نوزده سال بعد از قیام ۱۸ تیر ۱۳۸۷ – ۱۸تیر۱۳۹۷

نوزده سال بعد از قیام ۱۸ تیر ۱۳۸۷ – ۱۸تیر۱۳۹۷


نگاهی به اعترافهای تاجزاده در مورد قیام ۱۸ تیر۱۳۷۸


 

 

امروز 18تیره و 19سال از قیام بزرگ دانشجویان و مردم در سال 1378 می گذره. قیامی که برگی از تاریخ مبارزات ضد دیکتاتوری مردم ایران رو به خودش اختصاص داده. 18تیر78 روزی بود که نظام آخوندی رو با چیزی مثل رعد در آسمان بی ابر مواجه کرد، چون سردمداران رژیم فکر می کردند پس از کودتای سیاه فرهنگی در سال 59 و نسل کشی در میان دانشجویان مجاهد و مبارز، دیگه دانشگاه برای همیشه خاموش شده. اما این قیام به اونها نشون داد که سخت در اشتباهن و یک شکست استراتژیک رو پیش چشم اونها قرار داد.

به همین مناسبت ازتون دعوت می کنم به کلیپ اعترافهای تاج زاده که زمان اون قیام معاون وزیر کشور دولت خاتمی بود باهم گوش کنیم چون نکات قابل توجهی در اعترافها اون هست. اجازه بدین قبل از دیدن کلیپ این اعترافات که خودش گویا هست، خیلی کوتاه به دو نکته اشاره کنم:

اول اینکه به زبان آوردن این اعترافها توسط تاج زاه خودش از جمله فاکتهایی هست که مجموعة اونها، خودش یکی از علائم اینه که رژیم وارد دوران سرنگونی شده که امثال تاج زاده زبونشون به چنین اعترافهایی باز شده.

دوم اینکه تاج زاده مثل بقیة مهره های سوختة اصلاحات مرده، به دو دلیل به این گونه اعترافها تن می دن. یکی برای سفید سازی و تبرئة خودشون چون می دونن قرار گرفتن در برابر مردم در یک دادگاه تاریخی خیلی نزدیکه و دیگه این که اگر بتونن به خیال خودشون با این تلاشها به جسد مردة اصلاحات تنفس مصنوعی بدن تا در وحشت از جایگاه یگانه آلترناتیو نظام ولایت فقیه باز هم آلترناتیو از درون رژیم دست وپا کنن.

با هم قسمتهایی از این کلیپ رو ببینیم:

 
لطفا به اشتراک بگذارید: