تحقیقات پیچیده پیرامون توطئه تروریستی رژیم ایران درپاریس

تحقیقات پیچیده پیرامون توطئه تروریستی رژیم ایران درپاریس


سایت بازفید در مورد توطئه تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس که مریم رجوی سخنران اصلی آن بود، مقاله ای به قلم میچ پرودرو به چاپ رساند، در تخلیص این مقاله میخوانیم: دادستانهای آلمانی میگویند یک دیپلومات ایرانی مستقر در اتریش برای بمب گذاری در این اجلاس توطئه کرده بود.

دادستانهای آلمان روز چهارشنبه رسماً یک دیپلومات ایرانی را به توطئه برای منفجر کردن اجلاس سالانه یک گروه مخالف ایرانی نزدیک پاریس متهم کردند که مدتهاست کارزاری را برای سرنگون کرن دولت تهران براه انداخته است.

حداقل ۳۳ نفر از مقامات سابق آمریکا، از جمله رودی جولیانی وکیل کنونی رئیس جمهور ترامپ و شهردارِ سابق شهر نیویورک نیز در اجلاس ۳۰ ژوئن شورای ملی مقاومت ایران حضور داشتند.

تحقیقات پیچیده در مورد توطئه تروریستی در پاریس


در رابطه با توطئه بمبگذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران که گستره آن حداقل ۵ کشور را در بر می گیرد، تحقیقات پیچیده ای در اواخر ژوئن شروع شد، هم زمان با دستگیری یک زوج بلژیکی ایرانی تبار در مرز لوگزامبورگ توسط پلیس بلژیک، بخاطر داشتن ۵۰۰ گرم مواد انفجاری TATP که یک ماده قدرتمند انفجاری دست ساز و مورد علاقه گروههای تروریستی می باشد.

گفته می شود این زوج که ماموران تحقیق، آنها را اهل انترپ معرفی کرده اند، در حال بازگشت از یک ملاقات با اسدالله اسدی در لوگزامبورگ بودند. او یک دیپلمات ایرانی می باشد که ماموران تحقیق آلمانی می گویند یک عامل اطلاعاتی است که از سال ۲۰۰۴ تحت پوش دیپلمات در وین زندگی می کرده است و کسی است که ماموریتش « قبل از هر چیز شامل آن است که گروههای اپوزیسیون در داخل و خارج از کشور را بشدت تحت نظر گرفته و با آنها مقابله کند».

ماموران تحقیق آلمان می گویند که او مواد انفجاری را برای این زوج تهیه کرده و دستور حمله مزبور به گردهمایی اپوزیسیون ایران را داده است. وی که ظاهرا در حال بازگشت به اتریش بود در آلمان دستگیر شد.

تحقیقات و همکاری ۵کشور اروپایی


یک مقام پلیس بلژیک ابعاد تحقیقات را برای باز فید نیوز مورد تایید قرار داد. این مقام که مجاز به صحبت کردن علنی در مورد پرونده های فعال جنایی نبود گفت: « این تحقیقات پیچیده ای است که در آن آژانسهای زیادی مجبورند از نزدیک با هم کار کنند. ملاقاتی در لوگزامبورگ صورت گرفت که تحت مراقبت بود و همه بسرعت در کنار هم کار کردند تا این بمب را کشف کرده و اسدی را دستگیر کنند. بنظر می رسد که رژیم ایران امیدوار بود که چنین بمبگذاری یک مسئله داخلی مجاهدین خلق به نظر برسد، و این البته تئوری محتملی بود به جز اینکه ما نفر آنها (دیپلمات تروریست رژیم ایران) را در حین عمل دستگیر کردیم».

این مقام گفت که پلیس و سرویس های اطلاعاتی از بلژیک وآلمان و فرانسه و لوگزامبورگ و آلبانی جایی که مجاهدین خلق حضورگسترده ای دارد در این تحقیقات درگیر بودند.

بعد از مجموعه ای از افشاگری های علنی علیه رژیم ایران که مخالفانش در اروپا را با مجموعه ای از بمب گذاری ها و سوقصدها در سراسردهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ هدف قرار میداد، سرویس های اطلاعاتی اروپای غربی دست به اقدامات شدیدی زدند. و از آن پس بنا به گفته سه مقام اطلاعاتی و پلیس در کشورهای اتحادیه اروپا، ایران بطور عام، ازرویارویی خشونت آمیز با فعالین ضد رژیم در اروپای غربی خودداری می کرد.

بدترین زمان برای عملیات تروریستی


یک عضو سرویس اطلاعاتی یک کشور ناتو که در خاورمیانه مستقر است گفت: « ایران به واقع نمی توانست بدتر از این زمانی را برای این عملیات انتخاب کند».

کشورهای اروپایی تلاش دارند که توافق اتمی را سرپا نگه دارند و آنها چنین عملیات احمقانه ای را پیش می برند که تعدادی از کشورهای مهم اتحادیه اروپا را به خشم آورده است.

شما تعجب می کنید که آیا او در اختیار خود بوده یا شاید این علامتی از مشکلات درونی ایران است زیرا افراد مسئول اجازه چنین عملیاتی را در این زمان نمی دهند» .

اجلاس و گردهمایی هواداران مجاهدین خلق (M.E.K) سالانه در حومه پاریس برگزار میشود.

بنابه گفته روزنامه گاردین که به همایش اپوزیسیون ایران انعکاس داد، علاوه بر جولیانی شخصیت های آمریکایی دیگری شامل سخنگوی سابق مجلس نمایندگان نیوت گینگریچ و بیل ریچاردسون فرماندار سابق نیومکزیکو در گردهمایی امسال شرکت داشتند.

 

بیشتر بخوانید:


افشاگری جدید مقاومت ایران در‌باره طرح تروریستی رژیم آخوندی در پاریس

 

طرح تروریستی در پاریس، تحویل یکی از دستگیر شدگان در فرانسه به بلژیک


 

وزارت‌خارجه آمریکا: رژیم ایران منطقه را ناامن می‌کند


خبرگزاری سپاه پاسداران: درخواست آرژانتین از روسیه برای بازداشت علی‌اکبر ولایتی

لطفا به اشتراک بگذارید: