بستن تنگة‌هرمز، لاف و گزاف بی‌محل

گزارش خبری سه شنبه ۱۹ تیر


بستن تنگة‌هرمز، لاف و گزاف بی‌محل


روحانی:


یکی از مقامات آمریکایی چندی پیش گفته بود که ما سخت ترین تحریم را نسبت به ایران می خواهیم اعمال کنیم یا حتی یکی از آنها گفته بود ما می خواهیم نگذاریم اصلا ایران نفت صادر کند خوب قاعدتا معنی این حرف را خیلی نمی تواند تحلیل بکند این حرف می زند نفت ایران نمی گذاریم صادر کند معنی اش این است که نفت کل منطقه صادر نمی شود مگر امکانپذیر است

نفت ایران صادر نشود نفت منطقه صادر بشود معنی اش اگر بفهمد معنی اش روشن است چه می گوید قاعدتا نمی فهمد این حرفی که می زند, می گوید که من نمی گذارم ایران یک قطره نفت صادر کند خوب خیلی خوب .اگر شما تونستید اینکار را بکنید و نتیجه اش را ببینید چی هست

تهدید تروریستی روحانی مبنی بر بستن تنگة هرمز نه تنها به مذاق پاسداران و دلواپسان خیلی خوش آمده و روحانی را به این خاطر حلوا حلوا می‌کنند،‌بلکه حتی بعضی از مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی هم او را تشویق می‌کنند و دربارة هماهنگی دو باند شعر و شعار سر می‌دهند،

مثلاً دیروز روزنامة‌آرمان متعلق با جماعت اصلاح طلب، به نقل از حسام الدین آشنا مشاور روحانی نوشته بود:

نامه سردار به رئیس جمهور مهم‌ترین سند هماهنگی مطلق نیروی نظامی و مدیریت سیاسی کشور تحت زعامت ولایت امر برای هر سیاستی است که مصلحت نظام اسلامی باشد».

این همنوایی نشان می‌دهد که لاف و گزاف بی‌محل روحانی مانوری با تبانی دو باند بوده، اما وقتی همین مانور، در دنیا به عنوان سرشت تروریستی تمامیت رژیم و همة‌باندهای آن منعکس شد؛ گروهی از مهرهای رژیم هراسان شده و در صدد توجیه و رفع و رجوع آن برآمدند؛ گزارشی که از نظرتان می‌گذرد، گزیده‌ای است از بازتاب لاف و گزاف روحانی در درون رژیم:

 

پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس 13تیر


گوینده: سردار سلیمانی در پیامی خطاب به رئیس جمهور نوشت آنچه از فرمایشات حضرت عالی در رسانه ها منعکس شد مبنی بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود. تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی باشد و با بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید مایه ی مباهات و افتخار است.

حقیر بعنوان سرباز ولایت و این ملت سرافراز و با همه ی جان به حضور جنابعالی عرض می کنم این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و می داریم و می بایست باشد. شما با سخنان حکیمانه ارزشمند و قدرتمندانه ی خودتان رهبر عزیز و ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید. دست شما را برای ایراد این سخنان حکیمانه و صحیح می بوسیم، و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم.

 

پاسدار قاسم سلیمانی سرکردة نیروی تروریستی قدس ۱۳ تیر


این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می‌بایست باشد. شما با سخنان حکیمانه ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز, ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید. دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع, حکیمانه و صحیح می‌بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم.

 

پاسدار جعفری سرکردة سپاه پاسداران ۱۴ تیر


یقینا، در شرایط محتمل با عملی شدن مواضع اخیر مسئولین اجرایی کشور که در حال پیش گرفتن رویکرد و نگاه انقلابی در صحنه نبرد امروز با دشمن به ویژه امریکای مکار و جنایتکار هستند ، می توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه و یا برای هیچ کس چه معنا و مفهومی می تواند داشته باشد.
پاسدار کوثری جانشین قرارگاه ثارالله تهران ­ـ ۱۴تیر:

اجازه خروج نفت از تنگه هرمز را نمی دهیم


تهدید رئیس جمهور آمریکا در چند روز گذشته مبنی بر جلوگیری از صادرات حتی یک قطره از نفت ایران به سایر کشورها، نیازمند موضع سریع و هوشمندانه‌ای از جانب ایران بود که خوشبختانه رئیس جمهور محترم در این زمینه بسیار بیان موضع خوبی داشتند.

 

عبدالرضا فرجی‌راد دیپلمات سابق رژیم ۱۴ تیر


منظور آقای روحانی از اینکه گفتند اگر ایران نتواند نفت بفروشد دیگران هم نمی‌توانند این کار را بکنند بستن تنگه هرمز نیست بلکه این است که ایران گزینه‌هایی در دست دارد که می‌تواند ضمن حفظ منافع ایران به سازوکار فروش نفت توسط دیگران ضربه بزند. مثلا چندی پیش معاون اول رئیس جمهور پیشنهاد داد که نفت در بورس به فروش برسد که بر روند کار اوپک اثرگذار خواهد بود و موجب می‌شود که فروش نفت ایران قطع نشود.

 

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع ۱۴ تیر:


منظور رئیس جمهور از تهدید نفتی، بستن تنگه هرمز نبود

منظور رئیس جمهور بستن تنگه هرمز نیست چرا که این موضوع تحت مقررات بین المللی بوده و باید رعایت شود.رئیس جمهور اظهار داشت که اگر قرار باشد ایران نفت صادر نکند، یعنی شرایط بحرانی حاکم شده و هیچ کشوری نباید اقدام به صدور نفت کند.منظور رئیس جمهور این است که اگر قرار باشد بر اساس اراده ها، قوانین بین المللی بر هم بخورد باید برای همه باشد

 

مهدی مطهرنیا کارشناس رژیم ۱۴ تیر


به احتمال زیاد تهدیدی است از سوی ایران برای بستن تنگه هرمز که با ایجاد مانع برای سایر کشورهای منطقه از صادرات نفت آنها نیز جلوگیری شود. فراموش نکنیم که در برهه کنونی نفت دیگر کالای استراتژیک محسوب نمی‌شود و آمریکا نیز مانند گذشته نیازمند نفت خاورمیانه نیست چرا که هم تولید نفت خود را افزایش داده و هم بازارهای دیگری را برای خرید نفت برگزیده است در نتیجه ایران با این تهدید بیشتر رقبای ایالات متحده را تحت فشار قرار می‌دهد.
لطفا به اشتراک بگذارید: