آنگلا مرکل: شرکت‌های آلمانی خود باید ریسک ماندن در ایران را بپذیرند-20دقیقه-گزارش2-20تیر

گزارش 2ـ آنگلا مرکل: شرکت‌های آلمانی خود باید ریسک ماندن در ایران را بپذیرند


در حالی که رژیم ایران هنوز هم به برجام اروپایی چشم دوخته است آنگلا مرکل تصریح کرد ریسک سرمایه گذاری در ایران به عهده خود شرکتهای آلمانی است

خبرگزاری رویتر  گزارش داد:

 آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت شرکت‌ها آزاد هستند تا بر سر ادامه فعالیت در ایران خود تصمیم بگیرند. صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری با شرکت نخست‌وزیر چین در برلین افزود: «شرکت‌هایی که ممکن است در معرض تهدید تحریم‌های آمریکا در نتیجه فعالیت‌هایشان در ایران قرار گیرند، خود باید مسئولیت این ریسک را تحمل کنند». صدر اعظم آلمان گفت: «همچنان مسائل زیادی وجود دارد که باید بر سر آن با رژیم ایران مذاکره کنیم». آنگلا مرکل در عین حال گفت ما به توافق برجام پایبند هستیم.

محمد دهقان عضو کمیسیون قضایی مجلس رژیم روز پنجشنبه 14تیر97 فاش کرد آلمان بخشی از دارایی‌های ارزی رژیم ایران را بلوکه کرده است

وی در مصاحبه با خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس گفت: «پس از خروج آمریکا اعتماد به اروپایی‌ها کاری غلط به نظر می‌آمد که این اقدام آلمانی‌ها در بلوکه کردن دارایی‌‌های ایران این موضوع را به اثبات رساند».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه 8 می برابر با ۱۸اردیبهشت ۹۷ اعلام کرد ایالات متحده از توافق هسته‌ای با رژیم ایران که سال 2015 منعقد شد، خارج می‌شود.

پس از این اعلام، ترامپ فرمان از سرگیری تحریم‌های ایران را که بر پایه توافق هسته‌ای تعلیق شده بود، امضا کرد.

برخی کشورهای اروپایی مذاکراتی با آمریکا برای معاف شدن شرکت‌هایشان از تحریم‌های واشینگتن علیه ایران آغاز کردند. اما به نظر می‌رسد ترامپ نمی‌خواهد در برابر این خواسته کوتاه بیاید. او یکشنبه 1 ژوئیه برابر با ۱۰تیر در پاسخ به این سؤال: آیا شرکت‌های اروپایی در صورت تعامل با ایران مجازات خواهند شد؟، گفت: «بله، به طور حتم. این چیزی است که ما آن را به طور قطع انجام خواهیم داد».

طی هفته‌های گذشته بسیاری از شرکت‌های اروپایی، بازار تهران را ترک کردند.

 به گفته وزارت خارجه آمریکا تاکنون بیش از 50شرکت بزرگ بین المللی برای خروج از ایران اعلام آمادگی کردند.
لطفا به اشتراک بگذارید: