قیام مردم برازجان با خواسته‌ها و شعارهای مشترک با قیام مردم خرمشهر

قیام مردم برازجان با خواسته‌ها و شعارهای مشترک با قیام مردم خرمشهر


گفتگو با خسرو شکرالهی – ۱۸ تیر۱۳۹۷


قیام مردم برازجان و مفهوم و پیام آن


 

 

بعد از قیام مردم خرمشهر، اکنون شاهد قیام مردم برازجان هستیم. که با همان خواسته‌ها و همان شعارهای مردم خرمشهر به خیابانها آمدند. ما گفتگوی امروز خودمون با خسرو شکراللهی رو به همین موضوع اختصاص دادیم.

 

س:‌ در ابتدای صحبت می‌خواستم خواهش کنم که شما تصویری از اوضاع و اخرین وضعیت برازجان به بینندگانمون بدین.

ج: دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران روز 17تیر طی اطلاعیه یی اعلام کرد: غروب روز شنبه ۱۶تیر مردم و جوانان دلیر برازجان در استان بوشهر در اعتراض به چهار روز قطع آب آشامیدنی و بی اعتنایی کارگزاران فاسد و سرکوبگر رژیم به وضعیت فاجعه بار معیشت مردم این شهر دست به تظاهرات زدند. تظاهرات مردم، تا آخرین ساعات شب ادامه یافت. آنها شعار می‌دادند: مرگ بر دیکتاتور؛ دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست؛ سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن...

بعدازظهر روز یکشنبه، جمع زیادی از مردم برازجان برای دومین روز متوالی با شعار مرگ بر دیکتاتور در اعتراض به بی آبی در این شهر در مجاور بانک ملت و میدان بیمارستان دست به تجمع زدند.

شعار:

مرگ بر دیکتاتور

ایرانی بسه دیگه غیرتتو نشون بده

نترسید نترسید ما همه با هم هستیم

این تجمع در حالی شکل گرفت که مأموران سرکوبگر رژیم از صبح روز یکشنبه در خیابانهای اصلی شهر و میدان بیمارستان مستقر شده بودند تا از شکل گیری هرگونه اعتراضی ممانعت بعمل آورند.

به هر حال آنچه که در قیام برازجان اهمیت دارد استمرار قیامهاست.

 

 س:‌ تا اونجایی که من می‌دونم در دورة اخیر این اولین قیام مردم برازجان بوده، چرا شما از استمرار قیام صحبت می‌کنید؟

ج: منظورم استمرار قیامها در سراسر کشور، بخصوص بعد از قیام دی ماه است. در 6ماه گذشته حتی یک روز نبوده که کشور خالی از طنین خروش و خیزش اقشار مختلف مردم بوده باشد.

خوزستان و هموطنان عرب دوشادوش سایر هموطنان ما در اهواز و آبادان و خرمشهر تا کردستان سلسله اعتصابهای شهرهای کردستان تا اصفهان و اعتراضات ادامه دار کشاورزان ورزنه تا کازرون تا کارگران فولاد و کارگران راه‌آهن و کارگران هپکوی اراک تا زلزله زدگان کرمانشاه و سرپل ذهاب تا غارت شدگان در سراسر کشور و...

 

س:‌ ما در حال حاضر و از دی ماه گذشته، شاهد سلسله اعتراضات مردم در شهرهای مختلف هستیم و رژیم در مورد هر کدم یک عامل مادی مشخص رو ذکر می‌کنه و مدعیه که با رفع اون عامل و اون علت مسأله رو حل کرده. شما به این ادعا چطور پاسخ می‌دین؟

ج: اشاره به تلاش رژیم برای جدا کردن خواسته‌های اقتصادی از خواسته‌های سیاسی

که تازه در همان خواسته‌های مادی و اقتصادی هم هیچ کدام را حل نکرده. کما این که به رغم این که مدعی است مسأله آب خوزستان را حل کرده اما (نمونه و مثال):

هدایت‌الله خادمی عضو مجلس ارتجاع از ایذه و باغملک به وحشت رژیم را از تکرار خیزشها در شهرهای خوزستان اعتراف کرد و روز یکشنبه به خبرگزاری حکومتی موسوم به خانه ملت از جمله گفت: وضعیت آب، گرد و غبار، قطعی برق و خشکی تالاب‌ها در خوزستان وخیم است و هر روز از مردم انتقادات بسیاری را می‌شنویم. شهرهای استان خوزستان مانند ایذه و باغملک وضعیتی به مراتب بدتر از خرمشهر و آبادان پیدا کرده است. مردم در خرمشهر و آبادان برای بی آبی اعتراض کردند ولی شمال شرق خوزستان مثل ایذه، باغملک، سوسن و میداوود اگر به این وضعیت بی آبی برسند، معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد.

 

س:‌ رژیم به مشکلات اذعان می‌کنه و می‌گه مطالبات مردم هم حقه اما مجاهدین وارد می‌شن و مسائل رو سیاسی و امنیتی می‌کنند و مطالبات مردم رو منحرف می‌کنند به سمت سرنگونی و براندازی و خلاصه نمی‌گذارند مسائل حل بشن. در این مورد شما چه جوابی دارید؟

ج: رژیم همچنان که تلاش می کند یک جدایی سازی مصنوعی و شیادانه بین مطالبات اقتصادی و مطالبات سیاسی مردم ایجاد کند با دجالگری هم می‌خواهد یک جدایی بین مجاهدین و مردم و شعارها و خواسته‌های آنها قائل شود و جلوه دهد. در حالی که مجاهدین نیروی محوری مقاومت ایران و پیشتاز همین مردم‌اند و این مقاومت از بطن همین جامعه و مقاومت مردم ایران درآمده و بالیده است؛ اما رژیم به طور بلاهت باری تلاش می کند چنین جلوه دهد که یک مجاهدینی هستند که از بیرون مثلاً خرمشهر یا کازرون یا اصفهان یا بازار تهران وارد می‌شوند و سمت مطالبات و حرکت اعتراضی مردم را تغییر می‌دهند. یادآور ادعاهای رژیم شاه و همة دیکتاتورهایی مثل قذافی وقتی که در معرض سقوط قرار می‌گیرند.

رژیم با این دجالگری می‌خواهد شرایط و موقعیت انقلابی جامعة ایران و این که نظام حاکم در آستانة سرنگونی قرار دارد را نفی کند و به خیال خودش صورت مسأله کنونی ایران را پاک کند یا تغییر دهد.

صورت مسأله ایران، مردمی است که با تمام وجود به پا خاسته‌اند تا نطام استبدادی حاکم را پایین بکشند و نظام و آلترناتیو مطلوب خود را جایگزین آن کنند و این آلترناتیو با قدرت تمام در صحنه است. و این کابوسی است که سراپای رژیم را فرا گرفته و حتی به حاشیه رانده شدگان رژیم هم بسیج شده‌اند تا در برابر این آلترناتیو صف ببندند و نظام را حفظ کنند.

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: