جامعه با یک انفجار بزرگ مواجه خواهد شد – ۱۹تیر۱۳۹۷

جامعه با یک انفجار بزرگ مواجه خواهد شد – ۱۹تیر۱۳۹۷


گزیده ای از ابراز وحشتهای مهره ها و رسانه های رژیم


 

 

طوفان در راه است! یک انفجار بزرگ اجتماعی در کمین است. ارتش گرسنگان آمادة قیام است! برای هر اقدامی فردا خیلی دیر است! این عبارات و دهها نظیر آن ورد زبان مقامها و مهره‌های رژیم است و رسانه‌های حکومتی را پر کرده است، اما در مقابل این هشدارها هیچ کس نیست که جز فرافکنی به باند رقیب و کلی گویی و شعار راه حلی ارائه دهد. و خود همین مهره‌ها و رسانه‌ها صراحتاً اعتراف می‌کنند که «نظام دچار سردرگمی است و نمی داند چه تصمیمی بگیرد» و این در حالی است که موعد برقراری سخت‌ترین تحریمهای تاریخ در راه است. آنچه اکنون می‌شنوید، گزیده‌یی از انبوه این قبیل اظهارنظرها و هشدارهاست:

 

حسن عابدی جعفری وزیر سابق بازرگانی ­ـ ۱۹ تیر


در شرایطی که امروز در پیش داریم, باید فکر دیگری کرد. تصور کنید وقتی در منطقه ای گردباد بسیار شدیدی می آید, ساکنان منطقه پنجره ی خانه های خود را تخته کوبی می کنند چراکه گردباد همه چیز را به هم می ریزد.پیش بینی می شود که تحریم هایی که در پیش داریم, بسیار شدید باشد در نتیجه باید متناسب با آن مقاوم سازی صورت گیرد. ۱۵ مرداد اولین موج تحریم آغاز می شود و حدود ۹۰ روز بعد موج دوم آغاز خواهد شد. نمی توانیم و نباید بنشینیم که تحریم اتفاق بیفتد و بعد بگوییم که چه باید کرد؟ مجموعه اداری و بوروکراتیک کشور جواب این تحریم را نمی دهد.

امروز هم ترورهای روانی و اغتشاشات در حال صورت گیری است تا وقتی تحریم ها آمد,وقتی که تحریم ها آمد دیگر فرصت تخته کوبی نیست. امروز باید شاهد باشیم که دولت چگونه مردم را برای رفتن داخل این طوفان آماده می کند؟

 

سایت حکومتی خبر آنلاین ۱۸ تیر


راه دشوار ترمیم اقتصاد

به نظر می‌رسد دولت در شرایط موجود کشور، آمادگی اجرای اصلاحات گسترده اقتصادی را ندارد، اما باید بپذیریم که هر گونه تاخیر در اصلاح سیاست‌های اقتصادی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. وضعیت اقتصادی کشور جانب احتیاط دولت در اصلاحات گسترده را پررنگ‌تر کرده و می‌تواند به تشدید نارضایتی و بی‌اعتمادی بیشتر مردم منجر شودهر روز تاخیر در عملیاتی کردن اصلاحات اقتصادی می‌تواند به تشدید مشکلات منجر شود و عواقبی بسیار پرهزینه و مخرب‌تر به دنبال داشته باشد.در صورت بازگشت تحریم‌ها، خطر بزرگ‌تر می‌شود

سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی ۱۸ تیر: یوسف مولایی


به دلیل افزایش بار هزینه ها با کاهش منابع نمی توان به مدیریت کلان اقتصادی جامعه رسید. لذا احتمال سرریز کردن مشکلات به حوزه امنیتی هم وجود دارد و در آینده احتمال به خطر افتادن حاکمیت وجود دارد. پس این مساله بسیار جدی است و فراتر از حیطه دولت است. بلکه این مساله به حوزه منافع ملی باز می گردد. اگر به دنبال حفط منافع ملی هستیم باید یک گفت و گو و گفتمان ملی با حضور همه کارشناسان از همه طیف ها با هر نظر و دیدگاهی را سامان دهیم.

آخوند مسیح مهاجری از باند اصلاح طلب ۱۹ تیر


وجود دانه درشت‌ها در عرصه اقتصادی و مکیده شدن خون مردم توسط آنها اکنون برای همه مشهود و ملموس است

. این وضعیت اگر ادامه پیدا کند، جامعه ما با یک انفجار بزرگ مواجه خواهد شد که هیچکس قدرت مهار کردن آن را نخواهد داشت.

باید با صراحت و بدون تعارف اعلام کنیم که رانت خواری و دانه درشت پروری اختصاص به گروه و جناح خاصی ندارد بلکه در میان تمام گروه‌ها و جناح‌ها این عناصر فرصت طلب و زیاده خواه وجود دارند

. دولت‌ها و مسئولان نظام نیز از صدر تا ذیل به دلیل کوتاهی در برخورد با این پدیده شوم زیر سوال قرار دارند. علت اینکه شعارهای زیبا و نشست و برخاست‌های متعدد حضرات مسئولین تاکنون نتوانسته مشکل را حل کند نیز همین است.

سایت حکومتی راه دانا ۱۸ تیر


سه قوه تدبیر نکنند، فشار اقتصادی بیشتر می شود/ حضور سازماندهی شده مجاهدین در بازار تهران

متاسفانه اگر کوچکترین اعتراضی در کشور شکل بگیرد، بلافاصله جریان اعتراضات در دست مجاهدین قرار می گیرد

اگر کل حاکمیت، دولت، مجلس و قوه قضاییه شرایط را مدیریت نکنند، قطعا در آینده مشکلاتی مانند کمبود مواد اولیه و کالا، عدم فروش اجناس توسط شرکت های بزرگ، افزایش نقدینگی، ضربه به تولید داخلی، خروج سرمایه و ارز کشور و رونق دلالی های کاذب و نجومی، فشار اقتصادی را تشدید خواهد کرد

دولت در شرایط فعلی دچار سردرگمی است و نمی داند چه تصمیمی بگیرد چراکه کارشناسان نظرات و طرح های متفاوت و مختلف را ارائه می کنند که وجه اشتراک آن دور بودن از واقعیت های کف بازار و مشکلات اصلی بخش خصوصی است.

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: