دادستان کل فدرال دردیوان عالی آلمان-صدورحکم جلب برای اسدالله اسدی

دادستان کل فدرال دردیوان عالی آلمان-صدورحکم جلب برای اسدالله اسدی

دادستان کل فدرال در دیوان عالی آلمان

11 ژوئیه 2018(۲۰تیر۱۳۹۷)

 

صدور حکم جلب برای اسدالله اسدی دیپلمات ترویست دستگیر شده رژیم آخوندی به خاطر جاسوسی و تبانی برای قتل و فعالیت برای وزارت اطلاعات رژیم ایران

 اسدالله اسدی باید به یک زوج ساکن بلژیک ماموریت داده باشد تا یک سوء قصد انفجاری را علیه ”گردهمایی بزرگ سالانه ایرانیان در 30 ژوئن 2018 در ویلپنت به اجرا بگذارد

 

اسدالله اسدی باید در اواخر ژوئن در لوکزامبورگ یک محموله انفجاری حاوی 500 گرم ماده انفجاری را به یک زوج ساکن بلژیک تحویل داده باشد

 

سرویس های امنیتی بلژیک این زوج را در حین حرکت بسوی فرانسه دستگیر و محموله انفجاری را مصادره کردند

 

حکم جلب صادر شده از سوی دیوان عالی آلمان با درخواستی که از سوی ادارات تعقیب جزایی بلژیک برای استرداد متهم به بلزیک صورت گرفته است

مغایرتی ندارد

حکم جلب صادر شده از سوی دادستان کل فدرال آلمان

11 ژوئیه 2018-کارلسروهه

دادستانی فدرال آلمان در تاریخ 6 ژوئیه 2018 حکم جلبی را از طریق قاضی تحقیق در دیوان عالی کشور علیه تبعه 46 ساله ایرانی اسدالله اسدی منجمله بخاطر فعالیت بعنوان مامور برای سرویس مخفی (مطابق بند یک از ماده یک از پاراگراف 99 قانون جزا) و بخاطر تبانی برای قتل (مطابق ماده یک و دو از پاراگراف سی و مطابق پاراگراف 211 قانون جزا) دریافت کرد.

فرد متهم پیش از این در تاریخ اول ژوئیه 2018 در حومه شهر آشافن بورگ و در پی یک حکم جلب اروپایی که توسط ادارات تعقیب جزایی بلژیک صادر شده دستگیر گردید.

اسدالله اسدی باید در ماه مارس 2018 به یک زوج ساکن آنورس در بلژیک ماموریت داده باشد تا یک سوء قصد انفجاری را علیه ”گردهمایی بزرگ” سالانه ایرانیان در خارج از کشور در 30 ژوئن 2018 در ویلپنت (فرانسه) به اجرا بگذارد.

در این رابطه، باید فرد متهم به زوج مزبور در اواخر ماه ژوئن در شهر لوکزامبورگ یک محموله انفجاری حاوی مجموعا 500 گرم ماده انفجاری تری استون تری پر اکسید (TATP) تحویل داده باشد.

در روز برنامه ریزی شده برای سوء قصد انفجاری، سرویس های امنیتی بلژیک این زوج را در حین حرکت بسوی فرانسه دستگیر و محموله انفجاری را مصادره کردند.

فرد متهم( اسدالله اسدی)، از سال 2014 بعنوان دبیرسوم در سفارت رژیم ایران در وین آکردیته (و ثبت) بود.

بر اساس اطلاعات موجود او یک عضو وزارت اطلاعات رژیم ایران بود. در اولویت وظایف وزارت اطلاعات، تحت نظر قراردادن و مقابله شدید با گروههای اپوزیسیون در داخل و خارج از کشور قرار دارد.

متهم در تاریخ 9 ژوئیه 2018 در مقابل قاضی تحقیق در دیوان عالی کشور قرار گرفت. قاضی تحقیق برای متهم حکم جلب را صادر و فرمان اجرای بازداشت برای تحقیقات را داده است. تحقیقات و حکم جلب صادره از سوی قاضی تحقیق در دیوان عالی آلمان با درخواستی که از سوی ادارات تعقیب جزایی بلژیک برای استرداد این متهم به بلژیک صورت گرفته، مغایرتی ندارد.
لطفا به اشتراک بگذارید: