خزانه داری آمریکا-مسدود شدن شرکت هواپیمایی ماهان ایر در مالزی

خزانه داری آمریکا-مسدود شدن شرکت هواپیمایی ماهان ایر در مالزی

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا

درباره تحریم نمایندگی شرکت هواپیمایی

وابسته به رژیم آخوندی در مالزی

۹ژوئیه ۲۰۱۸

 

ماهان ایر خط هوایی نیروی قدس سپاه پاسداران

پشتیبانی رژیم ایران از تروریسم در خاورمیانه را

تسهیل می کند

 

ماهان ایر به طور مرتب شبه‌نظامیان و اقلام نظامی

به سوریه رسانده و پشتیبانی نظام رژیم ایران از اسد

به جنایتهای انبوه در این کشور و آواره شدن میلیونها نفر

کمک کرده است

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا

روز دوشنبه دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا شرکت مسافرتی و توریستی ماهان, یک نمایندگی فروش عمومی, مستقر در مالزی را بخاطر اقدام از جانب ماهان ایر لیست گذاری کرد. ماهان ایر یک خط هوایی متعلق به رژیم ایران است که پیشتر در ارتباط با حمایت این رژیم از تروریسم بین المللی لیست گذاری شده بود. نمایندگیهای فروش عمومی مانند شرکت مسافرتی و توریستی برای امکانپذیر ساختن عملیات بین المللی ماهان ایر نقش کلیدی بخصوص در رابطه با انجام معاملات مالی ایفا می‌کنند. این نهاد مطابق فرمان اجرایی 13224 که مربوط به مقابله با تروریسم است, لیست گذاری شده است. به این ترتیب، همه اموال و سودهای ناشی از اموال شرکت مسافرتی و توریستی ماهان که در داخل قلمروی قانونی ایالات متحده هستند یا وارد آن میشوند, مسدود میشوند.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت, ”ماهان ایر یک خط هوایی مورد انتخاب نیروی قدس سپاه پاسداران است که پشتیبانی آن از تروریسم در سراسر خاورمیانه را تسهیل میکند. پروازهای منظم ماهان به سوریه مورد استفاده قرار میگیرند تا رژیم اسد را سر پا نگهدارند و تسلیحات, شبه نظامیان خارجی و عوامل رزیم ایران را منتقل کنند که بذر خشونت و نا آرامی را در سراسر منطقه می پاشند. دولت ایالات متحده در رابطه با نقش مرگ آفرینی که ماهان ایر ایفا میکند خیلی روشن بوده و اقدام ما علیه یک شرکت مستقل که به ماهان ایر خدمات نمایندگی فروش عمومی داده بود, برای همه در صنعت هوانوردی روشن می سازد که آنها باید فورا تمامی روابط خود را با ماهان ایر قطع کنند و سریعا از آن فاصله بگیرند. به شرکتهایی که به خدمات رسانی به هواپیمای ماهان ادامه میدهند یا پروازهای ماهان به داخل و خارج از فرودگاهها در اروپا, خاورمیانه و آسیا را تسهیل میکنند هشدار داده میشود که آنها این کار را با ریسک مالی بزرگی انجام میدهند.“

دولت آمریکا نسبت به هرگونه همکاری با شرکت هواپیمایی رژیم آخوندی ( ماهان ایر) در زمینه خرید قطعات و تجهیزات هواپیما, قراردادهای حفظ و نگهداری, فراهم کردن خدمات زمینی خط هوایی, موافقتنامه های انتقال و کد مشترک بین خطوط، قراردادهای سوخت رسانی مجدد، توافقنامه های همکاری محموله، خدمات و توافقات نمایندگی فروش محموله و خدمات مربوط به انتقال بار و نظایر آن، هشدار داده و تاکید کرده است:

از شروع جنگ داخلی سوریه، ماهان ایر و دیگر خطوط هوایی تجاری لیست گذاری شده رژیم ایران بطور مرتب شبه‌نظامیان و اقلام نظامی به سوریه رسانده اند تا رژیم اسد را سر پا نگهدارند. پشتیبانی نظامی رژیم ایران از اسد به جنایتهای انبوه در این کشور و آواره شدن میلیونها نفر کمک کرده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: