برجام، پیامدهای شکست کمیسیون برجام در وین

برجام، پیامدهای شکست کمیسیون برجام در وین


شکست سفر روحانی به اروپا و بی نتیجه بودن شرکت ظریف در کمسیون برجام دروین با توجه به بیانیه کلی و فاقد هرگونه جزئیات که توسط موگرینی به تنهایی قرائت شد، بحران حکومت آخوندی در باتلاق برجام بی فرجام و پیامدهای زهر اتمی را تشدید کرده و به مخاصمات جناحهای درهم ریخته در ولایت خامنه ای دامن زده است.

مهدی محمدی از مهره‌های خامنه‌ای در مطلبی با عنوان «هشدار درباره لوزان اروپایی» به موضوع برجام پرداخته و نوشت: «روز جمعه در وین توافقی درباره آینده برجام صورت گرفت که می‌تواند بسیار بحث‌برانگیز باشد... موضوع اصلی در زمان فعلی که به سرعت می‌تواند تبدیل به بحران شود این است که اروپا مایل به نهایی کردن جزئیات تا قبل از پاییز و آغاز اقدامات عملی نیست... اروپا موفق شده (ما) را در تیررس تحریم‌‌های آمریکا نگه دارد و ...مذاکرات را کش خواهد داد- تا تحریم‌‌های آمریکا بخوبی به جان و تن اقتصاد ایران بنشیند و تاثیرات آن به حداکثر مقدار ممکن برسد... دوره اصلی اثرگذاری تحریم‌‌های آمریکا همین مقطع ۴ ماهه تیر تا آبان‌ماه است که در آن آمریکا تلاش می‌کند روابط نظام را با شرکت‌ها، بانک‌ها و کشورها قطع کند...»

آبی از اروپا گرم نشد


کیهان خامنه‌ای نیز در واکنش به شکست برجام نوشت: «آبی از اروپا گرم نشد... دیروز کلاه گشاد برجام را بزک می کردند امروز بسته خالی اروپا را».

یک رسانه دیگر باند دلواپسان خامنه ای «رجا نیوز» نیز با عنوان «چانه‌زنی‌های ناکام در اروپا!» به موضوع شکست برجام پرداخت و نوشت: «به نظر می رسد دولتی ها که قبل از امضای برجام با راه اندازی کمپین «هر توافقی بهتر از بی توافقی است» زمینه ساز امضای توافقنامه ناقص برجام شده اند درصدد هستند تا جنازه برجام را با همین راهبرد غلط احیاء کنند و مانند داستان برجام ازخطوط قرمز نظام رد شوند».

اروپا بسیاری را در تهران ناامید کرده است


از سوی دیگر، روزنامه ایران متعلق به دولت آخوند روحانی برنیاز رژیم به حفظ برجام تأکید کرده و نوشته است: «حفظ برجام در سنگ بنای این تلاش‌ها، به تصمیمات جسورانه و سختی در ایران و اروپا نیاز دارد که از کنار گذاشتن بدبینی‌های غیرضروری آغاز می‌شود.... انتشار کلیاتی از بسته پیشنهادی اروپا شاید بسیاری را در تهران ناامید کرده باشد. طبق برداشت غالب، سه کشور اروپایی توانایی بسیار کمی در ارائه تضمین‌های معتبر دارند. در مجموع و تا این مرحله به نظر می‌رسد در (نظام) کسی از کلیات بسته پیشنهادی اروپا راضی نیست».

روزنامه حکومتی اعتماد از باند روحانی نیز در واکنش به شکست مذاکرات کمیسیون برجام می نویسد: «روشن شدن نحوه اجرای پیشنهادهای اروپا اهمیت زیادی دارد. وعده‌های شیرین ولی حداقلی اروپا برای جبران خسارت تحریم‌های آمریکا، در صورتی قابل اعتنا خواهد بود که راهکارهای مشخص عملی و مکانیزم‌های اجرایی روشن برای آنها مشخص شود».

یک عضو سابق مجلس آخوندی در سرمقاله کیهان خامنه‌ای درباره وضعیت کنونی و چشم‌انداز سرنگونی رژیم گفت: شکی نیست که جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمن جنگی زودگذر نخواهد بود بلکه جنگی فرسایشی و دامنه‌دار است که با هدف فشار، مهار و براندازی بر جمهوری اسلامی تحمیل گردیده است.

بیشتر بخوانید:



 

· شکست برجام، گفتاردرمانی مشترک، با چه هدفی؟


 

· شکست نشست وین، کمیسیون برجام

لطفا به اشتراک بگذارید: