تحریمهای آمریکا-محدود شدن تجارت با رژیم و عدم دسترسی به پول نقد در منطقه

تحریمهای آمریکا-محدود شدن تجارت با رژیم و عدم دسترسی به پول نقد در منطقه

رویتر گزارش داد، بانک ژاپنی میتسوبیشی.یو.اف.جی MUFG بزرگترین بانک این کشور اعلام کرد تجارت با رژیم ایران را متوقف می‌کند تا با از سرگیری تحریمهای آمریکا خود را تطبیق دهد.

رویتر افزود: احتمال دارد بانک ژاپن با این تصمیم، مشتریان خود را وادارد کند تمامی معاملات خود با رژیم ایران را متوقف کنند زیرا عمده تجارت بین‌المللی ایجاب می‌کند که این معاملات از طریق نهادهای مالی عبور نماید.

این خبرگزاری خاطرنشان کرد: ژاپن یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است و به‌گفته منابع صنعتی ژاپن، بانک ام.یو.اف.جی عمده واردات را اداره می‌کند.

 

بر اثر تحریمها خرید نفت هند از رژیم آخوندی در ماه گذشته کاهش یافته است.

رویتر به قول منابع کشتی‌رانی و صنعتی گزارش داد، به‌خاطر بازگشت تحریم‌های آمریکا، واردات نفت هند از ایران در ماه (ژوئن) نسبت به ماه پیش از آن ۱۵٫۹ درصد کاهش یافته و به ۵۹۲ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز رسیده است.

 

سخنگوی بانک هلابا در آلمان اعلام کرد، این بانک مبادلات مالی در رابطه با رژیم ایران را از ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۸ (کمتر از 20 روز دیگر) قطع خواهد کرد.

سایت صدای آلمان علت این تصمیم بانک آلمانی را تحریمهای آمریکا دانست و نوشت: مؤسسه مالی DZ که شبکه‌ وسیعی از بانک‌های کوچک را شامل می‌شود اعلام کرده بود که از ماه ژوئیه حاضر به پذیرش نقل و انتقال مالی در رابطه با رژیم ایران نخواهد شد.

این منبع افزود: تعداد دیگری از مؤسسات مالی‌، از جمله بانک‌های منطقه‌ای نیز چنین مبادلاتی را قطع کرده‌اند. دو بانک LB بایرن و نوردبانک HSN نیز اعلام کرد‌‌ه‌اند که مدت‌هاست با ایران تبادل مالی ندارند. بانک منطقه‌ای بادن ـ وورتمبرگ و نورد LB هم نقل و انتقال مالی مرتبط با رژیم ایران را متوقف کرده است.کومرتس‌بانک نیز از دیگر بانک‌های آلمان است که از مدت‌ها پیش روابط مالی با این رژیم را قطع کرده است.

 

سیگال مندلگر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم همزمان با افزایش تلاش آمریکا برای محدود کردن تجارت با رژیم ایران و دسترسی به پول نقد در منطقه، آمریکا و امارات متحده عربی یک شبکه غیرقانونی منابع مالی به رژیم ایران را متلاشی کردند.

مندلکر گفت: ما به صورت مشترک شبکه تبدیل ارزی که میلیونها دلار را به سپاه پاسداران منتقل می‌کرد مختل کردیم. این شبکه که از سوی مقامات ارشد بانک مرکزی رژیم ایران هدایت می‌شد، دست به جعل اسناد زده و معاملات خود را از طریق شرکتهای پوششی و خارجی انجام می‌داد.
لطفا به اشتراک بگذارید: