آمریکا یک شبکه ارزی نیروی قدس سپاه پاسداران را متلاشی کرد

آمریکا یک شبکه ارزی نیروی قدس سپاه پاسداران را متلاشی کرد


سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد این کشور به همراه امارات متحده عربی شبکه ای غیرقانونی را که اقدام به ارسال میلیونها دلار به نفع ایران می کرد متلاشی کرده است.

خبرگزاری رویتر  ۲۱تیر۹۷:‌

دبی ـ یک مقام ارشد آمریکا روز پنجشنبه گفت ایالات متحده و امارات متحده عربی یک شبکه ای که منابع مالی غیر قانونی به ایران سرازیر می کرد را در هم شکستند. این اقدام در زمانی است که واشنگتن حرکت برای محدود کردن تجارت و دسترسی به پول نقد ایران در منطقه را افزایش می دهد.

سیگال مندلکر، معاون وزیر برای تروریسم و اطلاعات مالی در خزانه داری آمریکا گفت، ”ما مشترکا یک شبکه تبادل ارز که میلیونها دلار را به نیروی قدس سپاه پاسداران منتقل میکرد متلاشی کردیم.“

وی گفت این شبکه در ماه مه برچیده شد.

 

استفاده نیروی قدس از سیستم مالی امارات متحده عربی


شبکه نیروی قدس برای تبدیل ارز از سیستم مالی امارات استفاده کرده بود تا پول نقد را از ایران به خارج منتقل کند و آن را برای استفاده توسط گروههای نیابتی تحت حمایت رژیم ایران در منطقه به دلار آمریکا تبدیل کند.

مندلکر به خبرنگاران گفت این شبکه که تحت هدایت مقامات ارشد بانک مرکزی ایران بود، اسناد جعل میکرد و معاملات خود را پشت شرکتهای پوششی پنهان میکرد. وی جزئیات بیشتری از این عملیات ارائة نداد. در ابتدای ماه ژوئن بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد عملیاتهای هفت باجه تبادل ارز را بخاطر نقض مقررات ضد پولشویی و مقررات دیگر محدود کرده است.

بانک مرکزی امارات و دفتر مطبوعاتی دولت امارات روز پنجشنبه بلافاصله به سوالات در مورد سختگیری توضیح داده شده توسط مندلکر پاسخی ارائة ندادند.

مندلکر در حال دیدار از امارات بود بعد از اینکه سفرهای مشابهی به عربستان سعودی و کویت انجام داد تا حمایت برای تلاش آمریکا به منظور فشار آوردن به ایران بدست بیاورد . این کار بعد از اینکه رئیس جمهور دونالد ترامپ تصمیم گرفت از توافقنامه بین المللی در مورد برنامه هسته ای ایران خارج شود و تحریم علیه تهران را مجددا اعمال کند، اتفاق می افتد.

 

همکاری دولتهای خلیج فارس برای مقابله با پولشویی نیروی قدس


سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت دولتها و موسسه های مالی در خلیج فارس از نزدیک با آمریکا همکاری کردند بدلیل اینکه آنها در مورد نفوذ شرورانه تهران در منطقه توافق داشتند. مندلکر گفت واشنگتن تلاش کرد تا تجارت ایران را بطور عام محدود کند نه فقط فروش نفت و گاز آن را که بیش از نیمی از درآمدهای صادرات آن را تأمین میکند.

اما واشنگتن ممکن است سخت تلاش کند تا یک کاهش شدید تجارت ایران با امارات متحده عربی را محقق کند. دبی سنتا به عنوان یک مرکز برای صادرات به ایران خدمت کرده است و سرمایه گذاری ایران در تجارتها و بازار معاملات ملکی خود را دریافت کرده است.

بر اساس اطلاعات صندوق بین المللی پول صادرات امارات متحده عربی به ایران در سال 2017 مجموعا به 19.9 میلیارد دلار یا حدود 5 در صد تولید ناخالص داخلی بالغ شد.

وقتی از مندلکر در این رابطه سوال شد گفت که واشنگتن یک ”شراکت بسیار عالی“ با امارات دارد. وی گفت، ”هیچ ابهامی در ذهن من وجود ندارد که در کار با هم ما میتوانیم اقدام قابل توجهی ( علیه ایران ) انجام دهیم تا توانایی آنها برای تأمین مالی خودشان را مختل کنیم.“

مطالب مرتبط


 

آمریکا به‌دنبال خنثی کردن انتقال ۳۰۰میلیون یورو پول نقد از آلمان به ایران

امارات داراییهای اشخاص و شرکتهای وابسته به سپاه را مسدود کرد

آمریکا کسی را از تحریم رژیم ایران معاف نمی‌کند
لطفا به اشتراک بگذارید: