اوجگیری بحران و اوج سردرگمی و اختلاف – ۲۰تیر۱۳۹۷

اوجگیری بحران و اوج سردرگمی و اختلاف – ۲۰تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و مطالب مندرج در رسانه های نظام آخوندی


 

 

در حالی که امواج بحرانهای متعدد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی پی‌درپی و به طور فزاینده‌یی به شدت بر کشتی شکستة رژیم می‌کوبند، کشتی‌نشینان حاکم از فرط وحشت تنها به این طرف و آن طرف می‌دوند و بر سر همدیگر داد می‌کشند و تنها به فکر فرار خود و قایق نجات خود هستند که چیزی جز حسابهای بانکی‌شان در بانکهای خارجی نیست. البته تا بخواهید از لزوم وحدت و همدلی در این شرایط خطرناک حرف می‌زنند، اما در عمل تلاش می‌کنند با انداختن تقصیر به گردن دیگری خود را در ببرند. گزیده‌یی از همین واکنشها و اظهارات مهره‌ها و رسانه‌های رژیم در همین رابطه از نظرتان می‌گذرد:

 

جهانگیری معاون آخوند روحانی ۱۹ تیر


کسانی که در شرایط سخت فقط به جیب خود فکر می‌کنند، خائن هستند

ما باید شرایط امروز را تحلیل کنیم که چطور می‌توانیم از آن عبور کنیم

ما در دستگاه‌های حکومتی نسبت به شرایط پیش‌رو متاسفانه درک یکسانی نداریم. برخی تصور می‌کنند شرایط تحریم‌های امروز تکراری است و راهکارها همانند قبل است. از سوی دیگر برخی می‌گویند شرایط جدید است و باید با ابتکار راهکارهای جدیدی را پیاده کنیم.تمام جریان‌های سیاسی باید اختلافات را کنار بگذارند. اکنون مهمتر از فرد و دولت باید نظام با موفقیت از این شرایط بیرون بیاید و پیش شرط آن انسجام در کشور است.

سایت حکومتی جماران ۱۹ تیر


امروز مشکلات عدیده ای داریم و علاوه بر فشارها وتهدیدهای خارجی، در داخل هم دچار کمبود آب، مشکل ریزگردها و امثال آن هستیم

وقتی که دشمنان علیه ما متحد شده‌اند، ما باید به خاطر منافع ملی از دیدگاه های شخصی عبور و تنگ نظری ها را کنار بگذاریم و در کنار هم وتحت فرمان رهبری نهایت تلاش خود را بکنیم تا اینکه بتوانیم این دوران سخت را پشت سر بگذاریم.

آنها تصمیم گرفته اند در کشور تنش و آشوب ایجاد کنند، از هر سوژه ای بهره برداری کنند، هر موضوعی را به یک تجمع و اعتراض و درگیری تبدیل کنند، در خرمشهر حتی شاهد بودیم دنبال پروژه کشته سازی بودند و با اسلحه وارد جمعیت شدند. در چنین وضعیتی هر کسی با اندک تأمل می تواند بفمهد که جای دامن زدن و تشدید اختلافات داخلی و یا به رخ کشیدن اشکالات سال های اخیر نیست.

علی صوفی وزیر سابق تعاون رژیم ۱۹ تیر


مردم از همه جریان‌های سیاسی ناامید شده‌اند/ اعتراضات اخیر مردم هشدار به کل نظام بود

اتفاقی که امسال افتاد، شکل گیری اعتراضات گسترده بوداعتراض خیابانی مردم حاصل یک خشم و نارضایتی شدید در جامعه بود که دور از انتظار هم نبود و می‌شد آن را پیش بینی کرد.آنها که در این چند وقت اخیر به خیابان‌ها آمدند نه دولت، نه مجلس، نه قوه قضائیه را قبول نداشتند و از همه جریا‌ های سیاسی ناامید شده بودند؛ بنابراین اعتراضاتی که در دی ماه سال گذشته و امسال شکل گرفت هشدار به کل نظام بود که از نادیده گرفتن مردم دست بردارد

اگر روحانی اقدام مناسبی برای رفع نارضایتی مردم انجام ندهد همه آسیب می بینند.

عباس عبدی از باند اصلاح طلب ۱۹ تیر


. امروز و پس‌از فروپاشی انحصار رسانه‌ای رسمی، شاهد آن هستیم که همه تحقیرشدگان، همه نادیده گرفته‌شدگان و همه به حاشیه رفتگان به مرور زمان و البته با سرعت در حال قدرتمند و فربه شدن هستند و شاهد تبدیل حاشیه به متن هستیم.

در ایران امروز متن از همیشه کوچکتر، ناکارآمدتر، مستأصل‌تر و فاقد اعتماد به نفس شده است و به معنای دقیق از همیشه حاشیه‌ای‌تر شده است و این اتفاق برای حاشیه برعکس است. در چنین شرایطی هر اقدام متن علیه حاشیه، بیش از آنکه به تضعیف حاشیه بینجامد آن را تقویت و برعکس متن را ضعیف خواهد کرد.

آخوند مصطفی درایتی از باند اصلاح طلب ۱۹ تیر


در وضعیت مبهمی که امروز جامعه ما در آن قرار دارد، صحبت زیادی از کارگزاران دولت شنیده نمی‌شود و مردم نمی‌دانند که در چه وضعیتی قرار گرفته‌اند.اگر جریانی در داخل کشور با وجود گرفتاری‌های مردم دنبال این است که به جای کمک به دولت، به شکلی زیر پای آن را خالی و مشکلاتی را ایجاد کندبداند که اگر جامعه را از دولت مایوس کند، درواقع از کل حاکمیت مایوس می‌کند و ضرر این کار برای همه است نه فقط برای دولت. اگر ما نتوانیم از این بحران به درستی و با همدلی، همراهی و انسجام داخلی عبور کنیم، هیچ فردی به سادگی نمی‌تواند گرفتاری‌هایی را که باقی خواهد ماند، مدیریت کند.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: