قیام وایران آزادباهزاراشرف وارتش آزادی-گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس9تیر1397

قیام وایران آزادباهزاراشرف وارتش آزادی-گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس9تیر1397

 

قیام و ایران آزاد

با هزار اشرف و ارتش آزادی

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

پاریس9 تیر 139۷ (30 ژوئن 2018)

 

حمایت از شوراهای مقاومت

و کانونهای شورشی

 

همبستگی ملی

برای سرنگونی فاشیسم دینی

 

مجری : آلکس – معرفی هیئت انگلستان

 

اکنون هیأت چند حزبی انگلستان

این هیأت شامل اعضای هر دو مجلس

در پارلمان انگلستان و حقوقدانان برجسته

و رئیس پیشین کنگرة اتحادیه کارگری است

سخنرانان این هیئت

سر دیوید ایمس، عضو پارلمان و رئیس کمیتة پارلمانی برای ایران آزاد.

ترزا ویلیرز عضو پارلمان و وزیر پیشین ایرلند شمالی

متیو آفورد، عضو پارلمان از حزب محافظه کار

و راجر گاتسیف‌ از حزب کارگر

 

 

دیوید ایمس – نمایندة ارشد پارلمان انگلستان، رئیس مشترک کمیتة پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران

خانم رجوی، خانمها و آقایان

افتخار بزرگی است برای هیأت انگلستان که در این گردهمایی برای آزادی ایران شرکت کند. آزادی، آزادی، آزادی.

ما در کشورمان از آزادیها برخورداریم: آزادی زندگی،

ما انگلیسیها می‌خواهیم که مردم ایران از همان آزادیهایی که ما برخورداریم برخوردار شوند. و ما تعداد بسیار زیادی از انگلیسیها را اینجا داریم که آمده اند به شما بپیوندند تا ندای آزادی ایران سردهند.

اعضای مجلس عوام، اعضای مجلس اعیان.

ما با تک تک شما در نبردتان متحد هستیم. مطمئنم که پیام ما در رابطه با یک ایران آزاد و دمکراتیک طنین افکن خواهد شد و تمام مسیر را تا تهران و سایر شهرها در سراسر ایران و پایه‌های حکومت مذهبی را خواهد لرزاند. امسال مفتخرم که در کنار هیأت بزرگتری از انگلستان حتی نسبت به سال گذشته هستم.

ما علاوه بر نمایندگی فراحزبی پارلمان انگلستان، همچنین نمایندگی اسکاتلند، جامعه حقوقی انگلستان و ولز، اتحادیه‌ها، آکادمیسین‌ها در انگلستان و اسکاتلند و نیز رهبران مذهبی را نمایندگی می‌کنیم. شما بسیاری از ما را که روی سن هستیم می‌شناسید. سالهاست که از شورای ملی مقاومت حمایت کرده‌ایم و از حقوق بشر و دمکراسی در ایران دفاع کرده‌ایم. هیأت ما امسال از بیش از پنجاه شخصیت برجسته تشکیل شده. از جمله همکارانم در پارلمان، دکتر متیو آفورد، ترزا ویلیرز، راجر گادسیف، باب بلکمن، بارونس ورما، بارونس بدفورن، لرد سینگ از ویمبلدون، لرد کارتر، اسقف جان پریچارد به نمایندگی از 75 اسقف و اسقف اعظم، اینیس گبلین، سر الن نیل، مارک ویلیامز، مایکل هنکاک، آقای برایان بینلی و هیأت یکدست استکاتلندی از حزب ملی شامل دکتر پل ماناهان، پروفسور راجر مالین، میشل تامسون، کوری ویلسون، دکتر کارل رزی و کریس کالین. هیأت جامعه حقوقی شامل سه رئیس پیشین است، لیندا لی، نیک بلکن، اندرو کپمن و بسیاری وکلای سرشناس از شورای مرکزی جامعه حقوقی شامل تیم اوسالیوان، گلین ملیکس، ماریا میمولی، یاسمین شیخ، سارا آستین، نباوی نکولا، استفنی بویس و همچنین مالکوم فاولر. ما همچین راجر لاینز رئیس پیشین سندیکاهای انگلستان و دکتر جاسلین اسکات و دکتر ایلر گول و بسیاری دیگر که فرصت نام بردن از آنها را ندارم.

خانم رجوی، دوستان عزیز،

ما اینجا هستیم که به شما بگوییم که در رزم شما برای آینده‌ای بهتر در کنار شما و مردم ایران ایستاده‌ایم. و به حمایت خود از شما ادامه خواهیم داد تا اینکه ایران آزاد شود.

 

دکتر متیو آفورد - رئیس گروه تمام‌حزبی پارلمانی برای یک ایران آزاد و دمکراتیک

در اوایل امسال ما چیزی را در ایران دیدیم که من فکر کردم جرقه امیدی است. زمانیکه هزاران نفر از مردم بر ضد رژیم بپا خاستند. متاسفانه آن صلح و آرامشی که ما دنبالش بودیم بدست نیامد. بنابراین امروز ما باید صدا و امید و بارقهیی از امید برای همان مردم باشیم، آن مردم مانند ما نیاز به یک آلترناتیو در برابر رژیم ملاها و ولایت فقیه حاکم دارند. آن مردم خواستار صلح، امنیت، ایمنی و ثبات میباشند. اما اینها بر حسب اتفاق بدست نمیآیند. من مریم رجوی را به خاطر طرح ده مادهییایش ستایش می کنم، که به جهانیان و به ملاها نشان داده است که این طرح نه تنها در دسترس است بلکه توسط خود وی قابل اجرا می باشد. آن طرح به مردم ایران یک ایران آزاد، دمکراتیک و غیر مذهبی ارائه میدهد، بر پایه آزادی بیان، آزادی مذهب، و احترام به حقوق اقلیتهای مذهبی و قومی تساوی جنسیتی ،حاکمیت قانون و همزیستی مسالمت آمیز در دنیا.

بنابراین، امروز صدای ما باید در رسانه ها و سخنان ما باید در شبکههای اجتماعی منعکس شود و بگذارید ملاها دریابند که یک طرح و یک آلترناتیو در مقابل رژیم آنها وجود دارد و مردم خواستار چه چیزی هستند. پس بگذارید امروز یکبار دیگر فریاد بزنیم که به زودی ما به تهران باز خواهیم گشت. متشکرم .

 

ترزا ویلیرز – نمایندة پارلمان انگلستان، وزیر پیشین امور ایرلند شمالی

بسیارسپاسگزارم که این امکان را دارم که برای دومین بار در صف حاضرین این گردهمایی برای آرمانی که از فردای یک ایران آزاد حمایت می کند حضور داشته باشم. افتخار می کنم که در کنار بسیاری از نمایندگان منتخب از سراسر دنیا ایستادهام، که اینجا جمع شده‌اند تا حمایت خودشان را از مردم ایران در مبارزه برای عدالت و آزادی ابراز کنند. در اینجا بسیاری از سخنرانان، کسانی را که طی چند ماه گذشته برای ابراز اعتراضات خود به خیابانهای تهران و دیگر شهرها آمدند مورد ستایش قرار دادند. من می خواهم در اینجا به طور خاص زنان ایرانی را مورد تاکید قرار دهم که با قبول ریسک بسیار، جزئی از نهضتی شدند که به تغییر و رفرم و دمکراسی فراخوان می دهد. آنها زنان با شهامتی هستند که شجاعانه در مقابل نیروهای سرکوبگر امنیتی ایستادند و فریاد زدند ”مرگ بر دیکاتور”، آنها آماده هستند که در مقابل حقوق برابر و احقاق جایگاه خود بایستند حتی اگر این ریسک را داشته باشد که مورد اذیت و آزار از جانب این رژیم وحشی قرار بگیرند، امسال ما در انگلستان، یکصدمین سال تصویب لایحه ای را گرامی داشتیم که برای اولین بار به زنان حق رای می داد، این مرا در جایگاهی قرار می دهد که در کنار شما بایستم و در خواستهتان برای آزادی زنان در ایران، با شما همراه شوم. اجازه بدهید همه امیدوار باشیم که روزی خانم مریم رجوی بتواند برنامه ده ماده ای خود را در ایران محقق کند و سرانجام ما شاهد این خواهیم بود که ایران از دست نظام سرکوبگر آخوندها رهایی می یابد، رهایی از بی رحمی و نقض حقوق بشر که طی مدتی طولانی به آن روا شده است، و سرانجام بتوانند آزادانه از یک آینده دمکراتیک برخوردار شود، جایی که زن و مرد فرصت های یکسان خواهند داشت که بتوانند آرزوهای خودشان را دنبال کنند، انتخاب خودشان را بکنند، و در هر پهنهای از زندگی که خواهان آن هستند موفق باشند. متشکرم.

 

راجر گادسیف - نمایندة ارشد حزب کارگر درپارلمان انگلستان

دوستان، باعث افتخار است که امروز در این مقطع بحرانی از تاریخ ایران با شما هستم. من عضو حزب کارگر در پارلمان در مجلس عوام هستم و به همکاران دیگرم از تمامی احزاب دیگر که امروز اینجا هستند پیوسته‌ام برای همبستگی با شما و مردم دلیر ایران که علیه آخوندها و رژیم دیکتاتوری جنایتکارشان بپا خاستهاند. دوستان من، مدتهاست که تغییر سیاست نسبت به رژیم ایران به تأخیر افتاده است. انگلستان و همکاران ما در اتحادیه اروپا باید به ایالات متحده بپیوندند و آرمان دموکراتیک مردم ایران و خواست آنها برای آزادی و دموکراسی را برسمیت بشناسند. رهبران اروپایی اکنون باید رژیم آخوندها را همانطور که هست بشناسند. این یک رژیم تروریستی است که تروریزم را از طریق حزب الله صادر میکند. دوستان من، این رژیم هرگز نمی تواند شریکی برای صلح در خاورمیانه باشد. انگلستان و اتحادیه اروپا باید شورای ملی مقاومت ایران و برنامه ده ماده ای خانم رجوی برای ایران فردا را برسمیت بشناسند. هم چنین باید یک پروسه حسابرسی را در سازمان ملل شروع کنند تا رژیم ایران و رهبرانش را بخاطر دهه ها نقض حقوق بشر و کشتار هزاران زندانی سیاسی مورد حسابرسی قرار دهد. دوستان من، زنده باد یک ایران آزاد و دموکراتیک.
لطفا به اشتراک بگذارید: