رویتر-مظنون درتوطئه بمبگذاری درفرانسه ممکن است به بلژیک مسترد شود

رویتر-مظنون درتوطئه بمبگذاری درفرانسه ممکن است به بلژیک مسترد شود

رویتر: به گفته دادستان آلمان

مظنون در توطئه بمبگذاری در فرانسه

ممکن است به بلژیک مسترد شود

خبرگزاری رویتر, 11 ژوییه2018 از برلین گزارش داد – دادستان فدرال آلمان روز چهارشنبه یک دیپلومات رژیم ایران را که در یک توطئه بمبگذاری علیه یک گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه دست داشت، به زندان بازگرداند، اما گفت این مظنون ممکن است کماکان به بلژیک هم مسترد شود.

بلژیک پیشاپیش مشغول بازپرسی ازدو بلژیکی ایرانی تبار است که در اوایل این ماه بخاطر توطئه در یک حمله با مواد انفجاری به یک تجمع بزرگ سالانه ایرانیان در حومه پاریس دستگیر شده اند.

دادستان فدرال آلمان طی اطلاعیه یی گفت دیپلومات رژیم ایران مستقر در اتریش مظنون به این است که به یک زوج در آنورس ماموریت داده بود تا این حمله را به اجرا درآورند و به آنها وسیله انفجار و بمب حاوی مواد انفجاری تی.ای.تی.پی را تحویل داده بود.

رویتر به نقل از اطلاعیه دادستانی آلمان افزود: متهم به نام اسدالله اسدی، سمتش در سفارت رژیم ایران در وین از سال 2014 کنسول سوم بوده و او هم چنین یک کارمند وزارت اطلاعات رژیم ایران است.

اطلاعیه دادستانی آلمان می گوید وظایف وزارت اطلاعات رژیم ایران قبل از هرچیز نظارت فشرده برای جنگ علیه گروههای اپوزیسیون در داخل و خارج ایران است.

در این اطلاعیه گفته شده که مقامات آلمان دیپلومات 46ساله رژیم ایران را در در شهر آشفن بورگ طبق یک حکم جلب اروپایی دستگیر کرده اند.
لطفا به اشتراک بگذارید: