از پذیرش شرایط روسیه برای پایان دادن به این جنگ» مسکو و دمشق این مناطق را به «جهنم» تبدیل کرده‌اند.

در پی این بمبارانها تنها در شهر صیدا در غرب این استان، شش غیرنظامی از جمله یک زن و چهار کودک کشته شدند و به گفته غیرنظامیانی که از شهر درعا گریخته‌اند نیز از زمان اعلام خبر شکست مذاکرات تا کنون، بمبارانها حتی برای یک ثانیه هم متوقف نشده است.

با پشتیبانی این حملات هوایی، نیروهای اسد سرانجام توانستند پس از زمانی بیش از سه سال، کنترل یکی از پستهای امنیتی در مرز این کشور با اردن را در اختیار بگیرند.

به گزارش اسکای نیوز دیپلماتهای بین‌المللی قرار است امروز چهاردهم تیر۹۷ در شورای امنیت ملل متحد نشست فوق العاده ای را برای بررسی وضعیت انسانی در این استان سوریه برگزار کنند . کویت و سوئدکه مسئولیت دوره ای شورای امنیت را به عهده دارند این نشست را درخواست داده اند .

موضع سازمان ملل متحد


سازمان ملل متحد اعلام کرد از ۱۹ ژوئن تا این تاریخ درگیریها در این منطقه از سوریه بین ۲۷۰ هزار تا ۳۳۰ هزار آواره به جا گذاشته است.

آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه از اردن درخواست کرد تا مرزهایش را بطور موقت بروی هزاران آواره سوری که از حملات هوایی فرار کرده‌اند باز کند و به آنها پناه دهد.

فیلیپو گراندی، از کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: «درگیری‌ها در مناطق مرزی زندگی بسیاری از سوری‌ها را تهدید می‌کند و برای آنها هیچ انتخابی به جز رسیدن به مناطق امن در اردن باقی نگذاشته است.»

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در دیدار با سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه گفت اردن تا کنون میزبان یک میلیون و دویست هزار پناهجوی سوری بوده و حدود ۶۰ هزار غیرنظامی دیگر نیز در حال حاضر پشت مرزهای این کشور در انتظارند تا راهی برای ورود آنها پیدا شود.

 بیشتر بخوانید:


توافق اردن و روسیه بر سر شروط آتش‌بس در جنوب سوریه
لطفا به اشتراک بگذارید: