دولت آمریکا مصمم هستند که300میلیون یورو پول نقد به ایران را متوقف کنند

دولت آمریکا مصمم هستند که300میلیون یورو پول نقد به ایران را متوقف کنند

واشنگتن فری بیکن گزارش داد دولت و کنگره آمریکا در تلاش هستند انتقال 300میلیون یورو پول نقد از آلمان به ایران را متوقف کنند. این روزنامه با نقل افشاگری نشریه بیلد آلمان نوشت: رژیم ایران از ترس تحریمهای آمریکا قصد دارد 300میلیون یورو پول نقد را از بانکهای آلمان به ایران منتقل کند و سرویسهای اطلاعاتی آمریکا نگرانند که این پول برای تامین مالی تروریسم مصرف شود.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان به واشنگتن فری بیکن گفت من و دیگر مقامهای ارشد دولت دونالد ترامپ در ارتباط با دولت آلمان تلاش می کنیم تا از انتقال 300میلیون یورو پول نقد به ایران جلوگیری کنیم. ما در حال تشویق دولت آلمان در عالی ترین سطوح هستیم تا این انتقال را متوقف کند.

 

یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا به فری بیکن گفت: علی طرزعلی یک مقام ارشد رژیم ایران در بانک مرکزی که حامی فعالیتهای تروریستی و اتمی بوده است، دست‌اندر کار انتقال این پول است. طرزعلی بر اساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ در ۱۵ماه مه توسط وزارت خزانه‌داری لیست‌گذاری شده و به تأمین مالی نیروی قدس سپاه پاسداران متهم است.

ریچارد گلدبرگ مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها نیر به فری بیکن گفت درصورت انتقال این پول، آلمان ممکن است خود را در معرض نقض (قانون) پولشویی قرار دهد.
لطفا به اشتراک بگذارید: