سازماندهی قیام مردم ایران-20دقیقه-گزارش5-20تیر

گزارش 5ـ سازماندهی قیام مردم ایران


گردهمایی مقاومت ایران در پاریس این خواسته ها را داشت:‌ تشکیل جبهه همبستگی برای جایگزین کردن استبداد دینی، حمایت از قیام در داخل ایران ، اخراج عناصر سپاه پاسداران از منطقه و ارائه آلترناتیو دمکراتیک برای یک ایران غیر اتمی و صلح دوست .

در رابطه با تفاوت گردهمایی امسال با همایش سال های گذشته مقاومت ایران، دکتر سنابرق زاهدی مسؤل کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران گفت اینگونه همایش ها طی ۱۴ سال برگزار شده ولی همایش امسال با همایش سالهای گذشته تفاوت داشت امسال قبل از هر چیز می بینیم که مردم ایران علیه باندهای حاکم در کشورمان یعنی نظام ولایت فقیه و فاشیسم دینی قیام کرده اند . در کلیه شهرهای ایران همه مردم خواهان سرنگونی این رژیم و بر پایی یک ایران آزاد و دمکراتیک هستند که با همسایگانش در مسالمت باشد .

این موضوع اول است . موضوع دوم وضعیت انفجاری است که این روزها در ایران می بینیم وضعیت جدیدی که ایران طی سالیان بخود ندیده است.

 دکتر سنابرق زاهدی در ادامه گفت : چیزی که در این تظاهرات جدید است این است که محرومان و گرسنگانی که این رژیم همیشه می گفت پشتیبانش هستند به خیابانها آمده اند و بازار تهران که می بایست حامی این رژیم باشد قیام کرده و به خیابان آمده می گوید مرگ بر خامنه ای، مرگ بر روحانی و مرگ بر ولایت فقیه، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و تمامی سیاست های این رژیم را محکوم می کنند.

دکتر سنابرق زاهدی افزود: در واقع ما به مردم و مقاومت خودمان تکیه می کنیم. چرا که مردم ما سرنگونی این رژیم را می خواهند و میلیونها بار و در بیش از ۱۴۰ شهر و تمامی استانهای ایران این را تکرار کرده اند . مردم این شهرها و استانها به خیابانها آمده اند و شعار سرنگونی رژیم را داده اند . در ثانی، ما بر روی مقاومت ایران تکیه می کنیم که پیشینه مبارزاتی اش علیه دو رژیم دیکتاتوری شاه و آخوندها بیش از پنجاه سال است . این مقاومت در راه دمکراسی و آزادی کشورمان بیش از ۱۲۰ هزار شهید داده .

اپوزیسیون ایران متحد است . شورای ملی مقاومت ایران که در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد تمامی بخش های جامعه و قومیت های ایرانی را در بر دارد. علاوه براین هم جبهه همبستگی ملی وجود دارد

مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت افزود: همانگونه که می دانید شوراهای مقاومت در بخش های مختلف مردم ایران حضور دارند بویژه در کارخانه ها وکارگاهها و دانشگاهها و محله ها حضور دارند . همینطور کانونهای شورشی فعال هستندو این کانون ها هستند که قیام های مردمی را در این روزها سازماندهی می کنند . شما می بینید شعارهایی که در شهر اهواز یا اصفهان و کازرون داده می شود یکی هستند . این شعارها و این خواسته های یک شکل معنی اش این است که سازماندهی این حرکات اعتراضی توسط گروهی مشخص انجام می شود .
لطفا به اشتراک بگذارید: